Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ارتباط با دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی در نجف اشرف، بیان نمود: این دیدار از جهاتی می تواند برای دنیای اسلام و ادیان آسمانی یک مسئله مهم و حائز اهمیت باشد؛ حضور پاپ در عراق و بیت آیت الله سیستانی نشان از اهمیت مسیحیت و پاپ فرانسیس به اسلام و مرجعیت شیعه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: غرب به دنبال ایجاد ارتباط مسالمت آمیز میان مسیحیت و مسلمانان در سراسر دنیا می باشد؛ این اقدام توجه بسیاری را جلب نموده است و به کنجکاوی پیروان ادیان انجام شده است چرا که این دیدار با مرجعیت اسلام (شیعه) رخ داده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: یکی دیگر از نکاتی که می تواند مورد اهمیت قرار بگیرد، اشاره آیت الله سیستانی به مبارزه با دواعش توسط امت اسلام و به خصوص سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در جهت حفاظت از مسیحیان می باشد که می توان در این راستا مسئله اسلام هراسی که غرب آن را دنبال می کند با گفتمان میان ادیان این مسائل را خنثی نمود.

وی اضافه کرد: چنین دیدار هایی دارای برکات متعددی می تواند برای ملت های دوطرف داشته باشد، از طرفی حضور پاپ در کشور اسلامی نگاه های پیروان مسیحیت را نسبت به اسلام تغییر خواهد داد و از سویی شناخت و فضای خرابکارانه غرب را بیشتر نمایان کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم چنین دیدارهای پربرکت ، مثمرثمر و نتایجی قابل قبولی که بر تمام ادیان آسمانی و به خصوص مذاهب اسلامی یعنی شیعه و سنی دارد، مستمر و به دور از تعصب و حکیمانه ادامه پیدا کند.
 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در همایش بین المللی بقیع مدفن امامان و اصحاب گفت: نباید به بقیع تنها به عنوان یک قبرستان نگریست، بلکه بقیع شریف گوشه‌ای از تاریخ اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع از مهم‌ترین اماکن تاریخی و هویتی اسلام است افزود: این مکان شریف محل رفت و آمد پیامبر اسلام و همچنین ائمه معصومین علیهم السلام بوده که باید جایگاه آن به جهانیان شناسانده شود.

وی ابراز کرد: در کنار قبور ائمه مظلوم بقیع شماری از اصحاب و یاران پیامبر اسلام که از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام بوده‌اند نیز مدفون است که این امر بر اهمیت این قبرستان می افزاید.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: قبرستان بقیع از آن جهت نیز دارای اهمیت است که گفته شده احتمالاً مزار حضرت زهرا سلام الله علیها در آن باشد و به همین دلیل انسان می تواند به نیت زیارت به این مکان شریف قدم گذارد.

امام جمعه قم افزود: در سیره پیامبر اسلام و همچنین امامان معصوم بوده است که آنان شب‌های جمعه به منظور طلب استغفار مومنان و مناجات با خداوند به قبرستان بقیع مشرف می‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قبرستان بقیع علاوه بر ظرفیت معنوی بخش اعظمی از تاریخ اسلام است افزود: پیامبر اسلام فرموده‌اند که در روز قیامت ۷۰ هزار نفر از بقیع مبعوث خواهند شد که بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.

کد خبر 6081900

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه