Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@20:00:16 GMT

عرضه میوه و کالا‌های مصرفی نوروز از امروز

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۲۱۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالا‌های اساسی نیست، گفت: عرضه میوه، روغن و کالا‌های مصرفی نوروزی از امروز سه شنبه، آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رزم حسینی پس از جلسه‌ای مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این نهاد با همه توان با دلال‌هایی که منجر به گرانی و التهاب در بازار می‌شوند، مقابله می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه پول‌های سرگردان دلال‌ها متاثر از سایر بازار‌های موازی همچون بورس، سکه، زمین هر دفعه وارد یک بازارمی شود، خاطرنشان کرد: وزرات صنعت با هدف کاهش قیمت تمام شده، تا حد ممکن حذف دلال‌ها را در دستور کار قرار داده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در میادین تره بار و مکان‌هایی که وزراتخانه و شهرداری مشخص می‌کنند، با رویکرد حذف واسطه گری، در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها، همچون وزارت کشاورزی با مصوبات ستاد تنظیم بازار، گفت: تلاش می‌کنیم با حداکثر هماهنگی، باسایر دستگاه‌ها مصوبه‌هایی که اجرا نمی‌شوند، اجرایی سازیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد تولید در کشور رونق گرفته است، افزود: هشت و نیم میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص و در اختیار بازار و تولید کنندگان قرار گرفت که منجر به روان شدن صادرات و واردات در کشور شد و ارز‌های صادرکنندگان الان به راحتی مبادله می‌شود.
رزم حسینی گفت: امروز با وجود تحریم و بیماری کرونا در کشور، میزان موجودی کالاها، مواد اولیه، واردات کالا‌های ضروری و کالا‌های صادراتی افزایش پیدا کرده است.
وی همچنین علت برخی گرانی‌ها را مولفه‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: نمی‌توان خیلی از آن‌ها را در رسانه مطرح کرد، اما آنچه مشخص است نوسان نرخ ارز را نمی‌توان نادیده گرفت.

وزیر صنعت در پاسخ به لزوم جلوگیری از قاچاق کالا‌های داخلی به خارج از کشور گفت: ابزار قانونی وزارتخانه به عنوان یک عضو ستاد مبارزه با قاچاق، تعیین تعرفه است.
رزم حسینی در زمینه لزوم توقف صادرات برخی محصولات کشاورزی مورد نیاز بازار داخل هم افزود: صادرات و واردات محصولات کشاورزی از وظایف وزرات جهاد کشاورزی و این وزراتخانه موظف است براساس سیاستگذاری تامین غذای کشور، نامه نگاری کند و برای محصولات کشاورزی درخواست توقف صادرات یا واردات بدهد و وزرات صنعت نمی‌تواند مستقل اقدام کند.
وی همچنین با بیان اینکه پخش گزارش‌های صدا وسیما در برخی موارد می‌تواند منجر به افزایش انتظارات تورمی در جامعه شود، از رسانه ملی خواست با دقت بیشتری برخی گزارش‌ها را تهیه کنند. برچسب ها: رزم حسینی ، وزیر صنعت معدن و تجارت ، عرضه میوه ، نوروز ، کالا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت عرضه میوه نوروز کالا محصولات کشاورزی معدن و تجارت رزم حسینی وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نوکیای تقلبی حرام است!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.

«سید کاظم موسوی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ما پیرامون حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از این شرکت خارجی اظهار کرد: عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. 

در چنین شرایطی مردم می‌توانند به دلیل خسارتی که از این محل شامل حالشان شده از عرضه کننده آن شکایت کنند.

نایب رئیس کمیسیون مجلس اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: کالا‌هایی باید در بازار عرضه شود که از تایید استاندارد‌های داخلی و بین المللی برخوردار باشد. اخیرا در فضای رسانه‌ای کشور شنیده شده که تلفن همراه تقلبی با عنوان نوکیا در بازار فروخته می‌شود که از اصالت کافی برخوردار نیست. خرید این موبایل صرفاً باعث هدررفت پول مردم می‌شود؛ لذا، فروش این نوع تلفن‌های همراه را دور از انصاف و حرام می‌دانم.

وی تاکید کرد: نهاد‌های نظارتی کشور مانند سازمان بازرسی کل کشور و تعزیرات حکومتی باید به این موضوع ورود کنند. وزارت صمت هم به عنوان متولی بازار باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. مگر مردم ایران افراد متقلبی هستند که اکنون بخواهند از گوشی تقلبی استفاده کنند.

موسوی در پایان تصریح کرد: مردم در بازار پول یک کالای اصل را پرداخت می‌کنند، اما در نهایت یک محصول تقلبی را دریافت می‌کنند. بروز مسائل مشابه با این موضوع صرفا باعث بی اعتمادی مردم به بازار و مخدوش شدن ذهنیت آنها نسبت به فضای اقتصادی کشور می‌شود.

منبع: بازارنیوز

tags # موبایل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد