Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه این شورا در سال ۱۳۹۹ با تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) به ملت ایران و همه علاقمندان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت گفت: اگر چه ائمه معصومین (ع) همه نور واحد و همانند صفحات قرآن کریم بودند، اما در دوران ۲۵۰ ساله پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام با ویژگی‌ها و شرایط متفاوت عصر خود ولی با هدفی یکسان عمل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی تصور امام صبر برای امام حسن مجتبی (ع) و امام جنگ برای امام حسین (ع) را نادرست خواند و تاکید کرد: زندگی ائمه هدی (ع) با رویکردهای متفاوت اما با هدف مشترک معرفی اسلام و تشیع به عنوان یک مکتب نجات بخش در چارچوب احکام خدا، علوم دینی و علوم طبیعی استمرار یافته است.

رئیس جمهور گفت: از دوران پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) در یک نگاه کلی دوران زندگی ائمه اطهار را می‌توان اینگونه تقسیم بندی کرد که در هر دوره‌ای که هر یک از ائمه اطهار فرصت ترویج و تبلیغ معارف دینی را پیدا کردند در دوره پس از ایشان فشار مضاعفی توسط حکام جائر بر امام بعدی وارد آمده است.

روحانی با تشریح دوران امامت امیرالمومنین (ع) و فرصت‌هایی که برای شکوفایی دین به وجود آمد، افزود: پس از این دوران فشارهای طاقت سوز بر امام حسن مجتبی، امام حسین و امام سجاد علیهم السلام تشدید شد اما هر یک از این امامان با شیوه خود و به تناسب اقتضائات آن دوره به تبلیغ و حفظ دین پرداختند.

رئیس جمهور با اشاره به فرصت‌های به وجود آمده در عصر امام محمدباقر و امام جعفر صادق علیهم السلام برای آموزش علوم و معارف دینی و حتی علوم طبیعی و پرورش شاگردان بسیار در این دوران تصریح کرد: پس از این دوره مجدداً شاهد تشدید فشار طاقت فرسایی بر امام موسی کاظم (ع) و زندانی کردن طولانی ایشان هستیم.

روحانی با تشریح شرایط عصر امام هشتم (ع) و اوج گیری فعالیت‌های تبلیغی و ترویج احکام اسلام توسط ایشان گفت: می‌توان دوره ایشان را دوره رسمیت یافتن تشیع و عمومیت یافتن مناظره‌های علمی و جلسات تشریح دیدگاه‌های شیعه نامید و به همین دلیل آن بزرگوار به عالم آل محمد ملقب شده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: به همین دلیل پس از امام رضا (ع) شاهد تشدید روزافزون فشارها و سخت گیری های حکام ظالم و فاسد بر امام جواد (ع) و امامان بعد از ایشان تا امام یازدهم هستیم.

روحانی خاطرنشان کرد: حضور و مضجع شریف و مقدس فرزندان حضرت موسی بن جعفر در ایران به ویژه مرقد حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه و حضرت احمد ابن موسی (ع) در طول قرون گذشته و آینده همواره پناهگاه روحی و معنوی همه شیعیان به ویژه ملت ایران بوده و از این منظر شهادت امام هفتم (ع) مورد توجه خاص ایرانیان است.

رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال ۹۹ سال سختی بود و در ماه‌های ابتدایی این سال حتی جلسات شورایعالی انقلاب فرهنگی را نتوانستیم برگزار کنیم. اگر چه در ادامه، جلسات شورا برگزار شد و مصوبات خوبی هم داشتیم.

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اینکه سال ۹۹ بسیار بر ما سخت گذشت، اضافه کرد: برای اینکه روحیه مردم تضعیف نشود و دشمن سواستفاده نکند خیلی درباره سختی‌هایی که بر ما گذشت چیزی نگفتیم اما واقعاً کشور در زمینه‌های مختلف از حمل و نقل تا صادرات و مبادلات بانکی محروم و محصور بود.

روحانی تصریح کرد: دشمنان و تحریم کنندگان یقین داشتند که کشور بر اثر این فشارها دچار فروپاشی خواهد شد اما با مقاومت مردم و با هدایت‌های مقام معظم رهبری این روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز خود تحریم کنندگان به صراحت اعتراف می‌کنند که فشار حداکثری و تهدید جواب نداده و کار غلطی بوده است، خاطرنشان کرد: تحریم کنندگان و محصورکنندگان ایران امروز علاوه بر اذعان به شکست راه برون رفت را بازگشت به مسیر پیش از آغاز جنگ اقتصادی معرفی می‌کنند.

روحانی ادامه داد: خیلی از حقایق و وقایعی که در این سه سال بر ما گذشت، هیچ کجا بیان نشده، اما در آینده حقایق روشن خواهد شد و تاریخ گواهی خواهد داد که ملت ایران نه تنها در برابر فشار حداکثری تسلیم نشد، بلکه به خوبی از عهده اداره امور برآمد.

رئیس جمهور گفت: در شرایط فشار حداکثری و تحریم و حصر که دشمن به دنبال ایجاد قحطی است، بسیاری در سال ۹۷ به ما پیشنهاد می‌دادند تنها راه کوپنی کردن توزیع کالاهای اساسی است اما خدا توفیق داد و نه تنها سیستم توزیع کوپنی برقرار نشد، بلکه وفور کالا نیز وجود داشت و اگر برخی گرانی‌های کالاها زندگی و معیشت مردم را تحت فشار گذاشته از عوارض تحریم گسترده کشور است.

روحانی اضافه کرد: در سال گذشته با همه گیری کرونا حتی کشورهای توسعه یافته که هیچ تحریمی هم نداشتند در تأمین و توزیع کالا دچار مشکل شدند، اما جمهوری اسلامی با گام‌های استوار هم شیوع کرونا و هم فشار و تحریم همه جانبه را مدیریت کرد و بر خلاف انتظار دشمن نه تنها در برابر سختی‌ها زانو نزد بلکه مسیر توسعه کشور را نیز به پیش برد.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت‌ها و اقداماتی که در گذر از مشکلات ناشی از پاندمی کووید ۱۹ انجام گرفته است، گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا در آغاز شیوع کرونا پیام داده بود که می‌خواهد ۴ دستگاه ونتیلاتور به ایران بفرستد تا به خیال خودش به ایران در مقابله با این بیماری کمک کند، اما به آنها پاسخ دادیم که ایران در حال صادرات ونتیلاتور است.

روحانی افزود: امروز به مدد استعداد و تلاش جوانان کشور در تولید انواع تجهیزات و نیازهای پزشکی و درمانی به خودکفایی رسیدیم و در حال رسیدن به مرحله تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا هستیم.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم در مسیر پیش رو و در آستانه قرن جدید بتوانیم ایرانی قدرتمند و رو به رفاه فراگیر و گسترده را شاهد باشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور نه تنها بر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند

۱۵ اردیبهشت امسال مصادف با شهادت امام صادق (ع) است که در این روز طبق هر سال، طولانی‌ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه کشور به طول ۵۵ کیلومتر از محل جوادیه الهیه فلاح به سمت آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع)  نوق واقع در شمس آباد انجام خواهد شد.

 امروز چهارشنبه در محل دفتر امام جمعه شهرستان جلسه‌ای با حضور فرماندار و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره اوقاف شهرستان و جمعی از مسئولان و هیئت امنای امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع) نوق برای هماهنگی برنامه‌های معنوی این روز برگزار شد.

حجت الاسلام اصغر عسکری، امام جمعه رفسنجان در این نشست  گفت: اهل بیت (ع) همگی از یک شجره طیبه هستند و تکریم آن‌ها برای ما افتخار است.

وی افزود: امام صادق (ع) در بین ائمه اطهار (ع) از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است؛ زیرا فقه ما فقه جعفری است و نشر معارف امام صادق (ع) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری در برنامه‌های ما باید قرار گیرد؛ بنابراین برای شهادت این امام همام (ع)  باید برنامه ویژه تدارک دیده شود.
 
اطعام ۱۴ هزار نفر در روز شهادت امام صادق (ع)
 
حسین رضایی، فرماندار رفسنجان هم در این نشست گفت: همه ساله در سالروز شهادت امام صادق (ع) کاروان‌های پیاده روی از روستا‌های مجاور عازم این آستان مقدس می‌شوند که در طول مسیر به عزاداری و نوحه سرایی می‌پردازند و بعد از تجمیع کاروان‌ها در آستان مقدس امامزاده سید جلال الدین، مراسم نوحه سرایی و عزاداری این امام همام (ع)  با حضور آحاد مردم ولایت مدار برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این حرکت فرهنگی و معنوی، نشر معارف امام صادق (ع) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری است.

رضایی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال در این روز بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کنند و تجمع معنوی صورت گیرد در خصوص هماهنگی برنامه‌های ویژه شهادت حضرت امام صادق (ع) و برنامه پیادوری بزرگ صادقیه گفت: زائران امامزاده و افراد شرکت کننده در پایان مراسم از طعام تبرکی متنعم خواهند شد؛ بنابراین برنامه‌های لازم پیگیری می‌شود تا در ایجاد امنیت و پذیرایی به بهترین نحو انجام شود.

در ادامه مراسم احمد تقی‌نژاد، مسئول انجمن و ستاد کاروان صادقیه رفسنجان به معرفی کاروان صادقیه پرداخت و گفت: این کاروان به پیشنهاد ستاد فاطمیه قم و با همکاری دانشگاه امام صادق (ع) در سال ۱۳۸۷ با هدف تکریم مقام امام صادق (ع) و تجدید میثاق با ولایت در روستا‌های همجوار امامزاده سیدجلال‌الدین اشرف (ع) نوق تشکیل شده است و بعد از چند سال عشق به ولایت موجب شد تا مریدان آن حضرت در این هوای گرم از فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر جوادیه الهیه با پای پیاده بیایند و ضمن اقامه عزای صادق آل محمد (ع) با منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  تجدید بیعت کرده و روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف را گرامی بدارند.

 مجید دهقانی،   معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: بحث امنیت این مراسم را با برگزاری جلساتی با نیروی انتظامی برگزار و تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

سیدحسین رحیمی، رئیس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این نشست بیان کرد: امامزاده سیدجلال الدین اشرف (ع) نوق رفسنجان یکی از امامزاده‌های شاخص استان کرمان به شمار می‌آید و برنامه‌های معنوی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف در آن انجام می‌شود.

وی افزود: امسال در روز شهاد امام صادق (ع)، طولانی‌ترین مسیر پیاده روی کاروان صادقیه از جوادیه الهیه نوق به طول ۵۵ کیلومتر انجام و این کاروان در روز شهادت این امام همام (ع) به امامزاده سیدجلال الدین (ع)  نوق می‌رسد؛ بنابراین باید برنامه هر چه باشکوهتر برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • رییس‌جمهور طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رئیسی: پروژه‌های نیمه تمام آبی استان سمنان پیگیری می‌شود
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور
  • آقای احمدی نژاد! اسرائیل، کشور است؟ /ناگفته هایی درباره واکنش معنادار رئیس جمهور پیشین به حمله موشکی سپاه