Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر دیجیتال مزیت‌های فراوانی برای زندگی ما فراهم کرده است. ما این مزیت‌ها را از آغاز شیوع بیماری ۲۰۲۰ بیشتر درک کرده‌ایم. - اخبار بازار -

آمارها نشان از رشد 274 درصدی خرید اینترنتی در این دوران دارد. در این مقاله مزایای خرید آنلاین لوازم التحریر را بررسی می‌کنیم. این مزایا هم شامل مصرف‌کنندگان و هم فروشندگان و تولیدکنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای خرید آنلاین لوازم التحریر برای مصرف‌کنندگان

یکی از رخدادهای مهم یک سال اخیر، آنلاین شدن آموزش مدارس و دانشگاه‌ها بوده است. هدف از این اقدام، تضمین هرچه بیشتر سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان و مدرسان است. در کنار مجازی شدن تمام مراحل آموزشی از ثبت‌نام تا کلاس‌ها و آزمون‌ها، ما می‌توانیم با  خرید اینترنتی لوازم تحریر  و وسایل مدرسه هم از ازدحام بیهوده جلوگیری کنیم و هم از مزایای خرید اینترنتی بهره مند شویم.

 باید دانست این سبک خرید، تنها یک انتخاب از سر ناچاری نیست. مزیت‌های خرید اینترنتی که مردم در این دوران بیشتر با آن آشنا شدند، آنان را تشویق می‌کند سبک خرید خود را به این‌سو تغییر دهند.

برخی از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین لوازم التحریر برای مصرف کننده را باهم بررسی می‌کنیم:

خرید آسان و راحتی بیشتر: مراحل یک خرید معمولی را در ذهن خود مرور کنید. آماده شدن، خروج از منزل، طی مسیر، رسیدن به فروشگاه موردنظر، بررسی این‌که آیا فروشگاه کالای مورد نظر شما را دارد یا خیر و حمل خریدها تا منزل.

در نزدیکی شما چند فروشگاه لوازم التحریر وجود دارد که بتوانید به آن‌هاسر بزنید؟ چه مسیری را باید طی کنید تا به بازار مرکزی فروش لوازم التحریر برسید؟ آیا موفق می‌شوید تمام وسایل موردنیاز خود را در یک نوبت خریداری کنید یا لازم است وقت دیگری تعیین کنید؟ حمل خرید‌ها برایتان آسان است؟ مثلا اگر والدین دو یا چند دانش‌آموز هستید، با حمل ده‌ها رفتر، بسته‌های کاغذ یا نوشت‌افزار خرده و ریز و جورواجور مشکلی ندارید؟

حتی اگر تمام مراحل خرید حضوری برای شما بدون دشواری باشد یا به آن عادت کرده باشید، خرید اینترنتی به مراتب آسان‌تر است. واضح است که وقتی به جای طی تمام آن مراحل در خانه بنشینید و لوازم التحریر مورد نیاز خود را درِ منزل دریافت کنید، همه‌چیز آسان‌تر خواهد بود. یک دگرگونی در سبک زندگی شما رخ داده است.

دسته‌بندی‌های متنوع محصولات: به احتمال زیاد، فروشگاه لوازم التحریری که در محدوده زندگی شماست، بر لوازم مدرسه متمرکز است. مثلا محصولاتی چون انواع دفتر و دفترچه یادداشت، قلم و خودکار، مقوا، چسب و ... را می‌توانید از این فروشگاه تأمین کنید. اما برای خرید لوازم اداری، دانشگاهی یا لوازم تخصصی یک رشته هنری، مهندسی و... باید به بازار یا مرکز خاصی مراجعه کنید. طبیعی است که یک فروشگاه به هیچ‌عنوان نمی‌تواند بر فروش همه‌ی دسته‌ها مسلط شود و حتی در این صورت هم فراهم کردن همه‌ی انواع محال است. شاید اکنون بزرگ‌ترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی لوازم التحریر را در ذهن خود مجسم کنید. بله فروشگاه‌های بسیاری هستند که مراجعه به آن‌ها همانند ورود به یک سرزمین شگفت‌انگیز است. در آن‌ها تنوع بی‌نظیری از نوشت‌افزار، انواع دفتر مشق و طراحی، لوازم نقاشی، تنوع بی‌نظیری از محصولات کاغذی با ابعاد و رنگ‌های مختلف، شابلون و خط‌کش و ... پیدا می‌شود که حتی به آسانی قابل فهرست کردن نیست. با این‌حال، یک فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر می‌تواند ده برابرِ بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم التحریر حضوری به شما کالا و محصولات متنوع ارائه دهد.

دلیل آن این است که فروشگاه اینترنتی محصولات خود را در مکانی به شما نشان می‌دهد که شما می‌خواهید. می‌تواند گوشی همراه، تبلت، لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی شما باشد. همه‌چیز در یک فضای کوچک و البته نامحدود قابل نمایش به شماست. پس نیازی به فراهم کردن یک مکان به عنوان نمایشگاه و فروشگاه محصولات نیست.

 

دسترسی سریع‌تر به محصول مورد نظر: البته این امر تا حدی در فروشگاه‌های معمولی هم قابل اجراست. قفسه‌ها دسته‌بندی می‌شوند و چند گروه از محصولات که قرابت بیشتری دارند در بخش مشخصی قرار می‌گیرند. مثلا محصولات کاغذی در یک سو، نوشت‌افزار در سوی دیگر و لوازم طراحی و نقاشی نیز جداگانه قرار می‌گیرند. با این حال بازهم ممکن است کالای مورد نظر خود را پیدا نکنید. مزیت فروشگاه اینترنتی برخورداری از دسته‌بندی محصولات و فیلترهایی است که با انتخاب آن‌ها می‌توانید به کالای مدنظر خود نزدیک‌تر شوید. اگر کالای مورد نظر شما منحصرا یک محصول مشخص با برند خاص است کافی است نام کامل محصول را سرچ کنید تا ببینید فروشگاه آن را دارد یا خیر. حتی می‌توانید در مرحله اول، اصلا وارد فروشگاه خاصی نشوید. تنها کافی است محصول را در موتور جست‌وجو سرچ کنید. فروشگاه‌هایی که آن محصول را دارند، پیش‌روی شما در صفحه‌ی جست‌وجو فهرست خواهند شد. انتخاب گسترده‌تر: علاوه بر آن‌که فروشگاه‌های اینترنتی لوازم التحریر می‌توانند دسته‌های متنوع را به شما ارائه دهند، انتخاب گسترده‌تری نیز در انتخاب برند تولیدکننده دارید. البته موضوع باز هم فراتر از این است. در کنار این‌که می‌توانید برندهای گوناگون یک محصول را باهم مقایسه کنید، رنگ‌ها، جنس‌ها، ابعاد، ضخامت و سایر ویژگی‌های فنی و ظاهری هر محصول در تصاویر و اطلاعات محصول روشن است. ممکن است یک فروشگاه حضوری تمام رنگ‌بندی‌های یک جامدادی را نداشته باشد. درست است، در فروشگاه اینترنتی نیز ممکن است این اتفاق بیفتد. اما شما در فروشگاه حضوری که یک کالا را ندارد، دیگر قادر به مشاهده آن هم نیستید. در فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر موضوع فرق می‌کند. شما تصویر و ویژگی‌های محصول را حتی پس از اتمام آن می‌بینید. در صورت تمایل می‌توانید درخواست شارژ مجدد کنید یا درخواست کنید اگر محصول شارژ شد، به شما به طریقی اطلاع داده شود.خرید قابل اعتماد با ضمانت بازگشت وجه: دغدغه‌های مشتریانی که بار اول است از یک فروشگاه اینترنتی خرید می‌کنند، قابل پیش‌بینی است. اطمینان از دریافت محصول مورد نظر با همان کیفیتی که انتظارش می‌رود، امکان بازگرداندن محصول درصورت عدم مطابقت با سفارش، دریافت محصول در زمان مقرر و وجود پشتیبانی‌های لازم در صورت هرگونه نارضایتی از این دغدغه‌هاست.

 فعالان کسب‌وکار اینترنتی می دانند یکی از راه‌های جلب اعتماد و آسوده کردن خیال مشتری این است که به او تضمین داده شود در صورت عدم رضایت می‌تواند محصول را برگشت دهد و وجه خود را دریافت کند.

 

مزایای خرید آنلاین لوازم التحریر برای تولیدکنندگان و فروشندگان

فروشگاه اینترنتی نه تنها برای مصرف‌کنندگان که برای فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم‌التحریر نیز مزیت دارد. با توجه به شرایط تعطیلی مدارس، بسیاری از گزارشات حاکی از رکود بازار لوازم التحریر است. اما شاید بهتر باشد از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم و سبک کار خود را تغییر دهیم.

وقتی تقاضای مردم برای خرید اینترنتی بیشتر است، چرا همچنان بر سبک فروش حضوری تأکید کنیم؟ باهم  مزایای فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر را بررسی کنیم:

بازار فروش نامحدود: دوست ندارید خریدارانی از سراسر مناطق شهر، از تمام شهرهای کشور یا حتی جهان داشته باشید؟ فروشگاه اینترنتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.مساحت فروشگاه شما چقدر است؟ مساحت بزرگ‌ترین فروشگاهی که می‌توان تصور کرد چقدر است؟ می‌توان فروشگاهی به اندازه‌ی یک شهر یا کشور داشت؟

فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر در حقیقت یک فروشگاه وسیع و نامحدود است که می‌توانید متنوع‌ترین محصولات را در آن جای دهید. بازاریابی برای این فروشگاه اصول متفاوتی دارد. درصورتی که بتوانید این اصول را به درستی انجام دهید، سریع‌تر به سوددهی می‌رسید. به‌ویژه که پس از آنلاین شدن آموزش، استقبال مردم نیز از خرید اینترنتی لوازم التحریر بیشتر شده است. فراموش نکنیم دانش‌آموزان و دانش‌جویان هنوز هم در حال تحصیل و به لوازم التحریر نیازمندند.

کاهش هزینه‌های اجاره مکان، عوارض کسب و...: با ایجاد یک سایت خرید آنلاین لوازم التحریر، تمام هزینه‌هایی که برای مکان فروشگاه صرف می‌کردید، حذف می‌شود. فعالان اقتصادی می‌دانند این هزینه‌ها تا چه حد سنگین است و سود چندانی از کسب باقی نمی‌گذارد.

با داشتن فروشگاه آنلاین و کم‌شدن بسیاری از هزینه‌های سابق، می‌توانیم لوازم التحریر را با قیمت مناسب‌تر به فروش برسانیم. در نتیجه، رضایت مشتری و تقاضا برای محصولات بیشتر می‌شود و کسب نیز رونق بیشتری می‌یابد.

کم شدن دست واسطه‌ها: با آنلاین شدن خرید، می‌توان کالا را مستقیم یا نهایتا با یک واسطه به دست مصرف‌کننده رساند. به‌همین‌دلیل دست واسطه‌های بسیاری از این میان حذف می‌شود.

این به معنای اشتغال‌زایی و سودآوری بیشتر است.

دریافت بازخورد مشتری: امکان دریافت نظرات مشتریان از طریق سایت بسیار آسان است. درحالی‌که اگر فروشگاه حضوری باشد، دسترسی به تمام مشتریان برای نظرسنجی ممکن نیست.

در فروشگاه آنلاین لوازم التحریر می‌توان با صرف کم‌ترین وقت و انرژی پیشنهادات مشتریان را جویا شد. می‌توان از آنان پرسید به چه اقلام خاص نیاز دارند و تمایل دارند فروشگاه چه دسته‌بندی‌هایی را به محصولات اضافه کند.

با مزایای خرید آنلاین لوازم التحریر آشنا شدیم و دانستیم این مزیت‌ها فراگیر است. به عبارت دیگر، هم به نفع مصرف‌کنندگان است و هم رونق کار تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان واقعی را در پی دارد. جهان در حال تغییر است و بسیاری از این تغییرات مطلوب و در راستای رفاه بیشتر شهروندان هستند. اگر بی‌دلیل از همراهی با این تغییرات سر باز زنیم و تلاش نکنیم خود را تغییر دهیم، از مزیت‌های آن محروم خواهیم ماند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر لوازم التحریر خرید اینترنتی مصرف کنندگان یک فروشگاه دسته بندی مورد نظر هزینه ها مزیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟

همشهری آنلاین - محمد بلبلی: بازار طلا و سکه همواره یکی از پرنوسان‌ترین بازارهای ایران بوده است. در این میان، تشخیص جنس اصلی از تقلبی برای خرید یا فروش طلا و سکه، چالشی همیشگی برای سرمایه‌گذاران و خریداران بوده است. منصور نامداری زندی، کارشناس طلا و جواهرات راهکارهایی برای خرید امن و آگاهانه طلا و سکه ارائه می‌دهد. وی همچنین درباره ضرورت آگاهی خریداران نسبت به حقوق خود درصورت خرید سکه تقلبی توضیح داده و راه‌های پیگیری و جبران خسارت را شرح می‌دهد.

چه راه‌هایی برای تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی وجود دارد؟

یک مشتری عادی که تخصص خاصی درباره طلا و سکه ندارد به هیچ عنوان نمی‌تواند سکه تقلبی یا طلای تقلبی را از اصل تشخیص بدهد.

طلا یا سکه را حتما باید از عرضه‌کنندگانی خرید که مجوز اتحادیه شهر ساکن در آن را دارند و باید به طلافروشی‌های معتبر مراجعه کرد.

طلاها، زیورآلات و سکه‌های اصلی دارای کد شناسایی هستند که روی آنها حک شده است. کد شناسایی طلا مشخصات تولیدکننده از آدرس و شماره تلفن را در بر می‌گیرد.

اگر طلا یا سکه خریداری شده کد شناسایی نداشته باشد چه باید کرد؟

خریدار باید به اتحادیه طلافروشان شهری که در آنجا خرید انجام داده مراجعه کند و مورد را به اطلاع مسئولان مربوطه برساند تا از طریق قانونی پیگیری صورت بگیرد.

چگونه سکه تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

یکی از راه‌هایی که همیشه برای خرید زیورآلات طلا پیشنهاد می‌کنم، خرید از طلافروشی‌های با قدمت بالاست. اکثر طلافروش‌ها البته از اعضای صنف هستند و جواز کسب مخصوص اتحادیه را دارند.

تقریبا همه طلافروشی‌های مجاز جواز کسب خود را جایی در فروشگاه خود نصب می‌کنند، خریدارها می‌توانند با دیدن جواز کسب با خیال آسوده خرید انجام دهند. همچنین با جست‌وجوی نام طلافروشی در اینترنت می‌توانند از سابقه کاری اکثر طلافروشی‌های قدیمی باخبر شوند. یکی دیگر از مشخصات طلافروشی‌های معتبر و دارای مجوز رسمی، صدور فاکتورهای الکترونیکی‌است، چرا که طلافروشی‌های نامعتبر امکان استفاده از این سیستم را ندارند.

بیشتر بخوانید:

طلا فروشان و مردم با ثبت سرمایه‌های خود مشمول مالیات می شوند؟

آرامش در بازار طلافروشان

سکه‌های اصلی علائم و نشانه خاصی دارند؟

واقعیت امر این است که خریدار باید وزن سکه را بداند، هر سکه تمام بهار آزادی ۱۳/۸ گرم وزن دارد و عیار طلای آن ۹۰۰ از ۱۰۰۰ است. اما باز هم نمی‌توان از روی وزن، اصلی‌بودن سکه را تشخیص داد؛ چراکه سکه‌های تقلبی هم می‌توانند با همین وزن تولید شوند.

یکی دیگر از مشخصات سکه اصلی رنگ آن است، زمان خرید سکه، بهتر است یک سکه طلایی به همراه داشته‌باشیم تا بتوانیم رنگ سکه‌ها را با هم مقایسه کنیم. اگر رنگ سکه زرد یا کاملاً طلایی باشد این سکه به‌احتمال زیاد سکه تقلبی است.

سکه‌های اصلی ضرب بسیار مرتب و به‌اصطلاح تمیزی دارند، مثلا کنگره‌های دور سکه‌های اصل بسیار یکنواخت و منظم هستند که می‌توان با لمس‌کردن متوجه این مسئله شد. همچنین نقوش و خطوط روی سکه باید به‌صورت مرتب و بدون درهم‌ریختگی باشد.

با همه این اوصاف ممکن است که حتی سر خود فروشنده با تجربه نیز کلاه برود، منظورم این است که حتما برای خرید سکه و طلاهای گرانقیمت از یک کارشناس کمک بگیرید.

اگر سکه داخل وکیوم باشد می‌توانیم بگوییم اصلی است؟

خیر. سکه تقلبی هم می‌تواند داخل وکیوم باشد. بهترین راه برای خرید سکه طلای اصلی مراجعه به واحد صنفی عضو اتحادیه است، ‌اگر از جایی غیر از این خرید کنیم امکان تقلبی‌بودن سکه وجود دارد.

همچنین نمی‌توان گفت سکه‌هایی که داخل وکیوم نیستند همه تقلبی هستند یا عیار پایینی دارند، بیشتر سکه‌های بدون وکیوم توسط خود فروشندگان خریده می‌شود تا بعد از کارشناسی و اثبات اصل‌بودن، سکه‌ها را در وکیوم‌های مخصوص فروشگاه خود قرار دهند.

پس وکیوم سکه باید با نام فروشگاه یکی باشد؟

دقیقا. یکی از مسائلی که هنگام خرید سکه باید به آن توجه کرد همین وکیوم است که باید نام و مشخصات خود فروشنده و آن واحد صنفی روی آن چاپ شده باشد؛ چرا که اگر احیانا سکه دارای مشکل بود، خریدار بتواند از روی مشخصات درج شده روی وکیوم مسئله را پیگیری یا به فروشگاه مورد نظر مراجعه کند.

یعنی با خیال راحت از واحد صنفی عضو اتحادیه خرید کنیم؟

بله، اما در مواردی هم پیش آمده که از واحد صنفی معتبر نیز سکه تقلبی خریداری شود. به این صورت که فروشنده قبلی که بسیار قابل اعتماد بوده از آن ملک رفته و مغازه را فرد دیگری اجاره کرده که به اندازه فروشنده قبلی دارای تجربه نبوده و به‌خود او نیز سکه تقلبی به جای اصلی فروخته شده است. این در شرایطی است که فروشنده به هیچ وجه قصد کلاهبرداری نداشته و خود او نیز به‌خاطر خرید غیرکارشناسی دچار مشکل شده است.

البته باید بگویم که اکثر فروشندگان واحدهای صنفی معتبر دارای مجوز، صاحب ملک هستند و به ندرت پیش می‌آید که ملک خود را به فرد دیگری واگذار کنند.

در این صورت، خریدار باید چه کند؟

چون خرید از جای مشخصی انجام شده از طریق مراجع قانونی و اتحادیه قابل پیگیری است و امکان احقاق حق وجود دارد.

در بخش جواهرات و سنگ‌های قیمتی هم امکان تقلب وجود دارد؟

بله حتی بیشتر از سکه و زیورآلات طلا، چرا که کمتر کسی در زمینه شناخت سنگ‌های قیمتی تخصص دارد آن هم به‌دلیل خاص و کمتر در دسترس عموم بودن سنگ‌های جواهر است. برخی از این سنگ‌های تقلبی حتی از نظر خواص شیمیایی بسیار شبیه به سنگ‌های قیمتی واقعی هستند.

در بیشتر موارد، سنگ‌های تقلبی همان سنگ‌های قیمتی مصنوعی هستند؛ یعنی در آزمایشگاه و با وسایل پیشرفته ساخته شده‌اند تا جایگزینی برای سنگ‌های قیمتی واقعی باشند. به همین دلیل تشخیص تقلبی یا اصل‌بودن آنها بسیار دشوار است.

خرید سنگ‌های جواهر قیمتی باید حتما با کمک کارشناس انجام شود. کارشناسی سنگ‌های قیمتی با کارشناسی سکه و طلا بسیار متفاوت است و هر کدام در رشته خود می‌توانند صاحب‌نظر باشند.

آیا خرید سکه و طلا هم مانند خرید ارز زمان و ساعت خاصی در هفته دارد؟

سکه و طلا را نمی‌توانیم بگوییم که چه زمانی موقع خریدن آن است. خود من بعد از ۳۵ سال فعالیت در این زمینه هنوز دقیق نمی‌توانم بگویم بهترین زمان برای خرید یا فروش کدام است.

چرا که قیمت طلا در کشور ما همیشه چندان هم با قیمت انس جهانی طلا همخوانی ندارد و بر مبنای قیمت دلار قیمت‌گذاری می‌شود. مثلا روز ۱۹ فروردین طلا یک قیمت بود و فردای آن روز یک قیمت دیگر؛ اونس طلای جهانی نسبت به نوزدهم بالا رفته، اما قیمت طلای داخل کشور پایین آمده است.

کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه بکند؟

توصیه می‌کنم به هیچ وجه از دستفروش‌ها سکه خریداری نشود، چرا که درصورت تقلبی‌بودن به هیچ‌وجه قابل پیگیری نیست، همچنین اگر از فروشگاه خریداری می‌کنید حتما وکیوم با مشخصات فروشگاه همخوانی داشته باشد.

اما درصورت خرید سکه تقلبی از یک فروشگاه مشخص، فرد می‌تواند از طریق اتحادیه پیگیری کند، همچنین اگر وکیوم سکه خریداری شده باز شده باشد، شکایت خریدار از سوی اتحادیه قابل‌قبول نیست.

در این رابطه نکته‌ای هست که بخواهید بگویید.

خواهش من از مردم این است که در سال جدید تصمیم بگیرند برای خرید اجناس، مصنوعات طلا، جواهر و سکه به جاهایی رجوع کنند که معتمد خودشان و معتمد صنف بوده و مجوز اتحادیه داشته باشند.

کد خبر 845961 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت اقتصاد

دیگر خبرها

  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • واکنش زاکانی به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت
  • آتش سوزی در یک بستنی فروشی و فروشگاه لوازم خانگی بندرعباس