Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر برنامه ریزی دقیق برای توسعه ورزش بانوان توسط فدراسیونها گفت: ضمن حفظ ارزش های اسلامی باید شرایط حضور بانوان کشورمان‌ در میادین بزرگ بین المللی با هدف مدال اوری بیش از پیش ایجاد شود

به گزارش برنا؛ دکتر مهدی علی نژاد در نشست تخصصی معاونت توسعه ورزش بانوان که امروز با حضور نواب رییس فدراسیون‌ها وتعدادی از قهرمانان و مربیان برگزار شد اظهار داشت: باور و اعتقاد ما این است که باید به سمتی برویم که نگاه جنسیتی دیگر در بین نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسلام نیز همیشه بر عدالت جنسیتی توصیه شده و این موضوع عدل دینی و فرهنگ ما است.

او در ادامه افزود: در حوزه ورزش نیز برای رسیدن به توسعه پایدار باید عدالت محور باشیم و این نگرش برای برنامه ریزی در دوبخش زنان و مردان می بایست توسط مسوولان فدراسیون ها مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان برنامه های توسعه ای این وزارتخانه در حوزه وهمگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه با فرهنگ سازی که طی سالهای اخیر انجام شده فقر حرکتی در بین بانوان در حال کم شدن است.

او با مهم خواندن کسب مدال در میادین بزرگ ورزشی تصریح کرد: در حوزه ورزش قهرمانی مردان ما توانسته اند در رشته های مختلف صاحب عناوین جهانی شوند، ولی در بخش بانوان باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

دکتر علی نژاد با تاکید بر برنامه محوری در بخش مدال آوری گفت: برای جهش در کسب مدال توسط بانوان ورزشکار کشورمان باید شرایط حضور بیشتر در رویدادهای مهم ورزشی با حفظ ارزش های اسلامی مهیا شود.

او ادامه داد: رشته هایی مثل تکواندو، کاراته، ووشو و بسکتبال وقتی در بخش بانوان بیشتر به آنها رسیدگی شد و توانستند در میادین بین المللی شرکت کردند شایستگی های خود را نشان دادند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای با اشاره به موفقیتهای اخیر بانوان ورزشکار در رویدادهای بزرگ بین المللی ادامه داد: درحال حاضر ورزشکاران، مربیان و داوران موفق و مدال اوری در بخش بانوان داریم که با مربی خانم به این موفقیت می‌رسند که قابل تقدیر است.

اودر بخش دیگری از سخنانش این نکته را توضیح داد که برنامه ریزی برای توسعه ورزش بانوان از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست واگر فدراسیونها می‌خواهند به بودجه ی بیشتر دست پیدا کنند، باید سرمایه گذاری بیشتری روی این بخش داشته باشند.

علی نژاد ادامه داد: برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که مدال آوری توسط ورزشکاران مرد یا زن صورت می گیرد، ولی جامعه ورزش بانوان باید به ظرفیت های خود واقف و خود را باور کنند.

 او با بیان اینکه ظرفیت های بالقوه بانوان در ورزش باید‌بالفعل شود، افزود: اگر می‌خواهیم ظرفیت جدیدی در ورزش ایجاد کنیم و تعداد مدال هایمان در بازی های آسیایی بیشتر شود باید نگاه علمی ،تخصصی به ورزش بانوان داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای افزود: اتفاقات خوبی نیز در اساسنامه فدراسیون ها پیش آمده که در صورت تایید توسط شورای نگهبان می‌تواند زمینه ساز اتفاقات بهتری نیز برای جامعه بانوان شود و نواب رییس بانوان در فدراسیون ها جایگاه حقوقی پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بربرنامه ریزی در حوزه پرورش مدیران ورزشی در بخش بانوان گفت: بانوان باید در بحث مدیریت ،تصمیم سازی و سیاست گذاری نقش محوری داشته باشند و این مهم مستلزم ایجاد شرایط مناسب برای جانشین پروری است و همچنین براین باوریم باید شرایطی رقم بخورد که تعداد روسای فدراسیون بانوان ما بیشتر شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهدی علی نژاد ورزش بانوان نشست تخصصی بخش بانوان ورزش قهرمانی فدراسیون ها ورزش بانوان برنامه ریزی توسعه ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشکاران زنجانی ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بازرگان گفت: سال گذشته ورزشکاران استان زنجان با حضور در مسابقات و رقابت‌های مختلف کشوری ۳۰۹ مدال کسب کردند.

وی افزود: ورزشکاران زنجانی در مدت مذکور توانستند در مسابقات قهرمانی جهانی هشت مدال، قهرمانی آسیا ۲۰ مدال و در سطح بین المللی نیز ۲۵ مدال کسب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت‌های بی بدیلی در رشته‌های مختلف ورزشی برخوردار است، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش دارد متناسب با عملکرد هیئت‌های ورزشی حمایت لازم را از آنها داشته باشد.

بازرگان به طرح آمایش ورزشی استان نیز اشاره کرد و گفت: هیئت بدمینتون استان جزء هیئت‌های مورد هدف این طرح است که امیدواریم حامیان مالی استان نگاه ویژه‌ای به این ورزش حرفه‌ای داشته باشند.

دیگر خبرها

  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • راهیابی بانوی قایقران ارومیه‌ای به المپیک پاریس
  • پیام تبریک معاون توسعه ورزش بانوان درپی تاریخ‌سازی و کسب سهمیه المپیک
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد
  • هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال ما می‌شود
  • عدالت و انسجام اجتماعی؛ مهمترین موضوعات محوری در قرآن
  • کیومرث هاشمی: فیرپلی مالی باعث عدالت در فوتبال کشور می شود
  • ورزشکاران زنجانی ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کردند