Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:42:34 GMT

آب بخش صنعت سیستان و بلوچستان از دریای عمان تامین می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۸۸۳۵

آب بخش صنعت سیستان و بلوچستان از دریای عمان تامین می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داود شهرکی در جلسه شورای ادارات و بخش‌های خصوصی هم خانواده صنعت، معدن و تجارت که با حضور حسن پور سرپرست اداره کل امور استان‌های وزارت صمت و هیئت همراه برگزار شد، اظهار داشت: در آینده نزدیک تأمین آب بخش صنعت استان از دریای عمان انجام خواهد شد

وی در ادامه به ارائه آمار سالیانه و عملکرد اداره مربوطه پرداخت و توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سیستان و بلوچستان ۶ هزار و ۷۰۰ تن برنج تنظیم بازار توزیع شده است؛ همچنین در بخش صنعت در سال جاری افتتاح ۲۱ طرح و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۹۷ نفر، احیای ۴۵ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۳۴۰ نفر، برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در مرکز کشور (هشت مورد دستورکار) و تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه معدن در سال جاری تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجام مقدمات تنظیم تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی، اکتشافات معدنی کشور، سازمان صمت استان و شرکت ذوب آهن اصفهان، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه بین سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، سازمان صمت استان و شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صمت و شستا، طرح تکمیل داده‌های پایه (نقشه‌های زمین شناسی)، طرح تکمیل داده‌های پایه (ژئوفیزیک هوایی) با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان، طرح شناسایی و پی جویی (پهنه‌های اکتشافی) با اعتبار ۱۶.۲ میلیارد تومان، طرح اکتشافی (عمومی- تفصیلی) با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان، انجام طرح بازرسی و ارزیابی وضعیت ایمنی معادن (۵۰ معدن)، احیای ۱۷ واحدهای معدنی کوچک مقیاس با اشتغال ۲۶۵ نفر و مزایده ۱۳۵ محدوده معدنی راکد امسال توسط این سازمان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بخش تجارت این سازمان تفاهم‌نامه کمیته مشترک تجارت مرزی بین سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان، نشست مشترک تجارت مرزی با ولایت نیمروز افغانستان، جلسه کارگروه ماده ۱۲ قانون ساماندهی مبادلات مرزی، راه اندازی دو کشتارگاه مرغ در زاهدان و ایرانشهر با تولید روزانه سه تا هفت تن در هر کشتارگاه، جذب و توزیع تخم مرغ به میزان پنج تن در شهرستان‌های استان، فراهم‌آوری میوه شب عید، برگزاری تعداد ۲۳ انتخابات اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف در این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه آرد و نان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ تن سهمیه به نانوایی‌های استان اضافه و ساعت کار نانوایی‌ها اصلاح شد تا نظارت و اصلاح شیوه‌ها به درستی انجام شود؛ سامانه ۱۲۴ با هدف بازرسی هدفمند واحدهای صنفی متخلف را شناسایی می‌کند که امید داریم با جذب سهمیه و کالا اوضاع خوبی داشته باشیم و از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ هزار بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی استان صورت پذیرفت است.

شهرکی با بیان اینکه در حوزه مرغ؛ سیستان و بلوچستان توانایی تولید ۳۰ درصد مرغ مصرفی استان را دارد که تأمین آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: این کالا در شرایط معقول از طریق استان‌های مهم و همجوار تأمین می‌شد که با شیوع آنفولانزا مرغی، مرغداری‌ها در خارج از استان تعطیل شد و در ارتباط با معدن طلای خاش ارزیابی‌های زیست محیطی انجام شده و بعد از تأیید و جانمایی کار ساخت کارخانه آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: صادرات از سیستان و بلوچستان امسال ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده که محصولات صادراتی شامل سیمان، کاشی، صنایع فلزی و کشاورزی است همچنین بیشتر دام و میوه‌های گرمسیری و ادویه وارد این استان می‌شود؛ همچنین در استان ۷۵۰ تن میوه شامل ۳۰۰ تن سیب و ۴۵۰ تن پرتقال به منظور تأمین و تنظیم بازار ایام عید جذب شده و در حال ورود به استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: کشف محدوده‌های مهم طلا، مس و منیزیت نگاه دولت و کشور نسبت به استان تغییر پیدا کرده و در حال حاضر جزو سه استان طلایی کشور هستیم و تمایل به سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی، معدنی استان توسط سرمایه گذاران بزرگ کشور افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 5166137

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان وبلوچستان دریای عمان انتقال آب ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل شیراز عکس استانها همدان انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا شهرستان کرج تفاهم نامه همکاری سیستان و بلوچستان معدن و تجارت بین سازمان سازمان صمت انجام شده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار واحد صنفی در شهرستان تربت حیدریه فعال هستند.   محمدرضا ملکی روز سه‌شنبه افزود: امید است بتوان در آینده‌ای نزدیک واحدهای تجاری برای فعالیت تخصصی اصناف ایجاد کرد که دارای دسترسی آسانی هم برای مردم باشند.   وی ادامه داد: اجاره نشینی اصناف موجب می‌شود هر ساله هزینه‌ها افزایش یابد و این فعالان با مشکل در پرداخت هزینه اجاره بها رو به رو می‌شوند.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: انتقال واحدهای کارگاهی هم به شهرک های صنفی یا مجتمع های صنفی نیازی است که باید به آن پاسخ داد.   ملکی افزود: اگر بتوان مجتمع ها و شهرک های صنفی دارای دسترسی آسان هم برای این منظور ایجاد کرد اقدام بزرگی در راستای کمک به بهبود خدمات و محیط شهری انجام گرفته که مردم آثار آن را در مبلمان شهری و ساماندهی فعالان این حوزه مشاهده خواهند کرد.   وی ادامه داد: یکی دیگر از نیازهای شهرستان تربت حیدریه ایجاد سایت یا مجموعه نمایشگاهی دائمی است که این می‌تواند برای ساکنان ۱۲ شهرستان اطراف تربت حیدریه نیز مفید باشد.   مدیر صنعت معدن و تجارت تربت حیدریه گفت: افزون بر ۱۳ هزار واحد صنفی فعال این شهرستان براساس نوع فعالیت شان شامل توزیعی، خدماتی، فنی و خدمات فنی تقسیم بندی می شوند که در قالب ۴۲ اتحادیه صنفی و یک اتاق اصناف مشغول به فعالیت هستند.   ملکی افزود: ۲۳ انتخابات صنفی هم طی سال گذشته برگزار شد و تلاش می‌شود در سال جاری هم هفت انتخابات برگزار شود.   مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد