Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی افراد با نشست‌های شبانه سیاسی تیشه بر ریشه توسعه استان و شهر می‌زنند و در حال حاضر نیز با طایفه‌گرایی مبتنی بر سیاسی‌کاری به فکر جیب خود و حزب خود هستند و اصلا مردم برای آن‌ها مهم نیستند؛ پس باید مراقب ورود مهره‌های سیاسی به شوراهای اسلامی یا همان پارلمان‌های محلی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی کاظمی‌فرد خبرنگار و فعال رسانه‌ای در یادداشتی به مناسبت شروع انتخابات ۱۴۰۰ نوشت؛ انتخابات، کلمه‌ای که از امروز زیاد به گوش همه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از رویدادهای مهم سال در اولین قرن جدید برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهد بود که هر کدام از آنها حساسیت خاص خودش را دارد.

در این سیاهه قصد دارم به موضوع مهم و حساس انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره ای داشته باشم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بعضاً تئوری های خاصی از نحوه ی اداره محلی کشور مطرح شد که چندان با قواعد و چهارچوب های اسلامی سازگار نبود.

تا اینکه حضرت امام خمینی (ره) بر پایه آیه قرآنی «وَأَمرُهُم شورىٰ بَینَهُم» شیوه خاصی از اداره امور محلی را ارائه کردند و توسط خُبرگان در قانون اساسی گنجانده شد، شورای اسلامی شهر و روستا که خود پارلمان محلی و مأمنی برای رسیدگی به مشکلات مردم باشد.

اصل یکصدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هدف از تأسیس تشکیلات شوراهای شهر را، پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، بیان کرده است.

مکانی که می بایست تمامی برای رفع مشکلات باشد و برنامه مهم شهری و روستایی در آن تدوین و اجرایی شود و هرگونه که اقدامی که در حوزه‌های مختلف شهر و روستا می گذرد از این محل مصوب و عملیاتی شود،نهادی که می بایست محل نظارت برای تمامی امور مردم در حوزه های مختلف باشد حال به جولانگاه سیاسی و اقتصادی برخی افراد خاص تبدیل می شود.

تصور می شود؛ مادامیکه این نهاد نظارتی، محلی برای رفع و رجوع مشکلات مردم شهر، سلامت، آموزش، حمل و نقل و این دست مباحث باشد، به اهداف ترسیم شده در قانون اساسی نزدیکتر است.

اما هرگاه شوراهای شهر محلی برای ورود مهره های  سیاسی و خدای ناکرده اقتصادی که به فکر جیب خود باشند، نه تنها شهرداری ها از خدمات و مدیریت شهری فاصله می گیرند، بلکه؛ منابع بی حساب و کتاب آن ها نیز در اختیار سیاسیون قرار گرفته و ناگزیر آن ها را به محلی برای نان قرض دادن ها و تأمین ریخت و پاش های تبلیغاتی سیاسیون خواهد کرد.

و این باعث می شود که نهاد خدمات رسان شهرداری، از وظایف ذاتی خود دور شده و شبیه به یک بنگاه سیاسی عمل نماید!در نتیجه روز به روز به مشکلات مردم در حوزه ی مدیریت شهری افزوده شده و زمینه ی بروز خودسری ها و فسادها نیز فراهم گردد.

شورای شهری که باید از نیروی های کاربلد حوزه شهری باشد برخی مواقع با ورود افرادی از طیف های مختلف با نگاه های خاص وارد می شوند و در تمامی جلسات و برنامه ها و مصوبات دارای اختلافات غیر کارشناسی و منازعات شخصی و خصوصی هستند،  بنابراین، منازعات اعضاء شورای شهر و عدم اتحاد ایشان، فضا را برای سوء استفاده شهرداران فراهم می آورد.

با پاگشایی و ورود برخی از مهره های وابسته به گروه های سیاسی خاص به شورای شهر و افرادی که اصلا ، نه تنها قدم مثبتی برای شهر برنداشت، بلکه شهر را سال ها به عقب بُرد و یا هم درجا مانده است.

در کنار ده ها دلیل متقن و محکم برای وضعیت موجود در شهر ها و روستا که حاصل شورا های سیاسی می باشد، یکی از دلایل اساسی و تأثیرگذار بر معادلات سیاسی و اجتماعی خراسان جنوبی و بروز مشکلات مردم، سیطره گروه خاص سیاسی است که با ریاکاری و تزویر و سوار بر جَهل جمعیتی خاص از مردم به مصادر و مناصب تصمیم ساز این استان دست پیدا کرده اند.

همان ها توانستند چند دوره  با اتکاء به عوامفریبی و فضای بلامنازعه ی رقابت های انتخاباتی با سیاسی کاری، تیشه بر ریشه ی توسعه و عمران و آبادانی این خطه بزنند و هم اکنون نیز درصدد کادرسازی برای شورای ششم هستند.

نتیجه حضور این سیاسی کارانِ کم تقوا در هر جایی، به جز ویرانی و خرابی چیزی نبوده است.

همان ها که با نشست های شبانه سیاسی تیشه بر ریشه توسعه استان و شهر می زنند و در حال حاضر نیز با طایفه گرایی مبتنی بر سیاسی کاری به فکر جیب خود و حزب خود هستند و اصلا مردم برای آنها مهم نیستند پس باید مراقب ورود مهره های سیاسی به شوراهای اسلامی یا همان پارلمان های محلی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شوراهای اسلامی ورود مهره مشکلات مردم شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید نخواهد کرد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: دومین سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران/ هنیه با امیرعبداللهیان دیدار می‌کند

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1225405 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • مسئولان حکومتی مراقب خطر لغزش از مسیر علوی باشند
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دفتر سیاسی حماس
  • چرا «منشور اخلاقی سیاستمداران» در پارلمان ترکیه رای نیاورد؟
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم و مقاوم غزه تردید نخواهد کرد
  • مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است