Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@11:20:53 GMT

گسترش شبکه های گازرسانی صنایع استان کردستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۳۴۲۶

گسترش شبکه های گازرسانی صنایع استان کردستان

مدیر عامل شرکت گاز کردستان اظهار داشت: با گسترش شبکه های گازرسانی صنایع استان کردستان دیگر دغدغه ای برای تامین منابع انرژی ندارند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ مدیر عامل شرکت گاز کردستان،  بیان داشت : با اجرای حدود 12 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان ، صنایع استان کردستان دیگر دغدغه ای برای تامین منابع انرژی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس احمد فعله‌گری در مورد اهمیت گسترش شبکه های گازرسانی و تامین انرژی برای بخش های مختلف گفت: امروزه نه تنها توسعه، بلکه ادامه زندگی نیز نیازمند انرژی است و در جهان امروز تامین انرژی از طریق گاز طبیعی بعنوان مهمترین عامل مطرح است و درجه اهمیت برای همگان مبرهن است.

وی افزود : با توجه به نقش موثر انرژی در توسعه و رفاه اقتصادی و افزایش مصرف انرژی به موازات رشد و توسعه کشور ، گاز طبیعی به‌عنوان یک کالای اقتصادی سیاسی نقش مهمی در تحولات کشور و استان ایفا کرده و در آینده انرژی و خوراک اصلی صنایع بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

فعله گری با اشاره به اهمیت گاز طبیعی در سبد انرژی خانوارها و مصارف صنعتی استان اعلام کرد: شرکت گاز استان کردستان با گازدار کردن 31 شهر و 1395 روستا ، خون تازه ای در رگ منابع انرژی استان تزریق نموده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش به گاز رسانی به صنایع در قالب مصوبه شورای اقتصاد اشاره و آنرا عامل جهشی در جهت توسعه صنایع استان عنوان کرد و اضافه کرد: در استان کردستان نعداد 1389 واحدتولیدی و صنعتی در قالب این مصوبه شناسایی شده که در سال جاری و تا پایان بهمن ماه تعداد 144 واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل شده اند.

فعله گری یادآور شد : برنامه ریزی منظم و مدون برای گازرسانی به 270 صنعت در سال 1400 صورت گرفته که با گازرسانی به این تعداد واحد ، سالانه در مصرف 3 میلیون لیتر سوخت های فسیلی صرفه جویی می گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تعداد صنایع گازدار شده در قالب مصوبه شورای اقتصاد را 670 مورد ذکر کرد و اظهارداشت : با گازرسانی به این تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی 80 درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های فسیلی انجام گرفته و صنایع باقیمانده به علت مصرف محدود فقط حجم جایگزینی 20 درصدی را در بر می گیرد.

فعله گری در پایان سخنانش در مورد میزان صرفه جویی در مصرف سوخت های مایع با توجه به گازدار شده صنایع در قالب مصوبه شورای اقتصاد گفت : با گازدار شده تعداد صنایع پیش بینی شده در سال 1400 میزان صرفه جویی در مصرف سوخت های مایع به 45 میلیون لیتر در سال افزایش یافته و درصد حجم جایگرینی نیز به بیش از 85 درصد ارتقاء می یابد.

لازم به ذکر است در مجموع 2104 با تعرفع صنعتی در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان صنایع استان گاز طبیعی فعله گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است