Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع از دیدار سعد حریری و وزیر امور خارجه روسیه در ابوظبی و نیز احتمال سفر هیئتی از مسکو به بیروت برای بررسی وضعیت آوارگان سوری در لبنان و بازگشت امن آنها به کشورشان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء، منابع خبری گزارش دادند که یک هیئت عالی رتبه روسی برای بررسی امکان برگزاری کنفرانسی برای آوارگان سوریه به لبنان سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محافل سیاسی آگاه از برنامه سفر هیئت روسی به بیروت اعلام کردند، این هیئت قرار است برای تکمیل کنفرانسی که پایان سال گذشته در دمشق برگزار شد به لبنان سفر کند.

منابع مربوطه در این زمینه گزارش دادند، قرار بود این هیئت ابتدای ماه جاری وارد بیروت شود اما مشخص نیست چرا این سفر به تعویق افتاده و یا اینکه ممکن است لغو شده باشد.

منابع آگاه از این پرونده اظهار داشتند که مقامات روسی در کنفرانس آوارگان سوریه در دمشق که سال گذشته برگزار شده بود با مقامات لبنانی از جمله «رمزی المشرفیه»، وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان در این باره صحبت کردند و امکان برگزاری کنفرانس دیگری در بیروت را مورد بررسی قرار داده‌اند. این وزیر لبنانی در پاسخ به درخواست روسیه برای برگزاری کنفرانس آوارگان سوریه در بیروت گفته بود که این موضوع به دولت لبنان مربوط می‌شود و مسئله آوارگان یک مسئله ملی و حاکمیتی برای لبنان است.

منابع مذکور در ادامه از تمایل روسیه برای برگزاری کنفرانس جدیدی در بیروت جهت تکمیل نتایج کنفرانس قبلی و زمینه سازی برای بازگشت امن آوارگان سوریه به کشورشان خبر دادند.

روز گذشته همچنین وزیر امور اجتماعی و گردشگری لبنان با هیئتی از دمشق به ریاست وزیر خارجه این کشور پرونده آوارگان سوری حاضر در لبنان و تسهیلات دمشق برای بازگشت ایمن آنها را بررسی کرد.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی « سعد حریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان گزارش داد که وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر خود به ابوظبی با سعد حریری نیز دیدار داشته است. لاوروف در این دیدار درباره نتایج رایزنی‌های پارلمانی و نیز رایزنی‌های حریری با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان برای تشکیل دولت صحبت کرده و بر اهمیت تسریع در خروج از بحران اجتماعی و اقتصادی از خلال تشکیل دولتی که توان مقابله با چالش‌ها را داشته باشد تاکید کرد.

ریشه اعتراض‌های جدید خیابانی در لبنان چیست؟ /گزارش اختصاصیبیانیه مشترک حزب الله و مسیحیان مارونی لبنان درباره تحولات داخلی و سفر پاپ

در دیدار وزیر امور خارجه روسیه و سعد حریری همچنین حمایت از نیروهای اصلی سیاسی در لبنان و نیز برخی مشکلات منطقه‌ای و همچنین افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه 2245 شورای امنیت سازمان ملل به ویژه مسئله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در نشست مذکور ایده‌های جدید به منظور توسعه و تحکیم دوستی روسیه و لبنان و توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری و مبادلات اجتماعی با تمرکز بر کمک مسکو به بیروت در مبارزه با اپیدمی کرونا را مورد بررسی قرار دادند.

درباره پرونده تشکیل دولت در لبنان و تداوم اختلافات میان رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف، فراکسیون لبنان قوی وابسته به جریان آزاد ملی با صدور بیانیه‌ای پس از نشست دوره‌ای خود به ریاست «جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی اعلام کرد آنچه که روزهای گذشته در کشور اتفاق افتاد در قالب سوء استفاده از درد مردم برای اهداف سیاسی بوده است و برخی اقدامات و شعارها نشان می‌دهد که حالتی از کودتا علیه رئیس جمهوری و جایگاه او وجود دارد.

در این بیانیه آمده است ما کنار مردم و درد و خواسته‌های آنها ایستاده‌ایم و تلاش خود را برای جلوگیری از فروپاشی مالی کشور و نیز برای بازگرداندن اموال مردم و شفاف سازی پرونده‌های مالی برخی مسئولان به کار می بندیم.

فراکسیون لبنان قوی با تاکید بر محافظت از ثبات عمومی و حقوق مردم اعلام کرد، برخی اقدامات خشونت آمیز که حقوق میلیونها لبنانی را هدف قرار گرفته‌ کاملا مردود و محکوم است و همچنین هرگونه برنامه برای سقوط رئیس جمهور یک توهم است.

در پایان بیانیه این فراکسیون آمده است، از نخست وزیر مکلف می‌خواهیم تا با احترام به قانون اساسی برای تشکیل دولت نجات به لبنان برگردد؛ ضمن اینکه راه حل برای خروج از بحران سیاسی در داخل کشور است و نه پایتخت‌های جهان.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امور خارجه روسیه برگزاری کنفرانس آوارگان سوریه تشکیل دولت سعد حریری وزیر امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم

«ایالات متحده و ناتو شیفته ایده تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند و در چنین تقابلی خطراتی وجود دارد که می‌تواند به افزایش سطح خطر هسته‌ای منجر شود» وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز دوشنبه این اظهارات را در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس منع اشاعه مسکو بیان کرد.

لاوروف هشدار داد «غربی‌ها به شکل خطرناکی روی لبه درگیری نظامی مستقم بین قدرت‌های هسته‌ای جهان در حال تلو تلو خوردن هستند که مملو از پیامد‌های فاجعه‌بار است».

سه کشور غربی دارای سلاح هسته‌ای آمریکا، انگلیس و فرانسه از آغاز درگیری‌ها در اوکراین مهم‌ترین حامیان کی‌یف بوده‌اند و روز شنبه مجلس نمایندگان آمریکا بسته ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

لاوروف گفت که «مایه نگرانی ویژه این واقعیت است که تروئیکای کشور‌های هسته‌ای غربی از حامیان اصلی رژیم جنایتکار کی‌یف و آغازگر اصلی گام‌های تحریک‌آمیز مختلف هستند. شاهد خطرات راهبردی جدی هستیم که منجر به افزایش سطح خطر هسته‌ای می‌شود».

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است