Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@18:55:18 GMT

واگذاری حواله‌های ثبت نامی خودروها غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۵۰۰۳

واگذاری حواله‌های ثبت نامی خودروها غیرقانونی است

در پی انتشار برخی آگهی های خرید و فروش حواله های ثبت نامی در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، پایگاه اطلاع رسانی ایران خودرو در اطلاعیه ای بر ممنوعیت این اقدام مطابق با شرایط مندرج در متن قرارداد با مشتریان تاکید کرد.

به گزارش پول نیوز، بر اساس گزارشات و اخبار منتشر شده در سایت‌های خرید و فروش خودرو و بر خلاف ضوابط و مقررات مندرج در بخشنامه‌های شرکت ایران خودرو، برخی افراد نسبت به واگذاری حواله ثبت‌نامی خودرو به صورت غیر قانونی اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه عنوان شده، هرگونه خرید و فروش حواله خودرو و یا نقل و انتقال امتیاز منتخبین قرعه‌کشی‌ها تا قبل از پایان مدت زمان ترهین خودرو، ممنوع بوده و هرگونه عواقب سوء ناشی از آن معطوف به طرفین معامله است و ایران خودرو در این خصوص هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت؛ پیگیری عواقب ناشی از آن نیز تنها از طریق مراجع قانونی و ذی‌صلاح امکانپذیر خواهد بود.


‌این اطلاعیه افزوده، شرکت ایران خودرو در بخشنامه‌های اعلامی بر ممنوعیت فروش و نقل و انتقال خودرو (حتی به صورت وکالتی) و یا واگذاری امتیاز منتخبین قرعه‌کشی تا پایان زمان ترهین یک ساله تاکید کرده و تمامی شرایط و محدودیت‌های اعلامی، در سایت رسمی شرکت ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir قابل مشاهده برای عموم مشتریان این خودروساز است.


گفتنی است، برخی از برگزیدگان قرعه‌کشی‌های طرح های فروش ایران خودرو، اقدام به فروش امتیاز خرید خودروی خود به اشخاص دیگر می کنند، در حالی که این شرکت نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده و آن را غیر قانونی اعلام کرده‌، این اقدام از طریق اعطای وکالت بلاعزل، تحویل چک ‌و غیره، به صورت غیر قانونی صورت می‌گیرد. پیش از این، نیروی انتظامی نیز بر اساس مصوبات کمیته خودرو، خرید و فروش حواله‌های خودرو را تا یک سال غیرقانونی اعلام کرده و بر همین اساس برخی از سایت‌های خرید و فروش محصولات، بر این اساس، پذیرش آگهی خرید و فروش حواله خودرو را ممنوع کرده اند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو حواله خودرو خرید و فروش طرح های فروش قرعه کشی خرید و فروش حواله ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۵۰ میلیاردی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری ۴ مرحله حراج در سال ۱۴۰۲ افزود: خوشبختانه حراج‌ها در چارچوب قوانین و با استقبال متقاضیان انجام شد و در نتیجه، خودروها و موتورسیکلت‌های موضوع این حراج‌ها مجموعاً به قیمت ۵۰ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال به فروش رسیده است.

محمد جعفر عبدالهی، شامگاه ۷ فروردین ماه با اشاره به احکام صادره برای وسایل نقلیه طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ افزود: مجموعاً برای ۱۲ هزار و ۵۲۹ دستگاه وسیله نقلیه احکام قضایی صادره شده است که تعداد هزار و ۷۰۱ دستگاه در حراج‌های برگزار شده در سال گذشته به فروش رسیده و الباقی در حال انجام تشریفات قانونی برای تعیین تکلیف است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با اجرای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر صیانت از بیت‌المال و تعیین تکلیف فوری وسایل نقلیه موجود در پارکینگ‌های سراسر کشور، ساماندهی جدی توقف‌گاه‌های نگهداری وسایل نقلیه در استان سمنان وارد مسیر جدید و البته موثری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف قانونی وسایل نقلیه توقیفی و ساماندهی پارکینگ‌ها از جمله برنامه‌های راهبردی دستگاه قضایی استان سمنان برای صیانت از بیت المال است و به منظور اصلاح فرآیندها و رویه‌های گذشته، اینجانب به همراه مسئولان قضایی، اجرایی، انتظامی متولی، در میدان عمل پای گذاشته تا با احصای مشکلات، برنامه ریزی و پیگیری جامعی صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری ۴ مرحله حراج در سال ۱۴۰۲ افزود: خوشبختانه حراج‌ها در چارچوب قوانین و با استقبال متقاضیان انجام شد و در نتیجه، خودروها و موتورسیکلت‌های موضوع این حراج‌ها مجموعاً به قیمت ۵۰ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ریال به فروش رسیده است.

عبدالهی در خاتمه عنوان کرد: اقدامات دستگاه قضایی استان به منظور ساماندهی وضعیت پارکینگ‌ها علاوه بر نظارت جدی، تا تعیین تکلیف آخرین خودرو و موتورسیکلت توقیفی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • خرید انواع ویپ و پاد به صورت عمده و تکی با بهترین قیمت
  • معاون وزیر نفت : در مرز‌های کشور گازوئیل لیتری ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد/ بارنامه جعلی صادر می‌شود، بدون اینکه باری جابه‌جا شده باشد
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • فروش ۵۰ میلیاردی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در سمنان
  • سن فرسودگی خودروها اعلام شد + جدول
  • پرفروش‌ترین خودروها در اروپا
  • سن فرسودگی انواع خودروها اعلام شد
  • سوءاستفاده مشتریان خارجی از وضعیت فروش نفت ایران
  • سن فرسودگی انواع خودروها چند سال است؟