Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به کاهش بارندگی در سال جاری گفت: امسال ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته و ۴۸ درصد نسبت به میانگین سال آبی، کاهش بارندگی داشتیم.

به گزارش قدس آنلاین، محمد علایی امروز در جلسه شورای  هماهنگی مدیران  وزارت نیرو در استان با اشاره به کاهش بارندگی در سال جاری اظهار کرد: برخلاف دو سال گذشته که سال پرآبی را تجربه کردیم متاسفانه خراسان رضوی امسال با خشکسالی روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: امسال ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته و ۴۸ درصد نسبت به میانگین سال آبی، کاهش بارندگی داشتیم و چنانچه در سال‌های آینده این کاهش بارندگی و کم آبی ادامه پیدا کند باید با تدبیر و فکر بحران کم آبی را مدیریت کنیم. وی با اشاره به همکاری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و مشهد در تهیه طرح‌هایی برای مدیریت شرایط کم آبی تاکید کرد: باید در شرایط سخت از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کنیم و اجازه ندهیم به مردم آسیب جدی وارد شود، به عنوان مثال در صورت نیاز، تمامی چاه‌های نهادهای دولتی مشهد را باید در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار داد. علایی به توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تامین آب شرب و بهداشت مردم و افزایش اعتبار شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به‌ویژه شرکت آب منطقه‌ای برای اجرایی کردن طرح‌های خود تاکید کرد و گفت: باید در این راستا به سمت بخش خصوصی نیز حرکت کنیم. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه پروژه خین عرب به صورت تمام و کمال با اعتبار غیر دولتی انجام شد، افزود: سال گذشته این پروژه با اعتبار ۲۵میلیارتومان اجرا شد که اگر امسال کلید می‌خورد اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون تومان نیاز داشت. انتهای پیام/ منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارندگی خراسان رضوی شرکت آب منطقه ای کاهش بارندگی درصد نسبت خراسان رضوی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، محمد غیوری‌خواه اظهار کرد: این بارش‌ها در روزهای پایانی هفته شدت می‌گیرد که احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش دما، یکی دیگر از پدیده‌های جوی خراسان رضوی است که از امروز در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده نیز ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته، نیشابور با پنج و داورزن با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

غیوری‌خواه با بیان اینکه دمای فعلی مشهد ۱۸ درجه است، اضافه کرد: همچنین این کلانشهر روز گذشته نوسانات دمایی ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده است و امروز نیز طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بین ۱۲ تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است