Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا را می‌توان مشهورترین و البته مرموزترین ویروس این روز‌ها دانست. مبتلایان کرونا بسیاری از علائم مشابه مانند درد بدن، سرفه، مشکلات تنفسی و مشکلات بویایی و چشایی را تجربه کرده اند، اما برخی علائم پس از بهبودی کرونا دیرپا هستند و به سادگی رفع نمی‌شوند.

به گزارش برنا، هنگامی که متخصصان درباره چگونگی رفتار ویروس کرونا تحقیقات بیشتری انجام دادند، دریافتند که علائم کرونا فراتر از علائم جسمی بیماری است که اغلب گزارش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از موارد، بیماران کرونا دارای اختلالات شناختی برجسته و طولانی مدت مرتبط با ویروس هستند. طبق مقاله تحقیقی انجام شده در مارس ۲۰۲۰ که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شده است، محققان دانشگاه آکسفورد بروکس مستقر در انگلیس دریافتند که یک علامت وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق بیماران کرونا را تحت تأثیر قرار می‌دهد: اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، با استناد به یک مطالعه پذیرفته شده برای چاپ در مجله پزشکی روانشناختی در مارس ۲۰۲۰، نویسندگان مقاله خاطرنشان کردند که تا ۹۶ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه پزشکی پایدار این اختلال را تجربه کرده اند.

مسائل مربوط به سیستم عصبی مرکزی

تا ۶۲ درصد بیماران مبتلا به کرونا این علامت را گزارش کرده اند.

مشکل حافظه

تا ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا، مشکل حافظه دارند و این موضوع بسیار مهم است.

عدم تمرکز

حدود نیم درصد از افراد مبتلا به کرونا حس می‌کنند با مشکل عدم تمرکز مواجهند.

اختلالات احساسی

اختلالات احساسی، از جمله افسردگی تا ۴۲ درصد از افراد مبتلا به کرونا را درگیر کرده است.

اضطراب

۲۸ درصد از بیماران مبتلا به کرونا احساس اضطراب را گزارش کرده اند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا عوارض کرونا مبتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟