Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه وظیفه دولت و وزارت امور خارجه را حمایت از صادرکنندگان بخش خصوصی خواند و گفت: از دیگر وظایف ما معرفی و انتقال توانمندی‌های داخلی به کشورهای خارجی است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (سه شنبه) میزبان جمعی از مدیران شرکت‌های نمونه و ممتاز صادر کننده کالا و خدمات فنی و مهندسی کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سه ساعته وزیر امور خارجه پس از آگاهی از دیدگاه‌های مدیران و فعالان اقتصادی کشور طی سخنانی اظهار داشت: صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی یکی از حوزه‌های مهم توسعه کشور است و جهش تولید بدون صادرات امکانپذیر نیست.

بیشتر بخوانید: ظریف در کیش ظریف!

وزیر امور خارجه کشورمان لزوم اهتمام و کمک وزارت امور خارجه به تولید کنندگان داخلی برای گسترش صادرات را مورد تاکید قرار داد و نقش بخش خصوصی در توسعه صادرات را بی بدیل خواند و افزود: وظیفه دولت و وزارت امور خارجه حمایت از صادرکنندگان بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند جای بخش خصوصی را در این رابطه بگیرد.

ظریف اطلاع رسانی به شرکت‌های داخلی در مورد ظرفیت‌های کشورهای خارجی در مورد پروژه‌ها و مزایده‌ها برای صادرات کالا یا خدمات فنی و مهندسی داخلی را یکی از وظایف وزارت امور خارجه برشمرد و گفت: از دیگر وظایف ما معرفی و انتقال توانمندی‌های داخلی به کشورهای خارجی است تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در مناقصه‌های خارجی و بین‌المللی شرکت کنند.

*  تقویت نگرش اقتصاد محور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه

وزیر امور خارجه همچنین بر تقویت نگرش اقتصاد محور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید کرد و افزود: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد.

ظریف همچنین افزود: ما به سفرای خود در خارج تأکید کرده‌ایم که ارزیابی عملکرد آنها براساس میزان صادرات کالای غیرنفتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری (افزایش سفر گردشگران به ایران) است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین عزم وزارت امور خارجه برای آموزش مسائل اقتصادی به دیپلمات‌های اعزامی  به خارج از کشور را خاطرنشان و بر همفکری با فعالان بخش اقتصادی در این رابطه و انتقال نیازهای اقتصادی کشور به سفرا و دیپلمات‌ها تأکید کرد.

در ابتدای این نشست مدیران و فعالان اقتصادی ضمن بیان فعالیت‌های خود در داخل و خارج از کشور به تشریح چالش‌ها و موانع موجود در این زمینه پرداخته و انتظارات خود از وزارت امور خارجه در این عرصه را بیان کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا محمدجواد ظریف وزارت امور خارجه امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه خدمات فنی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد

در اولین دیدار کاری رئیس جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه پاکستان به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی آمد و از مواضع تهران در منطقه به ویژه در حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سناتور اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به وی خیرمقدم گفت و اظهار کرد: دولت و مردم پاکستان چشم انتظار سفر جنابعالی بود و ما مفتخر به میزبانی از شما هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: جهان اسلام قدردان نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران برای حل چالش‌های مشترک است.

وی تاکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین ستایش برانگیز است.

سناتور اسحاق دار همچنین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ایران را نیز تبریک گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به وقت محلی در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی-اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد، از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در جریان سفر رئیس دولت سیزدهم به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، بهداشت، اقتصادی، امنیتی، قضائی و کشاورزی از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 746843

دیگر خبرها

  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • هشدار ترکیه درباره خطر گسترش بحران در غرب آسیا
  • غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه به اقتصاد کشور است
  • غفلت از پارلمان بخش خصوصی ضربه مستقیم به اقتصاد کشور است