Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:17:16 GMT

واگذاری 14 هزار پرونده به مراکز مثبت زندگی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۹۴۵۲

واگذاری 14 هزار پرونده به مراکز مثبت زندگی

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای اجرای بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین بند ۴ ماده ۵۷ قانون احکام دائمی دال بر تشکیل مراکز خدمات بهزیستی 40 مرکز مثبت زندگی افتتاح شد.

وی تصریح کرد: با گذشت بیش از ۴۰ سال از تشکیل سازمان بهزیستی کشور و گسترش مأموریت‌ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از این سازمان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در قالب مراکز و مؤسسات غیردولتی، به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری فراخوان صدور مجوز تاسیس این مراکز منتشر شد و 127 نفر از واجدین شرایط، در سامانه ثبت‌نام کردند.

محمدی قیداری اضافه کرد: پس از مراحل مختلف اداری مبنی بر استعلامات و تایید صلاحیت بر اساس میزان توجه افراد به مسؤولیت اجتماعی و سلامت روان مهارت‌های ارتباطی، آشنایی با فعالیت‌ها و اهداف بهزیستی و ویژگی‌های فردی و عمومی برای فعالیت انجام‌شده مطابق قانون برای 40 مرکز مجوز فعالیت صادر شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 14 هزار و 600 پرونده مستمری بگیر مورد حمایت بهزیستی به 40 مرکز مثبت زندگی واگذار شده است، تاکید کرد: با راه‌اندازی هر مرکز حداقل پنج فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده و جوانان تحصیلکرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط درج شده در دستورالعمل می‌توانند  از این فرصت استفاده کنند.
محمدی دسترسی آسان و دریافت خدمات در حداقل زمان ممکن را از مزایای ایجاد این مراکز عنوان کرد و گفت: با توجه به تجمیع فعالیت‌های مددکاری در یک واحد برای مددجویان بسیار مناسب است  که در یک مکان واحد فعالیت‌ها را پیگیر باشند.

وی ادامه داد: در صورت ارائه خدمات به صورت الکترونیکی مراجعه حضوری کمتر شده و تمامی درخواست‌های مددجویان به صورت الکترونیکی و در اسرع وقت به اطلاع آنان خواهد رسید و مکاتبات به صورت کاغذی حذف شده و بدون شک سطح رضایت مددجویان نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی محمد محمدی قانون مدیرکل بهزیستی استان زنجان مستمری بگیر مرکز مثبت زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی عنوان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان