Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مسعود آقازیارتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماندگاری ویروس کرونا برای دومین سال پیاپی انرژی بسیاری از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آتش نشانان و کارکنان مراکز درمانی گرفته و زحمت آنان را مضاعف کرده است، بنابراین ضرورت همراهی مردم در روزهای پایانی سال بیش از پیش احساس می‌شود.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن  اینکه در ایام پایانی سال و نزدیک شدن به چهارشنبه سوری قرار داریم، انتظار است مردم از رفتارهای پرخطر پرهیز  کرده و در خانه بمانند و در راستای کاهش رنج و زحمات کادر درمانی بیمارستان‌ها و آتش نشانان به پویش نه به چهارشنبه سوری خطرناک بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: این پویش امسال با عنوان " نه به چهارشنبه سوری خطرناک و خروج از منزل ممنوع" اجرا می شود و امید است کمک شایانی در راستای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در شب چهارشنبه پایان سال باشد.

آقازیارتی عنوان کرد: ایثارگران جامعه سلامت بیش از یک سال است که تمام همت و تلاش خود را برای مهار ویروس کرونا به کار بسته‌اند و وظیفه یکایک ما به عنوان شهروند قدرشناس این است که در شب چهارشنبه پایان سال با پرهیز از اقدامات پرخطر، بار مضاعفی بر دوش این عزیزان نگذاشته و آنان را خسته‌تر نکنیم.

وی گفت: رفتارهای پرخطر در شب چهارشنبه پایان سال می تواند باعث بروز حوادث و مصدومیت افراد شود و از آنجا که مراکز درمانی درگیر ویروس کرونا هستند، لذا از شهروندان خواست می‌شود برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید۱۹، امسال در کنار خانواده در منزل بمانند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: در سال های گذشته کارشناسان این سازمان با حضور در مدارس، هشدارهای لازم در خصوص مخاطرات ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال را به دانش آموزان ارائه می‌کردند اما با توجه به شرایط موجود، این مهم امسال از طریق فضای مجازی و نصب بنرهای هشدار دهنده در سطح شهر، انجام شد.

آقازیارتی اظهار داشت: آتش نشانی اراک برای شب چهارشنبه پایان سال در آماده باش کامل است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده چندین گروه  ویژه با ۲۵۰ نفر از آتش‌نشانان و ۳۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی در نقاط مختلف شهر مستقر خواهد شد.

 وی گفت:  ساخت ترقه‌های دست ساز از سوی نوجوانان و جوانان همیشه حادثه ساز بوده و در روزهای گذشته  نیز در ۲ مورد، پنج نوجوانی که به دور از چشم والدین خود مشغول ساخت ترقه بودند بر اثر انفجار دچار مصدومیت شدند که نیاز است خانواده‌ها مراقبت خود را از فرزندان در این زمینه افزایش دهند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: برای جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر سال ۹۹ از یک ماه گذشته مکاتبه‌هایی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های خاص مانند صنف رنگ‌فروشی انجام شده که از فروش تجهیزات مورد نیاز ساخت ترقه دست‌ساز، جدا خودداری شود.

 آقازیارتی، از مردم خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، در هنگام بروز هرگونه حادثه، با حفظ خونسردی خود مراتب را به سامانه ۱۲۵ و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد آنها باز نگه دارند.

 آتش نشانی اراک که تا قبل از سال ۱۳۷۶ به عنوان یک واحد زیر نظر شهرداری انجام وظیفه می‌کرد در این سال با تصویب اساسنامه و چارت مورد نیاز به سازمان ارتقا یافت و نجات جان انسان ها، مهار و اطفاء حریق و حفاظت از ثروت‌های ملی در مقابل آتش‌سوزی و عوارض ناشی از آن به عنوان اهداف آن اعلام شد.

 در حال حاضر۲۴۲ آتش نشان در ۱۱ ایستگاه وظیفه اجرایی کردن اهداف سازمان آتش نشانی اراک را بر عهده دارند.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ۴۲ نفر در حوادث چهارشنبه پایانی سال ۹۸ در شهرهای تحت پوشش این  دانشگاه  مصدوم شدند که ۳۴ نفر آنان در اراک و بقیه درشازند، کمیجان، محلات و خمین سکونت داشتند.

برچسب‌ها آتش نشانی آتش سوزی اراک استان مرکزی حوادث غیرطبیعی شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی اراک آتش نشانی آتش سوزی اراک استان مرکزی حوادث غیرطبیعی شهرداری اراک اخبار کنکور شب چهارشنبه پایان سال سازمان آتش نشانی چهارشنبه سوری آتش نشانی اراک شهرداری اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  آیت الله سید محمد شاهچراغی با اشاره به سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور و هیات همراه به استان سمنان از مردم دعئوت کرد در آیین‌های اسقبال از آیت الله رئیسی شرکت کنند.
مراسم استقبال از رئیس جمهور ساعت ۹ صبح فردا در مسیر میدان امام به سمت مسجد امام سمنان و دیدار مردمی در شهرستان شاهرود ساعت ۱۶ در استادیوم تختی برنامه ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • مقایسه شدت حمله اسرائیل با چهارشنبه سوری در کرج ! |‌ تصاویر
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • دعوت آیت الله شاهچراغی از مردم برای استقبال از رئیس جمهور
  • زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است
  • دعوت از مردم نوع دوست استان برای اهداء خون
  • رخ نمایی باغ لاله در روز‌های بهاری اراک