Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از راه‌اندازی سامانه‌ سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت در اپلیکیشن‌های مدیریت حساب اپراتور‌های تلفن همراه، به منظور کاهش مراجعات مردمی به دفاتر پیشخوان و نمایندگی‌های اپراتور‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید حقی افزود: فاز اول سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت با تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت الکترونیک، به منظور کاهش مراجعه مردمی به دفاتر پیشخوان و نمایندگی‌های اپراتور‌ها در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و ایجاد تسهیل در ساماندهی سیم‌کارت‌های تحت مالکیت مشترکین راه‌اندازی شده است.

او درباره نحوه استفاده از این سامانه اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمامی مشترکین تلفن همراه می‌توانند با نصب آخرین نسخه اپلیکیشن اپراتور مورد نظرشان (همراه اول: My Mci، ایرانسل: My Irancell، رایتل: My Rightel، شاتل: My Shatel، سامانتل: My Samantel) در بخش مدیریت سیم‌کارت‌ها برای سلب مالکیت سیم‌کارت‌هایی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده، اقدام کنند.

حقی افزود: مشترکان سیم‌کارت‌های اپراتور‌های مجازی تلفن همراه (MVNO) مانند شاتل موبایل،‌ های وب، آپ تل و لوتوس نیز می‌توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مورد نظرشان از سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خود مطلع شده و با انتخاب یکی از گزینه‌های "عدم نیاز به سیم‌کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم‌کارت" پس از طی فرایند تعیین شده، برای سلب مالکیت سیم‌کارت اقدام کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تاکید کرد: پس از طی شدن فرایند سلب امتیاز، اشتراک سیم‌کارت به صورت قطعی از مالکیت مشترک خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید

انهدام یکی از باندهای کلاهبرداری فروش سیمکارت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ارتباطات اداره پست مالکیت سیم کارت سیم کارت راه اندازی سلب امتیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌ های بانکی حذف می‌ شود!

تین نیوز

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: مشتریان شبکه بانکی می توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه های پوز، بدون استفاده از رمز، پرداخت های خود را انجام دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات بانک مرکزی در سال جاری تکمیل پروژه پرداخت های مبتنی بر NFC است که در سال ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد و برای ارائه آن به مردم نیاز به همکاری بانک ها بود.

معاون فناوری های نوین بانک مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر کارت های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و مشتریان شبکه بانکی می توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان تر و امنیت بیشتری پرداخت های خود را انجام دهند.

او گفت: با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بارش باران و تندباد در هرمزگان
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • نصب و راه اندازی تکنولوژی نسل ۴ همراه اول در روستای مسلمیه اهواز
  • ۳ هزار حساب بانکی، سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه مسدود شد
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
  • مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی دبیرخانه مالکیت فکری و بورسیه دانشجویی در پارک علم و فناوری البرز
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود
  • کارت‌ های بانکی حذف می‌ شود!