Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@12:31:58 GMT

کلیسا و قبرستان تاریخی ارامنه مشهد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۵۹۲۰۵

کلیسای «مریم مقدس» تنها کلیسای ارامنه مشهد است که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی کشور به ثبت رسیده است. این کلیسا در خیابان امام خمینی و در حوالی میدان ده دی مشهد واقع شده است. زیربنای ساختمان کلیسا حدود ۳۰۰ متر مربع است که بر روی آن دو گنبد قرار دارد که در رأس هر دوی این مخروط‌ها صلیب قرار گرفته است و از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این ساختمان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامستان یا همان قبرستان‌ها که روزگاری فقط جایی برای دفن اموات و درگذشتگان بود امروزه به جاذبه‌ای توریستی تبدیل شده است که مشتاقان زیادی را به خود فرا می‌خواند. آرامستان تاریخی ارامنه در شهر مشهد، یکی از گورستان‌های قدیمی این شهر به شمار می‌رود. این قبرستان، با قدمتی بیش از صد سال، محل دفن مسیحیانی بوده که در شهر طوس و مشهد قدیم ساکن بوده‌اند. این گورستان در خیابان حر عاملی، ابتدای تقاطع شهید کریمی واقع شده است.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۵۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکصد و نهمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه

مراسم یکصد و نهمین سالگرد نسل کشی ارامنه صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در کلیسای سرکیس مقدس برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074374 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • صد و نهمین سالگرد واقعه نسل‌کشی ارامنه (عکس)
  • (تصاویر) یکصد و نهمین سالگرد نسل کشی ارامنه در تهران
  • یکصد و نهمین سالگرد نسل‌کشی ارامنه
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • رمزگشایی از گورستان تاریخی هفتاد ملا (+عکس)
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان