Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا میرتاج الدینی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمدخیابانی، اظهار کرد:  وی جزو رجال نقش آفرین تاریخ ایران و آذربایجان است و تاریخ از وی به عنوان یکی از بزرگ ترین رهبران مبارزات مشروطه در آذربایجان یاد کرده و می کند.

وی با بیان اینکه شیخ محمد خیابانی از شخصیت های تاثیرگذار در تاریخ یکصد سال گذشته است، خاطرنشان  کرد: بارها نام ایشان به نیکی از زبان امام راحل و رهبر معظم انقلاب ذکر شده است؛  ایشان نماینده دور دوم و چهارم مجلس مشروطه از سوی آذربایجان بود و هدف وی پیاده کردن قانون اساسی و مشروطه ابتدا در منطقه آذربایجان و سپس گسترش آن در کل کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرتاج الدینی افزود: با توجه به ارزشمند بودن زندگی و شخصیت این شهید بزرگوار ستاد بزرگداشت ایشان با پیشنهاد مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و با موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی شکل گرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: شخصیت خیابانی در چند فراز تاریخی برجسته است و وی در مجلس دوم در مقابل اولتیماتوم روس ها با شجاعت در کنار شهید مدرس ایستادگی کرد همچنین در ادامه مبارزات خود در جمع مردم تهران در سبزه میدان سخنرانی تاریخی به یادگار گذاشت بنابراین ما می توانیم خیابانی را مدرس ثانی بدانیم.

وی ادامه داد: ایستادگی در مقابل قرارداد استعماری وثوق الدوره از دیگر اقدامات ارزشمند ایشان بود؛ این قرارداد به قدری ننگین بود که وثوق الدوله از دولت انگلستان امان نامه خواست تا در صورت شورش مردم در امان بماند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر اضافه کرد: این شهید بزرگوار همچنین جنبش آزادیستان را در کارنامه خود دارد و در ادامه پیاده کردن مشروطه را در برنامه خود قرار می دهد؛  در واقع گسترش فرهنگ آموزش، مقابله با فقر، آزادی خواهی و عدالت خواهی، سلطه ستیزی و استکبار ستیزی و همچنین مقابله با استبداد داخلی از مولفه های روشن زندگی وی بود.

میرتاج الدینی اظهارکرد:  وی در پیشرفت و توسعه استقلال کشور فعالیت های ارزشمندی داشتند و آذربایجان را جزء لاینفک ایران می دانستند؛ مقابله با امپراطوری عثمانی، سلطه روس ها و انگلیس ها نیز از دیگر نکات حائز اهمیت زندگی ایشان بود البته باید به روزنامه نگار بودن ایشان اشاره کنیم،  ایشان نیز روزنامه های ارزشمندی را به یادگار گذاشتند.

وی درتشریح برنامه های همایش گرامی داشت شهید شیخ محمد خیابانی گفت: این همایش از روز شنبه ۲۳ اسفند ماه در تبریز آغاز می شود؛  افتتاحیه همایش در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر میراث فرهنگی، شخصیت های کشوری و استانی، اساتید و دانشجویان و طلاب برگزار خواهد شد.

میرتاج الدینی ادامه داد: بعد از اجلاس اول، اختتامیه در بعد از ظهر آن روز ضمن بازدید از خانه وی برگزار خواهد شد و در روز دوم در تهران بر سر مزار وی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حضور خواهیم یافت.

 وی با اشاره به اقدامات و فعالیت های چند ماهه ستاد گرامیداشت شهید شیخ محمد خیابانی اظهار کرد: تاکنون ۶ مورد پیش همایش برگزار شده است که می توان به همایش روزنامه نگار مسئول، همایش دانشجویی شیخ محمد خیابانی، مصلح و استکبار ستیز، همایش دانش آموزی و معلمی شیخ محمد خیابانی و همایش نگاهی به دستاوردهای مطبوعاتی نهضت آزادیستان که از سوی فقهای حوزه علمیه تبریز برگزار شد اشاره کرد.

میرتاج الدینی اضافه کرد: همچنین سه کارگاه از جمله کارگاه نگارش رمان تاریخی و کارگاه خوش نویسی در این حوزه برگزار شد و همچنین سرودهایی با دو زبان فارسی و ترکی ارائه شد و تاکنون ۱۱۰ مقاله در این حوزه به دبیرخانه واصل شده که کمیته علمی در ۲۰ جلسه، ۳۶ مقاله را مورد پذیرش قرار داده که قرار است این مقالات در قالب کتاب ارائه شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز ساختمان مشروطه جنبش مشروطه همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز ساختمان مشروطه آذربایجان شرقی تبریز ساختمان مشروطه جنبش مشروطه همایش اخبار کنکور شیخ محمد خیابانی میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تجربه جدید کاناوارو مقابل تیم آزمون

به گزارش "ورزش سه"، جزئیات بیشتر از توافق فابیو کاناوارو که از امروز سرمربی جدید اودینزه خواهد بود، با باشگاه فریولیایی رسیده که تنها در انتظار اعلام رسمی اخراج گابریله سیوفی از سوی این باشگاه است.

طبق آنچه که اسکای گزارش داده، قرارداد این مدافع سابق تیم ملی ایتالیا تا ژوئن یعنی پایان فصل خواهد بود، اما بعید نیست که به سمت پروژه بلندمدت برویم. طرفین در مورد احتمال گنجاندن گزینه قرارداد دو ساله در توافقات بین باشگاه و کاناوارو بحث می‌کنند.

اولین حضور برنده توپ طلای 2006، دیداری تاریخی خواهد بود که قلب‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کاناوارو در تجربه جدید خود بلافاصله دنیله ده روسی، هم تیمی خود در ایتالیایی که قهرمان جهان شد را پیش روی دارد.

همچنین آنها چندین بار دیگر در دوران حرفه‌ای با یکدیگر روبرو شده‌اند، حتی به عنوان مربی. این دو در واقع قبلاً در اسپال -بنونتو در آخرین دوره مسابقات قهرمانی سری B با یکدیگر روبرو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • ایستادگی و مقاومت بارز ترین ویژگی های شهید قرنی است
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • اولین تجربه جدید کاناوارو مقابل تیم آزمون
  • شنونده «شب های ایران» از رادیو چی چست باشید
  • پایان طلسم 177 روزه ربیعی و ذوب‌آهن!