Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سیب استان در مرزها و پایانه‌های صادراتی مختلف کشور در انتظار صادرات است، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت، نیازمند روان سازی تشریفات گمرکی و همکاری هر چه بیشتر کشورهای همسایه در صادرات هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون با تلاش‌ها و پیگیری انجام شده ثبت سفارش موز آزاد شده است، گفت: ارائه مشوق‌های صادرات یک از مهمترین راه‌های تشویق و ایجاد رغبت در فعالان اقتصادی و تاجران است که ۴۵۰ میلیارد ریال یارانه صادراتی به صادرکنندگان سیب درختی داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۸۰۰ ریال به صادرکنندگان پرداخت شده و برای سه هزار و ۲۰۰ ریال باقی مانده نیز موافقتنامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبادله شده است و تا پایان سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق توافق اوراسیایی، روزانه سه‌هزار تن سیب از این استان به کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، روسیه و برخی از دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود، اضافه کرد: باغداران آذربایجان‌غربی امسال یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی با هدف عرضه در بازارهای داخلی و خارجی تولید کرده‌اند که از این میزان، حدود ۳۵۰ هزار تن به مصرف صنایع تبدیلی رسیده و ۵۰ هزار تن به صورت تازه‌خوری مصرف شده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خواستار رفع تعلیق کارتهای بازرگانی تاجران استان شد و اضافه کرد: هنوز برخی برنامه ریزی و قول‌ها برای حل مشکل صادرات سیب محقق نشده امیدواریم با تحقق آنها مشکل صادرات سیب استان حل شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی جایگاه نخست تولید سیب درختی کشور را به خود اختصاص داده‌است، ادامه داد: امسال در حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول تولیدی در سردخانه‌های استان ذخیره شده بود که به‌تدریج برای فروش روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌شود و تا کنون بیش از ۵۰ درصد ان صادر شده است.

کد خبر 5166357

منبع: مهر

کلیدواژه: رسول جلیلی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سیب درختی ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز انتخابات شورای شهر و روستا همدان انتخابات 1400 عکس استانها شهرستان کرج آذربایجان غربی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در شبانه روز گذشته این خبرهابیشترین تعداد بازدید را درمیان خبرهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.     قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی اضافه شد

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • انعکاس راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق از شبکه آذربایجان غربی
  • بررسی ابعاد پاسخ مقتدارانه سپاه پاسداران در گفت و گوی خبری سیمای آذربایجان غربی
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • انتخاب گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا
  • مناطق غربی کشور امروز منتظر رگبار باران باشند
  • مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند
  • هواشناسی امروز ۲ اردیبهشت؛ مناطق غربی کشور منتظر رگبار باشند
  • گمرک ارومیه به عنوان گمرک تخصصی صادرات طلا انتخاب شد
  • پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها از نگاه جواد موسوی/مارا بگذارید سینه دیوار و خلاص، اما جان مادرتان یک‌صدم آن وعده‌هایی را که به مردم دادید محقق کنید