Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون پیشین وزیر امور خارجه مصر گفت، تعلیق عضویت سوریه از اتحادیه عرب و تداوم عضویت در سازمان ملل، به این معنی است که کشور‌های عربی بیش از پادشاه مدعی پادشاهی هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، «هانی الخلاف» معاون پیشین وزیر امور خارجه مصر در گفتگو با اسکای نیوز عربی درباره اظهارات وزیر خارجه امارات مبنی بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت، تقریبا دو سوم کشور‌های عربی هنوز با سوریه روابط سیاسی دارند با این حساب می‌بینیم اتحادیه عرب خواستار بازگشت سوریه به کرسی خویش است، در واقع آن کشور‌ها در زمره گروهی قرار دارند که تصمیم سال 2011 اتحادیه عرب را که در آن به قطع روابط سیاسی با دمشق توصیه شده بود، زیر پا گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الخلاف افزود: بحرین در سوریه سفارت دارد، لیبی اخیرا از آمادگی برای بازگشایی سفارت خود در سوریه و بازگشایی سفارت سوریه در طرابلس خبر داد، امارات به صراحت موضوع روابط با سوریه را به پیش کشیده است.
این سیاستمدار مصری ادامه داد، حتی سازمان ملل متحد عضویت سوریه را تعلیق نکرده و این کشور از زمان تصمیم اتحادیه عرب برای تعلیق عضویتش در این اتحادیه، همچنان در سازمان ملل متحد و سازمان‌های تخصصی زیر نظر سازمان ملل متحد حضور دارد.
وی هدف از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را حمایت از مردم سوریه دانست و گفت، علاوه بر این، هدف فرصت دادن به آنانی است که هنوز به سوریه ملاحظات منفی دارند، می‌خواهیم این طرف‌ها به خوبی پی ببرند که دولت سوریه برای ایجاد تحول در این کشور، چه طرح‌های در سر دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیاستمدار مصری اتحادیه عرب سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • پیام عملیات «وعده صادق» از نگاه روزنامه مصری: «پا روی خطوط قرمز ایران نگذارید»
  • کینه صهیونیستی به روایت مصری
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!