Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در هفته منابع طبیعی، صبح امروز وارد شهرستان دماوند شد.

دماوند به عنوان منطقه گردشگری به دلیل طبیعت زیبا و خوش آب و هوا همواره یکی از محل‌های مورد طمع زمین خواری و تعرض به منابع طبیعی در نزدیکی پایتخت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوه خواری، تغییر کاربری اراضی زراعی و ساخت و سازهای غیرمجاز در سال‌های اخیر، دماوند و حومه آن را نیازمند توجه ویژه کرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که موضوع صیانت از محیط زیست و جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی را در دوره تحول یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی اعلام کرده است، اوایل امسال اولین جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال را در لواسان برگزار کرد و امروز دومین جلسه این شورا با حضور جمعی از وزرا و مقامات عالی اجرایی و انتظامی در دماوند برگزار خواهد شد.

در بدو ورود به دماوند، رئیسی ضمن بازدید میدانی از نزدیک در جریان آخرین وضعیت منابع طبیعی و محیط زیست در دماوند قرار گرفت. حضور در جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال به منظور پیگیری اجرای مصوبات جلسه پیشین در لواسان و نیز اتخاذ تصمیمات جدید در این حوزه از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دماوند خواهد بود.

بیشتر بخوانید

جنگل‌ها و مراتع جزء حقوق عامه است/ با متخلفان برخورد جدی خواهد شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضائیه رئیس قوه قضائیه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار این شهرستان خبر داد.

میرزاکریمی گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف موقتاً پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل شده و در فصل بهار مجدداً بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در راستای حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی و محیط‌بانان در محل مستقر شده و به دلیل نا مساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع بوده و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

کد خبر 6085579

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه