Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@15:09:09 GMT

نهال های هم عهدی با شهدا در ورامین کاشته شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۰۳۴۱

نهال های هم عهدی با شهدا در ورامین کاشته شد

مراسم کاشت نهال های هم عهدی با شهدا به مناسبت روز درختکاری در روستای رستم آباد ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مراسم کاشت نهال های هم عهدی با شهدا بعد از ظهر ۱۸ اسفندماه به مناسبت روز درختکاری با یاد و نام هر شهید یک درخت در روستای رستم آباد شهرستان ورامین ، با مسئولان در امامزاده این روستا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی بسیار به حفظ درختان و ارزش آن‌ها اشاره‌ شده است ، افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت منابع طبیعی می‌توانند نسبت به نهال‌کاری روستاها و شهرها اقدام و موجب احیای درختان منطقه شوند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه توسعه پایدار بدون حفظ منابع طبیعی اتفاق نخواهد افتاد ، خاطر نشان کرد: تنها راه نجات زمین از آلودگی‌های زیست‌ محیطی توجه به حفظ درختان و روی آوردن به کاشت درخت است که این ایام بهترین فرصت برای این کار محسوب می‌شود.

عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران در پایان سخنان خود بیان کرد: حفظ منابع طبیعی منجر به رشد و تعالی کشور می‌شود ، لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز مردم را به حراست از درختان تشویق و ترغیب کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورامین کاشت نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند

سمنان - رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: نزدیک به ۸۰ درصد درختان کاج (گونه‌های سوزنی برگ) در فضای سبز شهری و روستایی استان درگیر آفت سوسک پوستخوار است و اقدام‌های لازم برای پیشیگری از شیوع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا عبدوس با بیان اینکه شرایط اقلیمی و به دنبال آن کاهش بارندگی و خشکسالی عامل مهم در افزایش جمعیت آفت‌هاست، افزود: شرایط نامساعد جوی و اقلیمی، درختان را ضعیف می‌کند و این ضعف موجب قدرت گرفتن آفت می‌شود.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان در گفتگو با ایرنا درباره ویژگی‌های آفت سوسک پوست‌خوار کاج گفت: این آفت ۲ تا سه میلیمتر طول دارد و به رنگ قهوه‌ای تیره است.

وی اظهار کرد: راه پیشگیری و مقابله با آفت سوسک پوست‌خوار کاج قطع به صورت کف بر درختان آلوده و سوزاندن آن است، در غیراینصورت آفت زیاد و زیادتر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ۸۰ درصد درختان کاج سمنان بیمارند
  • فروش ویژه نهال گردو ریشه ای و گلدانی بدون محدودیت کاشت در کرج با ارسال یک روزه
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان