Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسال لینک ثبت نام در طرح واریز عیدی به هموطنان ترفندی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیر مجاز از حساب های مالی می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ " رامین پاشایی " ، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت:مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت های مختلف در کشور، با طراحی پلتفرم های مجرمانه مرتبط با موضوع کلاهبرداری از هموطنان، تکنیک های خاص خود نظیر تطمیع، تشویق و یا تهدید را اجرا و سپس از فریب خوردگان کلاهبرداری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با رصد فضای مجازی کشور مشخص شد در چند روز گذشته لینک هایی با سرشماره های مختلف و یا تبلیغاتی در پیام رسان های غیر بومی مبنی بر واریز عیدی دولت به نیازمندان و کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا برای هموطنان ارسال شده که طی این پیامک ها از افراد خواسته شده به صفحه مربوطه مراجعه و با تکمیل اطلاعات درج شده،  مشخصات کارت بانکی خود را ارسال کنند که در نهایت در این روش کلاهبرداران با هدایت کاربران به درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ به منظور پرداخت هزینه ثبت نام نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی آنان اقدام می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در کشور دسترسی مجرمان به حساب های بانکی هموطنان را در حد چشمگیری کاهش داده است، افزود: برخی از هموطنان از روی غفلت و عدم آگاهی باز هم فریب سودجویان و مجرمان را می خورند.

سرهنگ پاشایی در ادامه گفت: اطلاعات تمامی دهک های جمعیتی و درآمدی کشور در اختیار نهادهای اجرایی و دولتی بوده و ثبت نام برای دریافت هرگونه خدمات ارائه شده از سوی رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسئول انتظامی به هموطنان هشدار داد: به هیچ عنوان فریب افراد سودجو و پیامک های دروغین را نخورند و اطلاعات لازم را صرفا از مبادی رسمی و اخبار منتشره از رسانه ملی و خبرگزاری های معتبر دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به عموم مردم توصیه کرد: اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: پایان سال جاری عیدی پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، در گفت وگو با خبرنگار مهر با توجه به نزدیک شدن به کنکور سراسری و کلاهبرداری از شرکت کنندگان، افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: این نوع کلاهبرداری‌ها نزدیک به زمان کنکور اتفاق می‌افتاد و افراد زیادی هم درگیر این کلاهبرداری می‌شدند اما مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشتند و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بوده‌ایم.

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

سرهنگ‌معظمی گودرزی گفت: شرکت کنندگان به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

کد خبر 6085278

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • فروش سوالات کنکور ترفند شیادان سایبری برای کلاهبرداری
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند