Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور گفت:ملاک ما برای ارزیابی مجریان و همکارانمان قانون است و ما نمی‌توانیم در انتخابات جانبداری کنیم و مجاز نیستیم گرایش خود را در جریان انتخابات دخیل کنیم و این یعنی بی طرفی و امانتداری. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در برنامه تلویزیونی تیتر یک با اشاره به آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از روز چهارشنبه گفت: به مدت 7 روز ثبت نام شوراهای شهر را داریم و ثبت نام شوراهای روستاها از 16 فروردین 1400 آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از فردا هیات‌های اجرایی تشکیل می شود و از 20 اسفند ثبت نام متقاضیان حضور در شوراهای شهرها آغاز می‌شود. مردم از طریق نرم افزار می‌توانند ثبت نام کنند و این نرم افزار امروز مورد ارزیابی قرار گرفت. ترجیح ما ثبت نام غیرحضوری است اما در پیشخوان دولت نیز امکان ثبت نام وجود دارد. همچنین در نهایت متقاضیان با مراجعه به فرمانداری و بخشداری می‌توانند ثبت نام کنند اما تاکید ما با توجه به کرونا، ثبت نام غیرحضوری در انتخابات است.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: متقاضیان با کد ملی احراز هویت می‌شوند و برای آنان کد رهگیری ارسال می‌شود و مدارک نیز به هیات نظارت نامزدها ارسال می‌شود. طبیعت انتخابات و فضای انتخاباتی حضور مردم است اما ما در فضای کرونایی هستیم و قرار است همه ظرفیت های فضای مجازی و رسانه ای در اختیار داوطلبان قرار گیرد. اصل بر این مهم است. یکی از تخلفات ما در انتخابات امسال برای نامزدها عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه در شوراها شرایط ثبت نام متقاضیان و استعلامات قانونی نیز در پروسه قانونی مشخص شده است یادآور شد:21  اردیبهشت ثبت نام متقاضیان ریاست جمهوری آغاز می شود. سپس اسامی و متقاضیان برای هیات مرکزی ارسال می شود و در نهایت متقاضیان نهایی اعلام می‌شوند. 20 روز زمان تبلیغات برای نامزدها درنظر گرفته شده است و 28 خرداد نیز انتخابات انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره نحوه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ دغدغه در انتخابات پیش رو، میتینگ‌ها است که احتمالا نداریم و یا با حداقل حضور افراد و با رعایت پروتکل ها خواهد بود. زنگ انتخابات 1400 را امروز 19 اسفند زدیم البته ما در وزارت کشور مدتهاست برای انتخابات آماده‌ایم و از مهرماه فعالیت‌ها در این بخش آغاز شده است.

وی ادامه داد: در شش حوزه میاندوره مجلس داریم و در چهار حوزه میاندوره مجلس خبرگان را داریم در تهران چهار صندوق را داریم ریاست جمهوری، شوراها، میان دوره مجلس و خبرگان.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد:  در شوراها در کلانشهرها از صندوق‌های الکترونیک استفاده می‌کنیم و صندوق الکترونیک داریم. درباره تهران نیز قرار است که در بخش انتخابات شوراها این اتفاق رخ دهد و این مهم پس از تایید اتفاق می‌افتد و پیش بینی می‌کنیم در 3 روز شمارش آرا اتفاق بیفتد.

عرف تصریح کرد: از گذشته ورودی برای ثبت نام ریاست جمهوری باز بوده است که باید شاخصی در این بخش قرار دهیم تا هرکسی ثبت نام نکند. یکی از نواقص قانون ما این است و امیدوار بودیم در اصلاحیه مجلس، چارچوب هایی قرارداده شود.

وی افزود: ملاک ما برای ارزیابی مجریان و همکارانمان قانون است و ما نمی‌توانیم در انتخابات جانبداری کنیم و مجاز نیستیم گرایش خود را در جریان انتخابات دخیل کنیم و این یعنی بی طرفی و امانتداری. اگر کسی در این راه تخلفی انجام دهد با او برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ریاست جمهوری وزیر کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این کشور فقط دو رنگ خودرو مجاز است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حرکت خطرناک و عجیب یک وانت (فیلم) پرواز هولناک خودروی شاسی‌بلند از روی بلوار (فیلم) نظم و فرهنگ رانندگی در شلوغ‌ترین کشور دنیا (فیلم)

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز
  • در این کشور فقط دو رنگ خودرو مجاز است (فیلم)
  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • فناوران به کدام حوزه‌ها گرایش بیشتری دارند؟ + فیلم
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • شناسایی ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟