Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@07:55:04 GMT

ورود سامانه بارشی از مرز‌های شمال غرب

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۸۰۶۹

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز مناطقی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش دارند. فردا علاوه بر این مناطق انتظار داریم در بعضی مناطق غرب کشور بارش خفیف و پراکنده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: روز پنجشنبه از سمت شمال غرب سامانه بارشی فعالی وارد کشورمان می‌شود که ابتدا مناطق شمال غرب و برخی از نقاط غرب کشور سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج شمال شرق کشور از این بارش‌ها بهره مند می‌شوند.   رفیعی افزود: روز جمعه با توجه به تقویت فعالیت این سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق و جنوب کشور بارش خواهیم داشت. روز شنبه این بارش‌ها محدود می‌شود به سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و برخی از مناطق شرق کشورمان که در اواخر وقت روز شنبه این سامانه بارشی از مرز‌های شمال شرق کشورمان خارج خواهد شد.   بیشتر بخوانید: امروز و فردا در کدام استان‌ها باران می‌بارد؟   این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: از نظر شرایط دمایی هم از روز پنجشنبه تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. این کاهش دما حدودا بین هشت تا دوازده درجه سانتیگراد خواهد بود. برای استان سیستان و بلوچستان هم روز‌های سه شنبه و چهارشنبه و جنوب غرب روز‌های پنجشنبه و جمعه پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد شد.
رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت اظهار کرد: تهران امروز از نظر شرایط جوی کمی تا قسمتی ابری خواهد بود. همچنین وزش باد خواهد داشت که گاهی این وزش شدید خواهد بود. حداکثر دما در تهران امروز هفده درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود و حداقل دما فردا هفت درجه بالای صفر خواهد بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: هواشناسی هواشناسی کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور سامانه بارشی شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس شاهد بارندگی خواهیم بود گفت: همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وی همچنین از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

ضیائیان توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

وی همچنین از صدور هشدار سطح قرمز و خطر صاعقه امروز دوشنبه در کل استان های غربی کشور خبر داد و گفت: امشب احتمال وقوع صاعقه در غرب کشور بسیار بالا خواهد بود. توده ها به شکل ریزش منطقه ای تندری و در عین لحظه عمل خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898379

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • ورود سامانه بارشی به سمنان از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • بارش‌های شدید بهاری در راه گیلان