Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرایم خاص استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد ، افزود: به رغم اطلاع رسانی که درباره این سند در کل کشور صورت گرفته است هنوز جا دارد که این سند بیشتر تببین شود و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم درباره آن صورت گیرد چون با اجرای دقیق آن خیلی از مشکلات و مسایل اجتماعی حل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در این سند، هفت ماموریت برای دستگاه قضایی پیش بینی شده است، افزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به وظایف دستگاه قضایی اشاره و در این سند هم ماموریت های جدیدی با نگاه بر گام دوم انقلاب تعریف شده است.
قاسمی گفت: این سند صرفا مقید یا مربوط به خود قوه قضاییه نیست و به سازمان ها و ادارات دیگر نیز اشاره کرده و ارتباط دوباره با مردم برقرار کرده است.
دادستان قزوین افزود: به قطع، توفیق ما در اجرای این سند بدون مشارکت مردم و حرکت فراقوه ای امکانپذیر نخواهد بود.
قاسمی افزود: رویکرد این سند، مردم محور است و ما باید با استفاده از ظرفیت های مردمی از سمن ها و ظرفیت های فردی در زمینه نظارت و اجرا اقدام کنیم تا ماموریت های اشاره شده در سند به مرحله اجرا برسند.
این مسوول گفت: برای رسیدن به این ماموریت ها راه طولانی در پیش است که با مشارکت دستگاه ها و محوریت مردم امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: این سند، نقشه راه قوه قضاییه در گام دوم انقلاب است چون باید بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، مسیر طی شده را مورد تحلیل قرار دهیم و برای نسل بعد نقشه راهی را پیش رو داشته باشیم.
قاسمی افزود: از بارزترین نمونه ها در سند تحول قوه قضاییه بحث پیشگیری از وقوع جرم است تا بتوانیم از وقوع جرم و آسیب پیشگیری کنیم و این سند می تواند ما را در پیشگیری کمک کند.
وی اضافه کرد: هفت کارگروه برای این سند در استان تشکیل شده است و دستگاه ها باید هرچه سریعتر نمایندگان خود را برای این کارگروه معرفی کنند تا برای اجرای ماموریت سازمانی خود گام برداریم.

برچسب‌ها دادگستری استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه سند تحول قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین دادستان قزوین دادگستری استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه سند تحول قضایی اخبار کنکور قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 

به گزارش قدس خراسان به نقل از دادگستری خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرائم از جمله سرقت، جلسات هماهنگی متعددی بین دستگاه‌های مسئول برگزار شده که مبنای اقدامات مختلف قرار گرفته و نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی افزود: بر اساس تصمیمات مشترک مقرر شد هماهنگی های لازم جهت افزایش گشت‌های پلیس، گشت‌های رضویون و گشت‌های مشترک و همچنین پیگیری‌های لازم به منظور شناسایی محلات پر خطر و اولویت دار و استفاده از ظرفیت نگهبان محله، مؤسسات حفاظتی و مراقبتی با هدف کاهش سرقت و ارائه راهکارهای تشویقی و اطلاع رسانی به شهروندان محترم توسط دستگاه‌های مسئول صورت پذیرد.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه ارتقاء آگاهی های عمومی و گسترش فرهنگ پیشگیری از سرقت به منظور ارائه آموزش‌های چگونگی حفظ و صیانت از کودکان، زنان، خانواده و اموال، در مقابل سارقان، ذیل کمیسیون پیشگیری از سرقت فرمانداری مشهد مقدس نیز از موضوعاتی ست که مورد پیگیری قرار گرفته است تا در کنار اقداماتی همچون  استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز استان، جراید، رسانه‌ها فضای مجازی و تهیه و پخش پیام‌های پیشگیرانه و پیشگیری‌های فرهنگی مرتبط با سرقت در سطح جامعه، بتواند موجب کاهش اینگونه جرائم شود.

مرتضوی خاطر نشان کرد: ساماندهی مراکز خرید و فروش اموال مسروقه، ضایعات فروشی‌ها، استوک فروشی‌ها و... با استفاده از ظرفیت اداره کل صمت و اتاق اصناف و شناسایی و دستگیری مال خران و هماهنگی جهت همکاری لازم با نیروی انتظامی و اجرای بخشنامه دادستان محترم کل کشور در خصوص تشدید نگهداری سارقین نیز با هدف پیشگیری از وقوع جرائم، نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون قضایی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی اظهار کرد: بررسی آمار پرونده‌های جرائم سرقت در ۱۱ماهه  ۱۴۰۲نشان می‌دهد در نتیجه اقدامات صورت گرفته فوق، عنوان اتهامی سرقت مستوجب تعزیر کاهش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و سهم جرائم مرتبط با سرقت، نسبت به کل اتهامات وارده در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۲ معادل ۹درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته و براین اساس و متعاقب انجام اقدامات گسترده پیشگیرانه، در ۱۵حوزه قضایی استان شاهد کاهش جرائم مربوط به سرقت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال  ۱۴۰۱بوده‌ایم.

دیگر خبرها

  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی یزد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه در یک نگاه/ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی؛ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی