Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز سه شنبه میزبان جمعی از مدیران شرکت‌های نمونه و ممتاز صادر کننده کالا و خدمات فنی و مهندسی کشورمان بود.

در این دیدار سه ساعته وزیر امور خارجه کشورمان پس از آگاهی از دیدگاه‌های مدیران و فعالین اقتصادی کشور طی سخنانی اظهار کرد: صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی یکی از حوزه‌های مهم توسعه کشور است و جهش تولید بدون صادرات امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان لزوم اهتمام و کمک وزارت امور خارجه به تولید کنندگان داخلی برای گسترش صادرات را مورد تاکید قرار داد و نقش بخش خصوصی در توسعه صادرات را بی بدیل دانست و افزود: وظیفه دولت و وزارت امور خارجه حمایت از صادر کنندگان بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند جای بخش خصوصی را در این رابطه بگیرد.

ظریف اطلاع رسانی به شرکت‌های داخلی در مورد ظرفیت‌های کشور‌های خارجی در مورد پروژه‌ها و مزایده‌ها برای صادرات کالا یا خدمات فنی و مهندسی داخلی را یکی از وظایف وزارت امور خارجه دانست و افزود: از دیگر وظایف ما معرفی و انتقال توانمندی‌های داخلی به کشور‌های خارجی است تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در مناقصه‌های خارجی و بین المللی شرکت کنند.

وزیر امور خارجه همچنین بر تقویت نگرش اقتصاد محور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید کرد و افزود: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد.

ظریف همچنین افزود: ما به سفرای خود در خارج تاکید کرده ایم که ارزیابی عملکرد آن‌ها براساس میزان صادرات کالای غیر نفتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری (افزایش سفرگردشگران به ایران) است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین عزم وزارت امور خارجه جهت آموزش مسائل اقتصادی به دیپلمات‌های اعزامی به خارج از کشور را خاطر نشان ساخت و بر همفکری با فعالان بخش اقتصادی در این رابطه و انتقال نیاز‌های اقتصادی کشور به سفرا و دیپلمات‌ها تاکید کرد.

در ابتدای این نشست مدیران و فعالین اقتصادی ضمن بیان فعالیت‌های خود در داخل و خارج از کشور به تشریح چالش‌ها و موانع موجود در این زمینه پرداخته و انتظارات خود از وزارت امور خارجه در این عرصه را بیان کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه وزارت خارجه وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه خدمات فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • موضع‌گیری موریتانی و مصر درباره غزه
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • دیدار وزرای امور خارجه ترکیه و مصر
  • سفر آقای رئیسی به آفریقای جنوبی در برنامه‌های سیاسی سال ۲۰۲۴ قرار دارد
  • غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه به اقتصاد کشور است
  • غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه مستقیم به اقتصاد کشور است
  • چرا تغییر خاندوزی نمی‌تواند گره‌ای از مشکلات اقتصاد ایران را باز کند؟
  • تبیین مواضع ایران در سازمان ملل