Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم گذشت بیش از دو ماه از پایان ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»‌ در آمریکا، حزب جمهوری‌خواه کماکان به سوءاستفاده از نام وی ادامه خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یکی از وکلای حزب جمهوری‌خواه بامداد امروز (سه‌شنبه به وقت تهران) خبر داد که این حزب همچنان به استفاده از نام ترامپ در همایش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که وکلای ترامپ روز جمعه با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی جمهوری‌خواه، کمپین ملی جمهوری‌خواهان کنگره و کمپین ملی جمهوری‌خواهان سنا، خواستار توقف سوءاستفاده از نام وی در مراسم‌های این حزب شدند.

یکی از مشاوران ترامپ نیز روز شنبه گفته بود که او نسبت به استفاده شدن نامش و به‌کار رفتن آن جهت اعتبار دادن به حزب جمهوری‌خواه، حساس است و از اینکه سناتورهای جمهوری‌خواهی که به گناهکار بودن وی در جلسه استیضاح رأی دادند توسط سه گروه مذکور حمایت شدند، آزرده خاطر شده است.

با این حال، کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه با ارسال نامه‌ای در واکنش به این اظهارات تیم ترامپ، گفت رئیس‌جمهور سابق آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگویی که با «رونا مک‌دنیل» رئیس این کمیته داشته، اجازه تداوم استفاده از نامش توسط حزب جمهوری‌خواه را داده است.

به نوشته رویترز، حزب جمهوری‌خواه همچنین تاکید کرد که از تمام حقوق برای استفاده از نام چهره‌های عمومی را دارد.

بر اساس این گزارش، اعضای تیم ترامپ هنوز به این بیانیه کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه واکنش نشان نداده‌اند.

پیش از این نیز، روزنامه «واشنگتن‌پست» در مطلبی رابطه میان حزب‌جمهوری‌خواه و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را «وضعیت گروگان‌گیری» توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا حزب جمهوری خواه رئیس جمهور سابق آمریکا حزب جمهوری خواه استفاده از نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود

آمریکا سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی می‌کند. با این حال، با آغاز جنگ غزه به دلیل سیاست‌های حمایتی واشنگتن از صهیونیست‌ها در نسل کشی فلسطینیان، کنگره آمریکا اقدام به تصویب بسته ۲۶ میلیارد دلاری به اسراییل کرد. موضوعی که گرچه هر دو حزب اصلی ایالات متحده با آن موافق بودند، اما برخی قانونگذاران مستقل مخالفت خود را با آن ابراز داشتند. 

به گزارش الجزیره، برنی سندرز، سناتور یهودی و ترقی خواه ایالت ورمونت پیشنهاد اضافه شدن ۲ اصلاحیه به بسته کمک‌های آمریکا به اسراییل را مطرح ساخت. این موضوع طی هفته جاری در سنا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

سندرز در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من خواستار ضمیمه شدن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی به اسراییل هستم. نخست، نباید کمک نظامی بدون محدودیت برای جنگ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل علیه مردم فلسطین اهدا شود ۲- باید بار دیگر کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا از سرگرفته شود تا کودکان فلسطینی دچار قحطی نشوند. 

سندرز به عنوان یکی از سناتور‌های ترقی خواه با آنکه خود یهودی است، اما بار‌ها از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است. وی تاکید دارد: ما نمی‌توانیم به تامین مالی این جنگ وحشتناک ادامه دهیم. 

لابی‌های صهیونیست در آمریکا از جمله آیپک به دلیل قدرتی که دارند سیاستمداران این کشور را پیش از رسیدن به قدرت با پول‌های کثیف خریداری کرده و مانع از هر گونه انتقاد از اسراییل در جامعه ایالات متحده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد