Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در سالیان اخیر همواره عدم پرداخت حقوق کارگران و فشار مضاعف بر این قشر زحمت کش در استان هرمزگان مشاهده شده که گا‌ها موجب اعتراض و تجمع کارگران شده است.

در سال گذشته عده زیادی از کارگران تنظیف شهری پیش از برگزاری انتخابات مجلس در برابر استانداری تجمع کردند و درخواست داشتند مسئولان نسبت به حقوق معوقه آنان چاره‌ای بیندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی امسال نیز بار‌ها کارگران از عدم پرداخت حقوق خود گلایه‌مند بودند و نسبت به این مسئله اعتراض کردند، در جریان این اعتراض ها مدیرکل تعاون استان از برخورد جدی و قضایی با پیمانکارانی که نسبت به پرداخت حقوق کارگران بی توجه هستند خبر داد و گفت به جد پیگیر حقوق عقب افتاده کارگران هستند.

عده زیادی از کارگران حوزه فضای سبز بندرعباس در اعتراض به کسر حقوق خود دست تجمع در برابر ساختمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس زدند.

این کارگران علت تجمع خود را کسر شدن حقوق خود اعلام کردند و گفتند: در ماه‌های گذشته ما به یک روال ثابت حقوق دریافت می‌کردیم، اما در ماه‌های دی و بهمن حقوق ما با کسری در حد ۶۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و دویست همراه بوده است.

این کارگران معتقدند جمعه کاری و حق اولاد آن‌ها از فیش حقوقی حذف شده و به آن‌ها تعلق نگرفته است و به همین سبب حقوق آن‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

این کارگران می‌گویند در ۱۲ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته کار می‌کنند، اما پیمانکار حوزه فضای سبز شهرداری از پرداخت کامل حقوق آن‌ها سر باز زده است.

خادم، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس اظهار داشت: تجمع کارگران به علت اعتراض آن‌ها نسبت به حقوق دریافتی است.

او افزود: تعدیل حقوق کارگران با توجه به برخی موارد اقتصادی بوده که یک سری اختلافات وجود دارد و ما در حال بررسی مسئله هستیم.

خادم گفت: ما حقوق کارگران را از مرکز (شهرداری) دنبال می‌کنیم چرا که بحث حقوقی را آن‌ها تعیین می‌کنند تا ببینیم این بحث اختلاف حساب از چه قرار است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس تاکید کرد: مطمئنا حق و حقوق قانونی کارگران را دنبال می‌کنیم تا حقی از کارگری پایمال نشود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق کارگران کارگران شهرداری حقوق کارگران فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟

خبرگزاری فارس از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس گزارشی تهیه کرده است.

این خبرگزاری نوشت: امروز جمعی از اهالی روستای جمال احمد بندرعباس در اعتراض به حادثه در محدودۀ این روستا در مقابل فرمانداری شهر تجمع کردند.

فیلم‌های منتشرشده از این تجمع نشان می‌دهد معترضان پس از حضور در مقابل فرمانداری با مسئولان استان گفتگو کرده‌اند.

اما ماجرا چیست؟ عصر دیروز در جریان تعقیب‌وگریز پلیس و یک خودروی کوییک در بندرعباس، پلیس طبق قانون به‌کارگیری سلاح به‌سمت لاستیک خودرو شلیک کرده که یکی از تیر‌ها به یکی از سرنشینان خودرو برخورد کرده و باعث فوت او شده است.

فرماندهی انتظامی بندرعباس دربارۀ این ماجرا گفته: مأموران در ادامۀ طرح مقابله با قاچاق خودرو‌های شوتی سوخت‌بر، به یک دستگاه خودروی کوییک دارای شیشه‌های کاملا دودی، با دو نفر سرنشین مشکوک شدند، اما سرنشینان این خودرو به اخطار پلیس بی‌توجهی کردند و با انجام حرکات نمایشی خطرناک و تغییر مسیر به‌سمت اتوبان متواری شدند.

مأموران نیز با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح، با هدف متوقف‌کردن خودرو، اقدام به شلیک به سمت لاستیک کردند که با توجه به سرعت بالا و وجود پستی و بلندی‌های زیاد مسیر حرکت، تیر شلیک شده، پس از انحراف، به سرنشین خودرو اصابت کرده و منجر به فوت او شد.

بررسی‌های اولیه از فعالیت این خودرو در زمینۀ قاچاق سوخت خبر می‌دهد، اما نتیجۀ نهایی بررسی‌های تخصصی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

tags # بندرعباس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • دلیل تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس چه بود؟
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است