Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@15:58:06 GMT

نورشرق: چرا مدیران پرسپولیس زودتر مراجعه نکردند؟

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۷۹۹۱

نورشرق: چرا مدیران پرسپولیس زودتر مراجعه نکردند؟

رییس کمیته تعیین وضعیت در خصوص فعل و انفعالاتی که منجر به باز شدن دوباره پنجره نقل و انتقلاتی پرسپولیس شد توضیح داد.

به گزارش "ورزش سه"، بسته و باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس طی روزهای اخیر حواشی و حرف و حدیث های بسیاری به دنبال داشت که در نهایت منجر به عدم صدور مجوز بازی برای مهدی ترابی در دیدار با صنعت نفت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیسی ها در نهایت این مشکل را حل کردند اما به شدت از کمیته تعیین وضعیت و فدراسیون فوتبال گلایه داشتند که چرا این کار پیش از بازی با صنعت نفت صورت نگرفت؟ جمشید نورشرق، رییس کمیته تعیین وضعیت، میهمان تصویری برنامه امشب فوتبال برتر بود و در این مورد صحبت کرد:

 

در مورد پرسپولیس عدد غیر واقعی مطرح شد

اخبار مربوط به برخی از تیم های پرطرفدار در هر سطحی به شدت جنبه رسانه ای پیدا می کند و این ممکن است حقیقت موضوع را تحت تاثیر قرار بدهد. در مورد پرسپولیس هم تا حدودی این اتفاق افتاد و باعث شد که موضوعاتی به وجود بیاید. من در صحبت های سرمربی این باشگاه هم ملاحظه کردم که ایشان گفتند خوب است این مسائل بدون تبعیض اجرا شود یا یکی از اعضای محترم کادر فنی پرسپولیس هم به این مطلب اشاره کرده بود. عدد غیر واقعی مطرح شد که صحت نداشت. و چیزی که در جو رسانه ای کشور طی روزهای اخیر مطرح شد این بود که این تصمیم در چند روز اخیر گرفته شد و منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس شد و بعد از یکی دو روز هم پنجره باز شد و این باعث سوال برای افکار عمومی و هواداران شد.

 

این موضوع مختص پرسپولیس نبود

هر سه نکته بالا بر مبنای اطلاعات غلط بود. نه عدد چیزی بود که مطرح شد، نه پنجره سه روز قبلش بسته شده بود که درست بعد آن باز شود و نه اینکه این به طور خاص فقط برای باشگاه پرسپولیس اعمال شده بود.  حدود یک ماه پیش از سوی فدراسیون فوتبال طبق رویه ای که در فصول قبل هم بود،  نامه ای به سازمان لیگ ارسال شد و در رده های مختلف لیگ برتر، دست یک و دو و فوتسال لیست باشگاههای بدهکار که اجازه ثبت قرارداد نداشتند را اعلام کردیم. در این مدت باشگاه هایی چون ماشین سازی، صنعت نفت، نساجی و تراکتور با حضور در کمیته تعیین وضعیت، مشکل خود را حل کردند. بنابراین موضوع مختص پرسپولیس نبود. ولی مثلا برای باشگاهی چون نساجی این موضوع رسانه ای نشد. 

 

بنا نداریم که اقداماتمان رسانه ای باشد

ما هم بنا نداریم که اقداماتمان رسانه ای باشد. تلاش مان این است که کارمان را بدون حاشیه جلو ببریم. در مورد پرسپولیس هم چون اسم این باشگاه در لیستی که یک ماه پیش اعلام شده بود، وجود داشت و اعلام شده بود چون مراجعه مدیران باشگاه پرسپولیس به روزهای آخر موکول شد، یک مقدار فشار روی مدیران آنها و فدراسیون ایجاد شد. 

 

مدیران پرسپولیس زیر تعهد را امضا کردند

در نهایت طی جلسه ای که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که تعدادی از اشخاصی که اسم شان در لیست طلبکاران باشگاه بود و رضایت شان حاصل شد یا نسبت به تعیین تکلیف طلب شان اقدام کردند متن تعهد نامه ای از سوی فدراسیون تنظیم شد. این متن به امضای ریاست محترم هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه و یکی از اعضای هیات مدیره رسید و ما آن را مبنای تصمیم جدید قرار دادیم. در این تعهدنامه اعضای هیات مدیره باشگاه به صورت تضامنی پذیرفتند که اگر تا تاریخ تعیین شده (17.03.1400) دیون تسویه نشد، ضمانت اجراها نسبت به باشگاه اعمال شود. 

 

اگر بدهکاران را محروم کنیم فوتبال ایران تعطیل می شود

اگر قرار باشد ما مبنای مان این باشد که هر باشگاهی که بدهی دارد، پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته یا اجازه ثبت قرارداد نداشته باشد، باید فوتبال کشور را تعطیل کنیم یا لیگ برتر را با تعداد تیم های بسیار کمی برگزار کنیم. ما در این مورد بینابینی عمل کردیم. برای مثال باشگاهی آمده و در وجه طلبکاران خودش با یک موعدی که بر سر آن توافق کردیم چک صادر کرده و آن را در اختیار فدراسیون قرار داده و ما چک ها را در اختیار ذی نفعانش قرار می دهیم و انشالله در موعد مقرر هم پاس می شود.  عدد بدهی منتصب به باشگاه استقلال شاید قابل مقایسه با پرسپولیس نباشد و کمتر است ولی از نظر ما این بدهی نباید به فصل بعد ارث برسد و باید تعیین تکلیف شود.

 

نمی خواهیم باعث تعطیلی مسابقات بشویم

هر تیمی بدهی قطعی داشته باشد، پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته می شود. این موضوع به سازمان لیگ اعلام می شود و این تیم ها اجازه ثبت قرارداد پیدا نمی کنند. سپس با حضور در کمیته تعیین وضعیت یا رضایت طلبکاران را جلب می کنند یا تضمین مدت دار در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهند. معیار عددی مشخصی وجود ندارد که اگر میزان دیون یک باشگاه به یک سقف معینی برسد، نسبت به بستن پنجره نقل و انتقالاتی اش اقدام می شود. ما نوعی از تعامل را باید انتخاب کنیم تا در عین حال که مقررات را اجرا می کنیم باعث تعطیلی مسابقات هم نشویم. با این روشی که در سه فصل گذشته داشتیم الان در وضعیتی هستیم که ما دیگر با انبوه بدهی ها مواجه نیستیم. وقتی ما تعهدی از باشگاهی می گیریم این با درصد بالایی منجر به پرداخت می شود و از دیون باشگاه کاسته می شود.

 

می دانند که فیفا شوخی ندارد

تا چند فصل قبل رویه این بود که یک تیم برای شرکت در مسابقات و ثبت قرارداد، می توانست با پرداخت 20 الی25 درصد دیون خود این کار را انجام بدهد. از یک تاریخی تصمیم گرفته شد که این رویه تغییر پیدا کند و مجموع بدهی ها تعیین تکلیف شود. ما در فدراسیون فوتبال تصمیم مان این است که به استاندارد یک سال فیفا برسیم و نزدیک شویم. شما می بینید که اگر تیمی با بدهی خارجی مواجه می شود، همه مدیران تلاش می کنند که هر چه زودتر آن را حل کنند چون می دانند که فیفا شوخی ندارد و حتما پنجره نقل و انتقالاتی شان را می بندد. ما به این سمت حرکت می کنیم و واقعا روندمان رو به رشد است.

 

چرا مدیران پرسپولیس زودتر مراجعه نکردند؟

در ادامه برنامه افشین پیروانی، مدیر باشگاه پرسپولیس هم به عنوان میهمان تلفنی وارد بحث شد که نورشرق در واکنش به انتقادات او از کمیته تعیین وضعیت گفت:

بخش عمده ای از صحبت های آقای پیروانی بر مبنای اطلاعات صحیح نیست. من چند بار گفتم ولی نمی دانم چرا تکرار می شود؛ ممنوع کردن ثبت قرارداد مربوط به سه روز پیش نیست و ابلاغ از یک ماه پیش صورت گرفته بود. مشکلات فوتبال کشور بزرگتر از این است که به شکل سطحی به آن نگاه کنیم.  این جمله را خیلی شنیده ایم که مدیران می گویند: این بدهی ها مال من نیست. فدراسیون فوتبال مقصر به وجود آمدن این وضعیت نیست و با نهایت مدارا آن را مدیریت می کند. زیبنده باشگاه پرسپولیس نیست که بدهی سال 88 آن هنوز تسویه نشده باشد. بهتر بود از آقای شکوری در این مورد سوال می کردید که اطلاعات بیشتری داشتند. سوال من این است که چرا زودتر مراجعه نکردند؟ سوابق بدهی ها موجود است و چیز پنهانی نیست. می شود زمانی که در تنگنا نیستیم آنها را حل کنیم.

جمشید نورشرق فدراسیون فوتبال پرسپولیس تهران نقل و انتقالات نیم فصل 1399

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: جمشید نورشرق فدراسیون فوتبال پرسپولیس تهران نقل و انتقالات نیم فصل 1399 پنجره نقل و انتقالاتی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس پرسپولیس هم ثبت قرارداد رسانه ای بدهی ها مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۷۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق آخرین مصوبه ای که روز گذشته ساعت 19 وزارت اقتصاد و دارایی امضا کرده است 85 درصد سهام باشگاه پرسپولیس به صورت کنسرسیوم بانکی شامل 4 بانک ( شهر، ملت، تجارت و صادرات) واگذار می شود. در این بین سهم بانک شهر از سایرین بیشتر خواهد بود. این بانک قرار است 40 درصد سهام سرخ ها را بخرد.

البته امروز خبری منتشر شده که دو بانک دیگر هم قرار است به خریداران اضافه شود اما تا شب گذشته مصوبه وزارت اقتصاد به خرید چهار بانک بوده است.

همچنین باشگاه استقلال هم قرار است به کنسرسیوم پتروشیمی های زیر مجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس واگذار شود؛ البته خود مجموعه اصلی قرار است 5 درصد سهام را در اختیار بگیرد و به همین دلیل در فضای مجازی شایعه شده این شرکت فقط 30 میلیارد تومان می تواند در بحث مسئولیت های اجتماعی هزینه کند؛ اما سایر سهام به شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ واگذار می شود. به این ترتیب شایعات در مورد این موضوع که پتروشیمی خلیج فارس فقط قرار است 30 میلیارد برای باشگاه استقلال هزینه کند، درست نیست.

در دو روز گذشته که این موضوع به قطعیت رسیده در فضای رسانه ای و مجازی فضای دو قطبی بین هواداران استقلال و پرسپولیس شکل گرفته و این بار برخی از هواداران پرسپولیس معتقد هستند که در بحث واگذاری سرخابی ها تبعیض  صورت گرفته است. آنها معتقدند که بانک های خریدار پرسپولیس خیلی هم شرایط خوبی ندارند که در این بین گفته می شود وضعیت بانک شهر از بقیه بدتر است؛ اما پیگیری های خبرنگار آنا حکایت از این دارد که وضعیت هیچ یک از بانک های خریدار پرسپولیس رو به ورشکستگی نیست و البته اعداد و ارقام درآمدهای این بانک ها مواردی نیست که عموم مردم از آن باخبر باشند. نکته مهم دیگر اینکه وقتی بانک شهر 40 درصد سهام پرسپولیس را خریداری کند دیگر نیازی نیست باشگاه پرسپولیس بدهی 150 میلیارد تومانی را به این بانک پرداخت کند و در واقع این بدهی به صورت اتوماتیک صفر خواهد شد.

امروز 29 فروردین قرار است و هر یک از خریداران دو باشگاه مدارک خود را تحویل می دهند و روز شنبه هفته آینده نیز کارگروه تأیید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی این مدارک را مورد بررسی قرار می دهد. اگر مشکلی از بابت مدارک نباشد با طی شدن این روند روز چهارم اردیبهشت این واگذاری ها نهایی می شود.

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند مدارک تفکیک مالکیتی خود را در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس!
  • فتح‌الله‌زاده: دستم را بستند و در جهنم هم باز نکردند
  • داوری ها به سود پرسپولیس فاجعه است | من را در استقلال وارد جهنم کردند
  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • در زمان اشتباه سرمربی پرسپولیس شدم!
  • چگونه بیانیه‌نویسی در فوتبال ایران به پایان می‌رسد؟
  • بدهی‌های خارجی دردسرساز می‌شود / استقلال نزدیک به حذف از آسیا