Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@01:29:21 GMT

اختلاف طبیعی است اما نه اینکه منجر به دشمنی شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۲۴۶۱

اختلاف طبیعی است اما نه اینکه منجر به دشمنی شود

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، وحدت شیعه و سنی  در طول تاریخ  امت مسلمان مورد توجه علما و مراجع بزرگ جهان اسلام بوده است.

آنها بر این باور بودند که اتحاد شیعه و سنی باعث تقویت جهان اسلام می‌شود. لذا این علما، از شیخ مفید و سیدرضی گرفته تا میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. همگی بر وحدت شیعه و سنی تاکید کرده و می‌کنند.

در همین راستا خبرگزاری تقریب در نظر دارد در قالب بسته های خبری به بررسی دیدگاه‌های برخی از علما و اندیشمندان در باب وحدت و یکپارچگی جهان اسلام بپردازد.

بیست و ‌ششمین شماره از این بسته خبری به بررسی دیدگاه «امام خمینی(ره)
»، پرداخته که در ادامه می‌آید:

امام(ره) رمز پیروزی ملّت ایران را انگیزۀ الهی و هدف آن را تشکیل حکومت اسلامی می دانستند که به وسیلۀ وحدت عموم ملّت بر سر همان انگیزه و هدف محقق شد. امام (ره) مردم ایران را به حفظ بیشتر این وحدت برای مقابله با نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان سفارش می نمایند.

امّا منظور امام(ره) از این وحدت چیست آیا به این معناست که همه افراد یک فکر و نظر واحد داشته باشند؟ خیر، امام(ره) معتقدند که در عین کثرت باید وحدت داشته باشیم و در این باره می فرمایند:

«البته دو تفکّر هست باید هم باشد، دو رأی هست باید هم باشد، سلیقه های مختلف باید باشد لکن سلیقه های مختلف اسباب این نمی شود که انسان با هم خوب نباشد... اگر در یک ملّتی اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص است... اختلاف باید باشد، اختلاف سلیقه، اختلاف رأی، مباحثه، اینها باید باشد لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته بشویم دشمن هم. باید دو دسته باشیم در عین حالی که اختلاف داریم، دوست هم باشیم.»

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تلاش صلح یاران در حل و فصل اختلافات و ایجاد صلح و سازش قابل تقدیر است، چراکه نتیجه این زحمات ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی در همایش ملی ستاد صبر کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۶۱۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضائی استان شده است، اظهار کرد: اگر فرهنگ صلح و سازش در جامعه نهادینه شود، معضل اطاله دادرسی و هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از رسیدگی‌های قضائی به صورت ملموسی کاهش خواهد یافت.

وی عمل صلح یاران را ارزشمند دانست و افزود: تلاش صلح یاران در حل و فصل اختلافات و ایجاد صلح و سازش قابل تقدیر است، چراکه نتیجه این زحمات ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی است.

در ادامه یزدان فلاح، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه در سخنانی خاطرنشان کرد: حضور فعال صلح یاران در افزایش کارآمدی دستگاه قضائی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری نقش اساسی دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۳۱ فقره پرونده قتل عمد به سازش رسید و در فروردین سال جاری نیز شش پرونده قتل عمد به سازش رسیده است که دو مورد آن نهایی شده و امروز به صورت نمادین مراسم آن انجام خواهد شد.

رئیس شورای توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمانشاه ادامه داد: اهتمام در مشارکت بزرگان و ریش سفیدان در حل و فصل دعاوی و نزاع و قتل و حضور حداکثری در مساجد با تشکیل کانون‌های ستاد صبر از جمله محورهای فعالیت معاونت حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه است.

کد خبر 745622

دیگر خبرها

  • ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس
  • رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏
  • امام جمعه موقت تهران: عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود / هیچ‌چیز برای امروز ما، حیاتی‌تر از وحدت نیست
  • امروز با فردوسی:  چـو ایـران نباشد  تن  من مـبـاد
  • پرسپولیس بالاخره با اختلاف سه گل برد!
  • حسن روشن: اختلاف خطیر و نکونام؟ نه می‌فهمیم این چه می‌گوید، نه آن! / فیلم
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • امیدیان: سپاهان در مسیر درستی حرکت می‌کند
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟