Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمّدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست تخصصی "نقش سازمان‌های مردم نهاد در تحقق عدالت" گفت: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت خوبی در بحث پیشگیری از وقوع جرم دارند و با تعامل و همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری بر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او استفاده از ظرفیت سمن‌ها را به منظور تحقق اهداف و اجرای سند تحول قوه قضائیه ذکر کرد و افزود: تسهیل عملکرد نهاد‌های مردمی، تقویت رویکرد مشارکت، ارتقاء توانمندی‌ها و افزایش تعامل سمن‌ها با دستگاه قضایی از جمله مسائل مورد اهتمام است.

رحیمی زاده در رابطه با محور‌های اصلی در سند تحول عنوان کرد: سیاست گذاری، مداخله و پیشنهاد در رابطه با اصلاح قوانین، حمایت از بزه‌دیدگان، اصلاح مجرمین و میانجیگری و سازش از جمله اهداف اصلی تعیین شده در این سند محسوب می‌شود.

رحیمی زاده افزود: بررسی و تبادل نظر پیرامون اجرای دستورالعمل ها، تعامل با سازمان‌های مردم نهاد، همچنین استفاده از مشارکت‌های مردمی با ایجاد کارگروه‌های مشترک و تعامل نهاد‌ها در انتقال تجارب و زمینه‌سازی برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در تحقق اهداف دستگاه قضا اثرگذار باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه، فرهیختگان و انجمن‌های علمی با ارائه نظرات تخصصی و علمی زمینه ساز سیاست گذاری و برنامه ریزی اثربخش خواهند بود.

این نشست تخصصی در دانشگاه یزد و با حضور مدرسین فعال و علمی در مؤسسات سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقوع جرم آسیب های اجتماعی سازمان های مردم نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در سخنانی اعلام کرد: درگیری در غزه از خطوط قرمز تمدن نوین گذر کرده است و جامعه بین‌الملل باید در این رابطه دست به اقدام فوری بزند.

وزیر خارچه چین افزود: ستم تاریخی که ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید اصلاح شود، زیرا این موضوع راه حل ریشه‌ای درگیری است.

وانگ یی ادامه داد: در راس اولویت‌ها سوق‌دادن به سوی تحقق آتش‌بس و جلوگیری از کشتار در سریع‌ترین زمان ممکن است. ما به همراه جامعه بین‌الملل روی تمرکز تلاش‌ها برای اجرای آتش‌بس و رسیدن ایمن کمک‌ها به نوار غزه کار می‌کنیم.

وی گفت: قاطعانه مخالفت خود با هرگونه کوچاندن اجباری یا مجازات جمعی فلسطینیان در غزه را اعلام می‌کنیم. باید از گسترش پیامدهای درگیری جلوگیری شود تا اوضاع منطقه از کنترل خارج نشود. صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان و حل و فصل نگرانی‌های امنیتی تمامی طرف‌ها برقرار می‌شود.

وانگ یی با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: ما از کنفرانس صلح در رابطه با بحران اوکراین برای بررسی طرح‌های صلح به صورت عادلانه حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه چین در رابطه با بحران تایوان نیز گفت: برخی کشورها خواهان ثبات در تنگه تایوان هستند، اما از جدایی‌طلبان حمایت می‌کنند. این موضوع وضعیت را متشنج می‌کند.

کد خبر 6088500

دیگر خبرها

  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف با فرمانداران تعامل کنند