Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت روز جهانی زن بسیاری از نمایندگان اروپایی در بیانیه‌ای خواستار پایان دادن تبعیض به علیه زنان و آزادی زندانیان سیاسی در عربستان شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، بیش از 160 نماینده اروپا از مقامات آل سعود خواستند تا به انواع مختلف تبعیض علیه زنان پایان دهند و همه زندانیان آزادی بیان را از زندان‌ها آزاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از 160 عضو پارلمان آلمان، انگلیس، ایرلند و اروپا بیانیه مشترکی را به مناسبت روز جهانی زن (8 مارس) امضا کردند که از زنان مدافع حقوق بشر در عربستان سعودی و مبارزات آنها حمایت کردند.

آنها از مقامات آل سعود خواستند که زنان زندانی مدافع حقوق بشر را فوری و بدون قید و شرط آزاد کنند و به انواع تبعیض علیه زنان پایان دهند و سیستم سرپرستی را به طور کامل لغو کنند.

این بیانیه ابتکاری از سوی سازمان حقوق بشری «القسط» است که توسط 70 عضو پارلمان اروپا ، 48 نفر از پارلمان آلمان ، 22 نفر از پارلمان انگلیس و 21 نفر از طرف ایرلند امضا شده است.

در این بیانیه آمده است : برخی از محدودیت‌ها توسط مقامات آل سعود در زندگی زنان حذف شد همانطور که به زنان اجازه رانندگی داده شد و همچنین بدون اجازه سرپرست مرد می‌توانند گذرنامه بگیرند اما این اقدامات به طور کامل اجرا نشده است. درحالی که رژیم آل سعود با زنان به عنوان خردسال رفتار می‌کند و همچنان آزادی‌های اساسی آنها را در تحصیل ، اشتغال ، بهداشت ، ازدواج محدود می‌کند.

شرایط غیرانسانی زنان در زندان‌های عربستان و اماراتعربستان| اعتصاب غذای فعالان در زندان الحائر

در این بیانیه تاکید شد که برخی از اصلاحاتی که اخیراً برای محافظت از زنان در برابر خشونت انجام شده فاقد ابزار لازم برای اجرای آنها است و نافرمانی زن از یک سرپرست مرد هنوز در عربستان جرم محسوب می‌شود که مجازات آن قانونی است.

در این بیانیه رفتار مقامات سعودی با زنان مدافع حقوق بشری و همچنین دستگیری تعداد زیادی از آنها در سال 2018 و بازداشت و شکنجه آنها محکوم شد.

مقامات سعودی «نسیمه الساده» و «سمر بدوی» را بازداشت کردند که آن‌ها هنوز در زندان به سر می‌برند و محاکمه آن‌ها ادامه دارد و حتی فعالانی که آزاد شده‌اند به طور موقتی است و آزادی آن‌ها مشروط و بسیار محدود است.

نمایندگان اروپایی گفتند: به عنوان مثال «لجین الهذلول» فعال برجسته سعودی پس از آزادی در 10 فوریه 2021 و پس از گذراندن بیش از 1000 روز در زندان زندگی آزادانه‌ای ندارد.چراکه وی ممنوع السفر است.

«جولیا لگنر» مسئول حمایت از سازمان حقوق بشری القسط اعلام کرد که حمایت تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان اروپایی از این ابتکار سازمان حقوق بشری القسط نشان می‌دهد که آن‌ها ادعاهای مقامات سعودی را مبنی بر تلاش آل سعود برای بهبود زندگی زنان در عربستان قبول ندارند.

لگنر افزود: در روز جهانی زن، سیاستمداران اروپایی در کنار زنان سعودی که با تبعیض سیستماتیک روبرو هستند و در کنار مدافعان شجاعی که از آزادی بیان محروم هستند ، ایستاده اند.

سازمان حقوق بشری القسط از نمایندگان مجلس بخاطر این حمایت تقدیر کرد و بار دیگر درخواست خود را به مقامات آل سعود مبنی بر لغو کلیه پرونده‌های زنان مدافع حقوق بشر تکرار کرد و همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها و لغو کامل سیستم سرپرستی شد.

در سایه خفقان سیاسی و نقض گسترده آزادی بیان در عربستان، رژیم آل سعود به ویژه پس از ولیعهدی محمد بن سلمان، مخالفان و منتقدان از هر قشر و جنسیتی به ویژه زنان را هدف سرکوبگری‌های خود قرار می‌دهد.

در حالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان حقوق بشری مقامات آل سعود مدافع حقوق بشر علیه زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟