Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیر کل کمیته امداد استان کردستان از ورود کمیته امداد در حوزه پیشگری و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت از طریق اجرای برنامه های مختلف خبر داد.

محمد رسول شیخی زاده امروز در جلسه با مسئولان دفاتر تسهیل گری محلات حاشیه شهر سنندج، اظهار کرد: کمیته امداد در زمینه کمک به کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در کنار سایر خدمات ورود پیدا کرده و فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی جزو برنامه های این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی درون جامعه شامل طلاق، اعتیاد، فقر و بیکاری هرچند وظیفه تخصصی سایر ادارات مرتبط است ولی با این وجود کمیته امداد نیز در زمینه کاهش این آسیبها در سطح جامعه تلاش کرده است.

شیخی زاده گفت: هم اکنون تمامی خانواده های زندانی نیازمند، تحت حمایت این نهاد هستند و بعد از آزادی این افراد می توانند از تسهیلات و خدمات اشتغال و حمایت های این نهاد تا خودکفایی کامل استفاده کنند.

وی تصریح کرد: حمایت از خانواده های افراد دچار اعتیاد و کمک به اشتغال و خودکفایی افراد بهبود یافته از دیگر برنامه های این نهاد است که در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با هدف حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست راه اندازی شده  و همچنین از طریق کاریابی زنان سرپرست خانوار می توانند با معرفی این نهاد و با دریافت حقوق  و مزایای قانون کار در کارگاه های تولیدی مشغول به کار شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان برگزاری کارگاه های آموزش خانواده و برنامه های تربیتی، آموزشی و فرهنگی و ارائه خدمات مشاروه ور اهنمایی از دیگر برنامه های این نهاد عنوان کرد که از طریق کانون های ولایت پیگیری می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی استانی اجتماعی آسیب های اجتماعی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند