Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@08:41:10 GMT

حمله به عین الاسد؛ کابوس آمریکایی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۶۷۷

بسیاری از تحلیل گران حمله موشکی سال گذشته ایران به پایگاه آمریکایی عین الاسد را بزرگترین حمله به آمریکایی‌ها با موشک بالستیک توصیف می‌کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یکسال پس از این حمله، فرمانده نظامیان آمریکا هنگام حمله به عین الاسد می‌گوید همچنان کابوس این حمله را می‌بیند.
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شلیک موشک از پهپاد‌های وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیرو‌های مسلح ایران پس از ترور سردار سلیمانی در جریان عملیات انتقام از ارتش تروریستی آمریکا، ده‌ها موشک را به سوی پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد و پایگاهی دیگر در اربیل شلیک کردند.
دونالد ترامپ که مستقیماً دستور ترور سردار سلیمانی را داده بود، ابتدا اعلام کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله موشکی آسیب ندیده است.
اما پس از آن، پنتاگون در چندین مرحله اعلام کرد که تعداد ۱۱، ۳۴، ۵۰، ۶۴ و ۱۰۹ نفر از نیرو‌های آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: عین الاسد ، حمله موشکی ، پایگاه نظامیان آمریکا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عین الاسد حمله موشکی پایگاه نظامیان آمریکا عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد

 پایگاه نظامی عین الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز (دوشنبه) مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیات عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان ماموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسوولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسوولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی «عین الاسد»
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه