Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : دادگستری استان کرمانشاه امسال در متوسط زمان رسیدگی در دادسرا‌ها و محاکم عمومی و انقلاب و تجدیدنظر طبق اعلام معاونت فناوری قوه قضاییه موفق به کسب رتبه چهارم کشور شده است.

او گفت : در احقاق حق مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و هر پرونده که به دادسرا ورود می‌کند دارای اهمیت است چرا که نشان از تضییع حقوق یک فرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : گاه ممکن است برخی پرونده‌ها بدلیل بازتاب رسانه‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار شوند مانند پرونده آسیه پناهی، تکیه معاون الملک، مانکن‌ها و .. که این اهمیت و تسریع در بررسی پرونده هیچ گاه ما را از اجرای دقیق قانون غافل نکرده است.

کرمی ادامه داد: ماهانه حدود ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا ورود می‌کند که علاوه بر این تعداد به پرونده‌های قبل نیز رسیدگی می‌شود که حاصل این تلاش کاهش ۱۳۰۰فقره پرونده از موجودی پرونده‌های دادسرا و ۲۲۰۰ فقره پرونده در اجرای احکام کیفری بوده است.

دادستان کرمانشاه اطاله دادرسی را یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: در سالیان گذشته اطاله دادرسی یکی از گلوگاه‌ها و معضلات پیش روی دادسرا بود که الحمدلله با سیاست‌های اعمال شده طبق آمار رسمی معاونت فناوری قوه قضاییه با کاهش ۱۰روزه میانگین رسیدگی روبرو هستیم.

او از کسب رتبه دوم دادسرای استان کرمانشاه در سطح کشور در بحث پایش زندان و رتبه چهارم در متوسط زمان رسیدگی در دادسرا‌ها و محاکم عمومی و انقلاب و تجدیدنظر استان خبر داد.

کرمی افزایش سرقت‌های خرد در نتیجه آزادی زندانیان در طرح پایش را رد کرد و گفت: آمار معناداری که نشان دهد علت اصلی سرقت‌های خرد و کلان، زندانیان آزادشده اخیر هستند وجود ندارد و به‌نظر می‌رسد که مهم‌ترین دلایل افزایش سرقت‌ها، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب‌ وکارها و درآمدها، افزایش شدید بیکاری، جهش نرخ تورم و نیز گران شدن تصاعدی آهن‌آلات و ضایعات و ترغیب خرده سارقان به سرقت این ضایعات است.

دادستان کرمانشاه حبس زدایی را از سیاست‌های پیش روی قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه بحث حبس زدایی در اولویت کاری مسئولان دستگاه قضا قرار گرفته است، اما این امر شامل جرایم خشن نخواهد شد و صرفا افرادی که برای جامعه خطر ساز نبوده و دارای احکام سبک هستند از حبس آزاد و به دامان خانواده باز خواهند گشت.

کرمی حفاظت از اراضی و صیانت از حقوق بیت المال را از اولویت‌های ویژه دادگستری کرمانشاه برشمرد که در این راستا سند دار شدن اراضی منابع طبیعی موجود در حریم شهر‌ها که به راه و شهرسازی واگذار شده است را یکی از مهمترین مولفه‌های مهم در جلوگیری از زمین خواری دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه سند دار شدن اراضی متعلق به دولت کمک شایانی در جلوگیری از متصرفات غیر قانونی خواهد بود، با پیگیری‌های مستمر و حمایت‌های صورت گرفته امسال در حدود ۱۲۰۰هکتار از زمین‌های واگذار شده به راه و شهرسازی سند دار شده و از ۸۰ هکتار از زمین‌های شهری نیز رفع تصرف صورت گرفته شده است.

مدعی العموم استان از ۷۵۶ مورد اجرای دستور موقت توسط جهاد کشاورزی با حمایت دادستانی در طول ۱۱ماه گذشته و اعاده ۱۵۱ هکتار از اراضی کشاورزی به وضع سابق و رفع تصرف از ۲۳۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی خبر داد و این اقدامات را از گام‌های محکم این دادسرا در برخورد با متصرفان و زمین خواران بیان نمود. این در حالی است که حسب آمار واصله در طول ۱۰ سال گذشته در استان کرمانشاه ۶۲۵ دستور موقت اجرا شده و در حدود ۱۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی اعاده شده است.

او با اشاره به اینکه در پرونده گلیم و گبه تعداد ۴۳۰ نفر از مال باختگان تا کنون موفق نشده‌اند مطالبات خود که مبلغی بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان است را دریافت کنند از پرداخت مطالبات ۲۰۰ نفر از این افراد تا پیش از تعطیلات عید نوروز خبرداد .

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه به رای بدوی دادگاه آسیه پناهی اعتراض شد و پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت اما هرچه رای دادگاه باشد به آن احترام می گذاریم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادستان عمومی پرونده قضایی پرونده تخلف استان کرمانشاه عمومی و انقلاب قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • تسلا کارگرانش را اخراج می کند
  • تسلا نیروهایش را اخراج می کند
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود