Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز چهارشنبه در سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین غرب کشور بارش پراکنده داریم.

اصغری ادامه داد: از بعد از ظهر پنجشنبه ۲۱ اسفند سامانه بارشی فعالی وارد کشور شده و به تدریج موجب بارش برف و باران‌ در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز و مرکز کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: روز جمعه ۲۲ اسفند بر شدت و گستره فعالیت این سامانه افزوده شده و غیر از جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب، در سایر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز شنبه ۲۳ اسفند این سامانه بارشی در سواحل خزر، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور فعال خواهد بود و این سامانه اواخر وقت شنبه از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داشت: در این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و دامنه جنوبی البرز با رعد و برق و احتمال تگرگ همراه است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از پنجشنبه تا شنبه در اغلب نقاط کشور به ویژه نیمه شمالی دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

وی افزود: روز پنج شنبه در مناطق غرب و شمال غرب وزش باد شدید خواهیم داشت و جمعه سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می‌یابد که در جنوب غرب با احتمال گرد و خاک همراه است، همچنین در جنوب و جنوب شرق شرق و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، بروز توفان پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت روز شنبه در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق حاکم خواهد بود.

اصغری اظهار کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه و همچنین روز جمعه بارش برف همراه با وزش باد شدید و کولاک برف در شمال غرب، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۷ و ‌۸ درجه خواهد بود.

اصغری اظهار داشت روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳‌ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

کد خبر 589791 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آب و هوا ایران سازمان هواشناسي پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی تا اواسط فردا چهارشنبه فعال است  و احتمال رگبار‌های پراکنده در مناطق شمال و شمال شرق استان پیش بینی می‌شود.

محمد سبزه زاری افزود: همچنین در این مدت احتمال وقوع تندباد‌های شدید تا متوسط  همراه با  تندباد‌های لحظه‌ای  در جنوب و مرکز استان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  از اواسط چهارشنبه  با جنوبی شدن جریانات  افزایش رطوبت در نوارجنوبی و مرکز استان پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: در این مدت شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۳۸ درجه و ایذه با ۱۱.۲ درجه سانتی گراد بیشترین و کمترین دما در استان را داشته اند.

همچنین در این مدت بیشینه و کمینه دمای اهواز ۳۴.۷ و ۲۱ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • وضعیت هوای کشور؛ این هفته در ایران همچنان باران می بارد
  • شدت گرفتن بارش‌ها در کشور/ دمای هوا کاهش می‌یابد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق