Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم حاکی از الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) و مقاومت ایشان برای ماندگار اسلام و حمایت از پیامبر(ص) است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از    قم   ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر(ص) با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) پرداخت و اظهار داشت: این حضرت بیش از 40 سال از عمر خود را صرف حمایت و ماندگاری اسلام کرد و با تمام سختی‌ها پای‌کار ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) برای دفاع از پیامبر(ص) و استوارماندن اسلام در مقابل همه تهدیدها ایستادگی کرد به‌طوری‌که گاهی جان او و  پیامبر(ص) نیز به خطر می‌افتاد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت ابوطالب(ع) همواره در مقابل کفار قریش می‌ایستاد و این حمایت‌های تا زمان بعثت ادامه داشت به‌طوری‌که ایشان بسیاری از مواقع کسب‌وکارش را نیز تعطیل کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: طوری نقش حمایتی حضرت ابوطالب(ع) از پیامبر(ص) برجسته بود که وقتی ایشان دارفانی را وداع گفت، جبرییل به پیامبر(ص) نازل شد که دیگر یار و یاورت را از دست داده‌ای و از مکه خارج شوید.

تأکید آیت‌الله مکارم شیرازی برساخت فیلم مستند حضرت ابوطالب(ع)108 اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای حضرت ابوطالب(ع) ارسال شد

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه او قدم‌به‌قدم با پیامبر(ص) بود، بیان کرد: اگر ابوطالب و فرزندش امام علی(ع) نبود هرگز اسلام قامتش راست نمی‌ماند، پدر در مکه از او حمایت و فرزندش در مدینه جانش را نثار پیامبر(ص) کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت ابوطالب(ع) در شعب ابی‌طالب رئیس قریش بود، در کوه‌ها و دره‌ها زندگی کرد چون نمی‌خواست پیامبر(ص) تنها باشد. هر شب جای پیامبر را جابجا می‌کرد تا مورد سوءقصد قرار نگیرد.

وی افزود: امروز نام ابوطالب مظلوم مانده و باید طوری تلاش و برنامه‌ریزی کنیم که بیش‌ازپیش نام ایشان ماندگار بماند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه حمایت فردی حضرت ابوطالب(ع) و کفالت پذیرفتش برای ما است، افزود: اگر امروز در جامعه اسلامی یتیمی است و می‌بینیم که کفالت می‌کنند و خوشبختانه این موضوع نیز در حال گسترش است، حکایت از الگو گیری از حضرت ابوطالب (ع) دارد.

وی بیان کرد: امروز باید در بخش‌های مختلف و به‌ویژه زبان شعر که زبان دوران پیامبر(ص) بود حمایت فرهنگی‌های خود را برای معرفی حضرت ابوطالب(ع) در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/459

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت ابوطالب ع پیامبر ص آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران در یک مقاله اردو زبان با عنوان «نتایج و پیامد‌های عملیات وعده صادق» نوشت: عملیات وعده صادق حق طبیعی و پاسخی شایسته از سوی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در جریان حمله به کنسولگری این کشور در دمشق و ترور تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران است که کاملا با منشور سازمان ملل درباره حق دفاع از خود برای کشور‌ها در برابر تهاجم خارجی مطابقت دارد.
قدومی با بیان اینکه بی توجهی و سیاست دوگانه غرب در قبال حمله رژیم صهیونیستی به سرکنسولگری ایران در دمشق باعث شد تهران تصمیم قاطع برای پاسخ به این تهاجم بگیرد، افزود: محکومیت اقدام قانونی و مشروع ایران از سوی کشور‌های غربی درحالیکه تمامی آنها در برابر جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند، بسیار شرم آور است.
نماینده حماس با بیان اینکه جبهه مقاومت فلسطین این عملیات جمهوری اسلامی ایران را حق قانونی و اصولی این کشور می‌داند اظهار داشت: پس از این عملیات موفق و به موقع می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران برای ادامه راه طوفان الاقصی گامی رو به جلو برداشته و به تمامی شک و ترید‌ها بابت مجازات قطعی رژیم صهیونسیتی به علت جنایت ضد انسانی در غزه پایان داده است.
خالد قدومی در ادامه این مقاله حمله مستقیم به رژیم صهیونیستی توسط یک کشور مسلمان برای اولین بار، ترس آشکار آمریکا برای حمایت از هرگونه اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران توسط رژیم صهیونیستی، نمایش توان بالقوه نظامی و موشکی ایران برای جهان و تبدیل رویکرد مسالمت جبهه مقاومت اسلامی بر علیه قدرت‌های استکباری را از مهمترین دستاورد‌های عملیات «وعده صادق» عنوان کرد

دیگر خبرها

  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • نیروهای سپاه پیروزی درخشانی برای جبهه حق رقم زدند