Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در آینده نزدیک با حمایت وزیر صمت تأمین آب استان از سواحل مکران انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در چابهار از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان؛ داود شهرکی در جلسه شورای ادارات و بخش‌های خصوصی هم خانواده صنعت، معدن و تجارت که با حضور حسن پور سرپرست اداره کل امور استانهای وزارت صمت و هیئت همراه برگزار شد، اظهار داشت: در آینده نزدیک تأمین  آب بخش صنعت استان از دریای عمان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صمت استان در ادامه به ارائه آمار سالیانه و عملکرد اداره مربوطه پرداخت و توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سیستان و بلوچستان 6 هزار و 700 تن برنج تنظیم بازار توزیع شده است؛ همچنین در بخش صنعت در سال جاری افتتاح 21 طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 689 میلیارد ریال و اشتغال 897 نفر، احیای 45 واحد صنعتی راکد با اشتغال 340 نفر، برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در مرکز کشور (هشت مورد دستورکار) و تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: در حوزه معدن در سال جاری تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجام مقدمات تنظیم تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی، اکتشافات معدنی کشور، سازمان صمت استان و شرکت ذوب آهن اصفهان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان صمت استان و شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و شستا، طرح تکمیل داده‌های پایه (نقشه‌های زمین شناسی)، طرح تکمیل داده‌های پایه (ژئوفیزیک هوایی) با اعتبار 16 میلیارد تومان، طرح شناسایی و پی جویی (پهنه‌های اکتشافی) با اعتبار 16.2 میلیارد تومان، طرح اکتشافی (عمومی- تفصیلی) با اعتبار 44 میلیارد تومان، انجام طرح بازرسی و ارزیابی وضعیت ایمنی معادن (50 معدن)، احیای 17 واحدهای معدنی کوچک مقیاس با اشتغال 265 نفر و مزایده 135 محدوده معدنی راکد امسال توسط این سازمان انجام شده است.

 

بررسی بحران حاشیه نشینی و سکونت گاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان؛ سیستان گزینه جدید بنیاد مسکن است+ تصاویرآبرسانی 73 روستای سیستان و بلوچستان محقق شدمحدودیت‌های شدید آمد و شد نوروزی در چابهار / چابهار 20 روز نیمه قرنطینه می‌شود

 

وی تصریح کرد: در بخش تجارت این سازمان تفاهم‌نامه کمیته مشترک تجارت مرزی بین سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان، نشست مشترک تجارت مرزی با ولایت نیمروز افغانستان، جلسه کارگروه ماده 12 قانون ساماندهی مبادلات مرزی، راه اندازی دو کشتارگاه مرغ در زاهدان و ایرانشهر با تولید روزانه سه تا هفت تن در هر کشتارگاه، جذب و توزیع تخم مرغ به میزان پنج تن در شهرستان‌های استان، فراهم‌آوری میوه شب عید، برگزاری تعداد 23 انتخابات اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف در این استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه آرد و نان از ابتدای سال جاری تاکنون 200 تن سهمیه به نانوایی‌های استان اضافه و ساعت کار نانوایی‌ها اصلاح شد تا نظارت و اصلاح شیوه‌ها به درستی انجام شود؛ سامانه 124 با هدف بازرسی هدفمند واحدهای صنفی متخلف را شناسایی می‌کند که امید داریم با جذب سهمیه و کالا اوضاع خوبی داشته باشیم و از ابتدای سال جاری تاکنون 140 هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و اقتصادی استان صورت پذیرفت است.

وی با بیان اینکه در حوزه مرغ؛ سیستان و بلوچستان توانایی تولید 30 درصد مرغ مصرفی استان را دارد که تامین آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است افزود: این کالا در شرایط معقول از طریق استان‌های مهم و همجوار تامین می‌شد که با شیوع آنفولانزا مرغی، مرغداری‌ها در خارج از استان تعطیل شد و در ارتباط با معدن طلای خاش ارزیابی‌های زیست محیطی انجام شده و بعد از تأیید و جانمایی کار ساخت کارخانه آغاز می‌شود.

داود شهرکی خاطرنشان کرد: صادرات از سیستان و بلوچستان امسال 30 درصد افزایش پیدا کرده که محصولات صادراتی شامل سیمان، کاشی، صنایع فلزی و کشاورزی است همچنین بیشتر دام و میوه‌های گرمسیری و ادویه وارد این استان می‌شود؛ همچنین در استان 750 تن میوه شامل 300 تن سیب و 450 تن پرتقال به منظور تامین و تنظیم بازار ایام عید جذب شده و در حال ورود به استان است.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: کشف محدوده‌های مهم طلا، مس و منیزیت نگاه دولت و کشور نسبت به استان تغییر پیدا کرده و در حال حاضر جزو سه استان طلایی کشور هستیم و تمایل به سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی، معدنی استان توسط سرمایه گذاران بزرگ کشور افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 395

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان تفاهم نامه همکاری معدن و تجارت سازمان صمت بین سازمان انجام شده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه