Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی مساجد استان با اشاره به نقش محوری مساجد در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد مساجد می فرمایند، مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه فعالیت های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریزی فرهنگی نباشد همه چیز از دست می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیئت امناء و امام جماعت مساجد باید با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشته باشند، افزود: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانون های مساجد یکی از ارکان هایی است که موجب تقویت مسجد می شود که باید امام جماعت و کانون ها با یکدیگر همبستگی و همراهی در گسترش کارهای فرهنگی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر حضور جوانان در مساجد گفت: مساجد باید از حضور جوانان بهره برده و در ابتدای اسلام همه مسائل از مسجد نشأت می گرفت و در انقلاب نیز مساجد پایگاه اصلی بود.

آل هاشم گفت: مسجد مرکز تبلیغ است و در صدر اسلام از همین مساجد اسلام گسترش یافته است و از این رو نباید نسبت به مسجد بیگانه باشیم، مهمترین کار فرهنگی باید در مساجد انجام شود و جذب جوانان باید در مساجد باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد اشاره کرد و افزود: بر اساس سند راهبردی مجمع کانون های مساجد کشور، گروه سنی مخاطب در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کودک و نوجوان تعریف شده است، اما به این معنا نیست که در مقابل مخاطبان دیگر نقشی ندارد.

وی گفت: اگر ما بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگی خواهند بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می آید برنامه های خود را طراحی و اجرا می کنند، گفت: کارکرد کانون ها قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت است و به همین دلیل فعالیت های فرهنگی در مساجد بسیار ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یک مسجد با تمام ظرفیت هایی که خداوند در آن قرار داده است در اختیار ماست و باید با همگرایی و هم افزایی که یک اصل مهم در مساجد است بهره لازم از آن برده شود.

وی با بیان اینکه برخی مجموعه های فرهنگی کمبود بودجه را مشکل اصلی خود می دانند، تصریح کرد: هر چند مشکلات اقتصادی وجود دارد اما اگر مجموعه های فرهنگی برنامه ریزی صحیح داشته باشند بودجه های لازم از طرق مختلف در دل همان برنامه پیش بینی می شود و اعتبار به وجود می آید.

 آل هاشم گفت: هنر جذب خیرین فرهنگی به کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از رسالت ها و ماموریت های مدیران مسئول کانون ها است که باید برای آن برنامه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری در مساجد از نقشی اثرگذار در جامعه به ویژه بر قشر نوجوان و جوان برخوردار است. در این رابطه پویایی در برنامه های مساجد اهمیت زیادی دارد، بنابراین هر چه دستگاه های مختلف و خیران نیک اندیش از این کانون ها حمایت کنند شاهد رونق بیشتر برنامه های دینی، فرهنگی و علمی آنان و ارتقای معنوی و فرهنگی نسل امروز خواهیم بود.

 نقش محوری مساجد برای تربیت نیروهای انقلاب کمرنگ شده است

سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه نقش محوری مساجد برای تربیت نیروهای انقلاب کمرنگ شده است، گفت: باید به فعالیت های مساجد به شکلی اهمیت بدهیم که از فرصت های انقلاب برای پیشبرد اهداف گام دوم بیشتر بهرمند شویم.

وی تاکید کرد: برای داشتن فعالیت های موثر و کارآمد باید دستگاه متولی امور مساجد موازی کاری نداشته باشند.

هادی نیا مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی هم در این نشست از فعالیت کانون فرهنگی هنری استان در رشته‌های مختلف گزارش داد.
در این مراسم از فعالان کانون های فرهنگی مساجد استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60012

منبع: فارس

کلیدواژه: مساجد آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز نقش محوری مساجد کانون های فرهنگی مساجد امام جمعه تبریز کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش محوری مساجد داشته باشند کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی،   در نشست با کانون‌های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی گفت: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان است.   وی افزود: هویت بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه‌های سرود امری مهم و ضروری است.   رضایی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه‌های سرود و اعضای آن‌ها از اولویت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می‌باشد.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: دغدغه ما بر این است که میزبان جشنواره سرود کشوری باشیم که ظرفیت بزرگی برای کانون‌های فرهنگی و هنری فعال خواهد بود.   رضایی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید بیشتر و بهتر استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است