Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سید محمد رضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دولت باید راهکارهایی را برای تقویت بازار سرمایه در دستور کار خود قرار دهد، گفت: اولین رویکرد دولت در تقویت این بازار جلب اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم در زمینه فعالیت در بازار سرمایه و بورس به مردم و سهامداران خُرد قدم بعدی است که باید به درستی و با جدیت انجام شود تا افراد مطلع و آگاه به شرایط تمامی سرمایه خود را به این بازار وارد نکنند بلکه تنها مازاد آن را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید براینکه بازارگردانی توسط دولت باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید مدیریت بورس را به کارگزاری‌ها واگذار کند و بورس را رها کند.  باید با بازارگردانی اصولی نوسانات بورس را معقول و منطقی پیش ببرند، نه اینکه این بازار را دچار یک رشد حبابی یا نزول بدون دلیل و خسارت بار کنند.

میرتاج‌الدینی در ادامه تاکید کرد: راهکار دیگر برای مدیریت بازار سرمایه، مدیریت عملکرد حقوقی‌ها در بورس است، یعنی نباید آنها هر زمان که خواستند به بورس وارد شده و سهامی را بخرند و هر وقت هم که نخواستند، با افزایش قیمت سهام خود را فروخته و بازار را دچار مشکل کنند. دولت باید از بروز حرکت‌های عامدانه و هیجانی که بورس را بهم می‌ریزد، جلوگیری کرده و برای سهام مردم یک حافظ باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بازار سهام بورس مردم میرتاج الدینی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد

آفتاب‌‌نیوز :

امروز اغلب نماد‌های تالار شیشه‌ای با کاهش مواجه شدند. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت ۱۳ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم دو میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۸۲ واحد رسید. شاخص هم‌وزن، اما ۱۳۲۱ واحد رشد پیدا کرد و در رقم ۷۵۹ هزار و ۲۲ واحد ایستاد. در حالی بازار در چهار روز قبل رشد کرده بود.

روز سه‌شنبه بیش از ۳۹۳ هزار معامله به ارزش ۵۷۷۶ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس ایجاد کردند. هم‌چنین ذوب، کاما و فولاد از نماد‌های پرتراکنش بودند که بجز کاما دو نماد دیگر منفی به کار خود پایان دادند.

فرابورس ایران هم امروز ۴۷ واحد کاهش یافت و شاخص آن به ۲۵ هزار و ۴۸۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۲۰۵ هزار فقره بود که ارزش آن به ۷۷۲۱ میلیارد تومان رسید.

خاور و ارفع بالاترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند، اما هرمز تاثیر منفی ایجاد کرد. نماد‌های پرتراکنش نیز خاور، فزر و کرمان بودند؛ که بجز فزر دو نماد دیگر مثبت شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سیل اخیر سیستان و بلوچستان آزمایش اعتماد مردم به مسوولان بود
  • مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تجهیزات کافی ندارد