Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-15@05:07:00 GMT

تاکيد بر گسترش روابط فرهنگي ايران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۱۶۶۵

تاکيد بر گسترش روابط فرهنگي ايران و پاکستان

خبرگزاری آریا- مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور با مدیرکل اجرایی مرکز فرهنگی و هنری "الحمرا" دیدار و پیرامون تعمیق روابط فرهنگی و هنری دوجانبه به گفتگو پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا، "جعفر روناس" مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور با "اسلم دوگر" مدیرکل اجرایی مرکز فرهنگی و هنری الحمرا دیدار و پیرامون تعمیق روابط فرهنگی و هنری دوجانبه به گفتگو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار طرفین ضمن یادآوری اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی دو کشور، درباره ظرفیت‌های موجود در برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی از جمله جشن نوروز گفتگو کردند. روناس در ابتدای این دیدار با بیان اهمیت زبان، فرهنگ و هنر در قرابت و آشنایی دو ملت گفت: زمینه برای توسعه و گسترش روابط فرهنگی به دلیل حسن همجواری و همسایگی دو کشور از قبل فراهم است.
وی با بیان شور و اشتیاق مردم ایران در برگزاری عید باستانی نوروز خاطرنشان کرد: به منظور آشناسازی بیشتر مردم و جوانان پاکستانی با این رویداد فرهنگی خواهان برگزاری نمایشگاه جشن نوروز در مجتمع فرهنگی هنری الحمرا پنجاب به عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان هستیم.
اسلم دوگر مدیرکل اجرایی الحمرا نیز در این ملاقات به علاقه وافر مردم پاکستان به فرهنگ، تمدن و هنر ایران اشاره کرد و گفت: فرهنگ، زبان، غذا، پوشاک، فنون معماری و رسومات ایران طی قرن‌های گذشته از مسیر افغانستان و آسیای میانه وارد شبه قاره هند بویژه پاکستان امروزی شد؛ به همین دلیل میراث غنی فرهنگی دو ملت، مشترک و دارای سابقه تاریخی است.
وی با اعلام آمادگی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران در مرکز فرهنگی الحمرا گفت: با توجه به اشتراکات عمیق فرهنگی بین دو کشور همسایه و مسلمان، الحمرا می‌تواند منعکس کننده فرهنگ غنی ایران نیز باشد و خانه فرهنگ ایران می‌تواند برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره عید نوروز را در این مرکز برگزار کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاکید گسترش روابط فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۲۶۰۰ نفر از مردم قشم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به استقبال مردم جزیره از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: در حال حاضر ۲۶۰۰ نفر از مردم این جزیره عضو این کانون‌ها هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، ادریس راموز در مراسم تجلیل از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: شمار کانون‌های فعال در جزیره قشم 19 کانون است و در حال حاضر 10 کانون دیگر نیز در مرحله ثبت قرار دارند.

وی با اشاره به استقبال مردم جزیره قشم از فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: حدود 2600 تن از اهالی شهرها و روستاهای جزیره عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: 60 درصد از مردم عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قشم را جمعیت شهری و 40 درصد را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند.

راموز تاکید کرد: ‌تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و تقویت امور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ساماندهی و کمک به راه‌اندازی و تجهیز این کانون‌ها زمینه را برای ایفای نقش موثر مساجد در توسعه فرهنگی فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دقت داریم تا در حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، هویت مستقل آنها به عنوان میعادگاهی برای دورهم آمدن فرهنگ دوستان و هنرمندان انقلابی حفظ شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد بیان داشت: احیای نقش واقعی فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد و تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر از جمله مهمترین کارکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد.

راموز با اشاره به این‌که هر کار فرهنگی که در مساجد شکل گیرد، ماندگار خواهد بود، اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بتوان به شکل یک شبکه توانمند در رسیدن به اهداف عالی و بلندمدت انقلاب اسلامی موفق بود.

مساجد نقش مهمی در توسعه فرهنگ اصیل اسلامی دارند

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم مساجد در رشد و توسعه فرهنگ اسلامی، گفت: مساجد جزو مهمترین ارکان‌ها برای توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و با تاکید بر بهره‌مندی هر چه بیشتر از برکات این ماه عزیز، افزود: مسجد از دیرباز پایگاه امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی بوده و همواره در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش فعال و موثری داشته‌اند.

وی تاکید کرد: پایگاه‌های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند با توسعه فعالیت‌های قرآنی زمینه ایجاد جذابیت و افزایش رغبت به خواندن قرآن و حفظ آیات الهی را فراهم کنند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، در تمامی رشته‌های هنری و حتی علمی حرفی برای گفتن داشته باشند تا بتوانند نیاز روز کودکان، نوجوانان و جوانان را در بطن مساجد برطرف کنند.

حاجبی ابراز داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت مناسبی برای گروه‌ها و سلیقه‌های مختلف است و مدیران کانون‌ها باید فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد را رونق ببخشند.

وی با اشاره به اینکه مساجد بهترین مکان در عصر جهاد تبیین از اندیشه‌های امامین انقلاب است، گفت: مساجد باید به مرکز تربیت انسانی به ویژه جوانان در همه ابعاد تبدیل شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • تاکید امیرعبداللهیان بر اهمیت توسعه روابط با فرانسه
  • ضرورت ترویج فرهنگ شهادت در برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید استان تهران
  • مساجد اولین پایگاه‌های فرهنگی هستند
  • ضرورت ترویج فرهنگ شهادت در کنگره ملی ۱۲ هزارشهید استان تهران
  • تاکید امیرعبداللهیان بر اهمیت توسعه روابط با کشورهای اسلامی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر توسعه روابط تهران-پاریس
  • آمادگی ایران برای برگزاری جشنواره فیلم‌های شانگهای در تهران
  • عضویت ۲۶۰۰ نفر از مردم قشم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد
  • جای خالی اهل فرهنگ و هنر در کانون‌های مساجد خوزستان
  • تاکید بر پیگیری اجرای اسناد امضا شده میان ایران و بورکینافاسو