Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: توزیع عادلانه و برنامه‌ریزی شده، با توجه به نیاز داخلی استانی، باید از سوی تعاونی‌های کشاورزی صورت پذیرد و دخالت سیاسی دولت تنها به ایجاد رانت برای دلالان و سوداگران می‌انجامد و کرامت مردم در صف‌های روغن دارد زیر سؤال می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره کمبود کالاهای اساسی و صفوف طولانی در فروشگاه‌ها اظهار کرد: بارها در جلساتی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم به آنان متذکر شده‌ایم که توزیع عادلانه و برنامه‌ریزی شده، با توجه به نیاز داخلی استانی، باید از سوی تعاونی‌های کشاورزی صورت پذیرد و دخالت سیاسی دولت در نظام اقتصادی توزیع بدون برنامه‌ریزی مدون برای رسیدن به اهداف صحیح تنها به ایجاد رانت برای دلالان و سوداگران می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظام توزیع نابسامان، به محلی برای رانت‌سازی تبدیل شده

وی ادامه داد: مجلس باید ریل‌گذاری صحیح را انجام دهد تا با موظف کردن سازمان تعزیرات حکومتی از طریق نظارت بر وزارت کشاورزی و وزارت صمت سامانی به‌نظام تولید و توزیع محصولات کشاورزی به خصوص میوه و تره‌بار و سایر اقلام اساسی از جمله گوشت و مرغ و تخم مرغ دهد.

او با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی مثل پرتقال از باغدار ۲ هزار تومان خریداری شده و با قیمت ۲۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد گفت: دوشنبه در دیدار با وزیر صمت هم بارها به آقای وزیر شخصاً پیشنهاد داده‌ام تا تدبیری در زمینه نظارت بر این نابسامانی‌ها به کار برد که امیدواریم هر چه زودتر و در آستانه شب عید تدابیری به کار برند که از فشار به مردم بکاهد.

عدم مدیریت وزارت صمت، بر مشکلات مردم افزوده است

این نماینده مجلس گفت: عدم عرضه صحیح از دیگر مشکلات است. به عنوان نمونه استان گلستان در هفته اخیر ۵۰۰ تن مرغ به تهران ارسال نموده در صورتی که در خود استان مشکل کمبود عرضه فشار قیمت را دارد بر مردم تحمیل می‌کند، می‌شد این انتقال محصول پس از تأمین مصرف داخلی استان انجام می‌شد که این خود نمونه‌ای از عدم مدیریت وزارت صمت و کشاورزی در استان است.

وی اضافه کرد: در جایی که نهاده به صورت کامل در اختیار مرغدار قرار گرفته و موظف شده مرغ را در زمان مشخص و به قیمت مصوب تحویل مردم نماید اما مشکل ایجاد شده در روند توزیع باعث می‌شود تا افزایشی در روند قیمت ایجاد شده و این افزایش به جیب کسانی می‌رود که نقش سوداگر در این روند را دارند و مردم مجبورند در جایی که کالا به اندازه کافی هست در صف‌های طولانی و به صورت محدود نیاز خود را تأمین کنند.
 

کرامت مردم در صف‌های روغن و ... دارد زیر سؤال می‌رود

این عضو کمیسیون کشاورزی گفت: با تدابیر دیده شده افزایش تولید کلزا و ذرت و سایر دانه‌های روغنی را شاهدیم و از سوی دیگر واردات مواد اولیه تولید روغن تسهیل شده و به گفته وزیر صمت و کشاورزی مشکلی وجود ندارد. حالا هم خود آقایان باید پاسخگو باشند که اگر مشکلی نیست چرا کرامت مردم در صف‌های روغن و مرغ و ... دارد زیر سؤال می‌رود؟

وی تأکید کرد: تحقیق و تفحص و بررسی بر نحوه عملکرد وزارت صمت و کشاورزی ادامه دارد. با توجه به اتمام دولت بعید است کار به استیضاح بیانجامد زیرا این کار مشکلی از مردم حل نخواهد کرد، اما مجلس و قوه قضائیه برای احقاق حق مردم به تخلفات رسیدگی خواهند نمود و پیگیر مسائل و مشکلات جاری خواهند بود و در جلسه هفته آینده که با حضور وزارت صمت و کشاورزی تشکیل خواهد شد توصیه‌های لازم را برای اصلاح شبکه توزیع خواهند داد.


دغدغه امروز نمایندگان مجلس دغدغه مقام معظم رهبری و معیشت مردم است

نماینده مردم گفت: دغدغه امروز ما دغدغه مقام معظم رهبری است. وقتی رهبر می‌فرمایند درد ایشان معیشت مردم است. وظیفه نمایندگان مجلس و همه مسئولان حل مشکل مردم است. استیضاح در زمانی که کمتر از ۱۲۰ روز از عمر دولت باقی‌مانده مشکلی را از مردم حل نخواهد کرد. انشا اله قوه قضائیه پس از حل مشکلات به تخلفات رسیدگی دقیق خواهد نمود.


انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: صمت و کشاورزی وزارت صمت زیر سؤال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این زمین‌ها و گلخانه ها، گونه‌های مختلف گیاهی پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه و کوچک مقیاس است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • توسعه شهری ارومیه در وضعیت مطلوبی قرار ندارد