Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@01:33:28 GMT

نظر کاربران خبرآنلاین درباره یک تصویر تاریخی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۳۵۳۴

نظر کاربران خبرآنلاین درباره یک تصویر تاریخی

به گزارش خبرآنلاین این اولین بار است که در این سطح نشستی بین رهبر کاتولیک ها و مرجع شیعیان عراق به عنوان دو چهره تاثیرگذار جهان برگزار می شود.این دیدار با هدف تعمیق گفتگوی برادرانه میان شخصیتهای مهم مذهبی صورت گرفت. 

بر اساس بیانیه دفتر آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در این دیدار بر نقش مرجعیت دینی در حفاظت از عراق در برابر تروریسم اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان همچنین تأکید کردند که شهروندان مسیحی نیز باید مانند دیگر عراقی‌ها در امنیت و صلح زندگی کنند.در بخش پایانی این بیانیه نیز آمده است که آیت‌الله سیستانی از پاپ فرانسیس به خاطر تحمل سختی‌های سفر و انجام این دیدار تشکر کرده‌اند.

پاپ فرانسیس اول روز دوشنبه عراق را به مقصد واتیکان ترک و مقصد بعدی سفر خود را لبنان اعلام کرد.

دیدار تاریخی پاپ با بزرگترین مرجع عالیقدر جهان تشیع بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی و رسانه های منطقه و فرامنطقه داشت تصویری که در هفته گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و اکثریت کاربران این دیدار را مصداق بارز گفتگوی تمدن ها و ادیان ها تلقی کردند و ان را دستاورد مهمی برای شیعیان عنوان کردند. خبرآنلاین نیز دراینباره نظرات کاربران خود را جویا شد که در ادامه برخی از کامنت‌های شما را می خوانیم:

کاربر بی نامی نوشت: بسیار عالی و نویدبخش همزیستی مسالمت آمیز انسانها با عقاید مختلف

در پاسخ به این کامنت مخاطبی با عنوان «ناامید» نوشت: یاد شعار سازمان ملل در سال ۲۰۰۰و گفتگوی فرهنگ ها تمدن ها و ادیان افتادم

در پاسخ به کامنت های بالا نوشته شد: مظهر سادگی و اثربخشی در برابر نماد اشرافیت و بی اثری

کاربری به نقل از ویکی‌پدیا نوشت: ... فرانسیس اول با یک ریه تنفس می‌کند... رقص سنتی آرژانتین تانگو را دوست دارد ... عضو کانون هواداران باشگاه فوتبال سن لورنزو می‌باشد ... موضوع اتهاماتی در رابطه با ربودن دو کشیش یسوعی در جنگ کثیف آرژانتین بوده‌است... وی معتقد است تئوری بیگ‌بنگ دربارهٔ منشأ آفرینش و تئوری تکامل هیچ تضادی با تعالیم دینی ندارند ... وی در حین سفر به بولیوی، درخواست جویدن برگ کوکا کرد...

رضا نوشت: معنای مرجعیت وتبیین کننده اعتدال شیعه.

کاربر بی نامی نوشت: آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر نماد بارز مرجعیت عقلانیت و رحمت، آمیزه ایی درست از شور و شعور اسلامی و همچنین یادآور سیره و سبک یکی از بزرگترین مراجع قرن اخیر یعنی آیت الله علوی بروجردی و بزرگانی چون علامه طباطبایی میباشد.

بی نام دیگری نوشت: گفتگوی تمدن ها

بی نام دیگری بیان کرد: نجف به نام مرجعیت سنتی و قدمی مطرح است ولی با اقدامات سالهای اخیر نشان داد با حفظ سنت های خود در حال تعامل و همکاری با دنیاست که سایر حوزه های دینی هم باید سعی کنند زبان گفتگو با دنیا را یاد بگیرند.

یک ایرانی نوشت: درود خداوند برهر دو رهبر بزرگ ادیان الهی چقدر تواضح وانسانیت از تصویر میبارد .دو رهبر بیشتر تلاششان برای جلوگیری از کشتن انسانها یی است که توسط حکومتها وتروریستها وگروهای مسلح افراط گر میباشد.عکس بسیار زیبا وعرفانی وانسانی است .

مهتاب نوشت:اوضاع جهان خرابترازاونیه که این دوبزرگوار دست به زانوی ادب بتونن نجاتش بدن

ناشناس نوشت: وقتی پیامبران همدیگر را تایید می کنند چرا پیروان انها با همدیگر دیدار و نسبت به هم مهربان نباشند باید اختلاف بین مذاهب و ادیان کنار گذاشته و با هم با احترام و مهربانی برخورد کنند باید دشمنی را دوستی و صلح تبدیل کرد همه فرزندان ادم هستند چه فرقی می کند مسیحی یا یهودی یا مسلمان باشند همه در کره زمین کنار هم زندگی کنند بجای کشتار و تهمت و افترا برادر و دوست باشند بامید چنین روزی

بی نام دیگری نوشت: مسلمانان وشیعیان همیشه مسبحیت را از اجداد دین خود واز فرزندان ابراهیم دانسته ومیداند مسیحیت هم دین یکتا پرستی است وچرا نباید بزرگترین ادیان اسمانی به جای تقابل در کنار هم قرار گیرند ودست دوستی وبرادری به هم دهند وچه بهتر که شیعه پرچمدار وپیشقدم این تعامل وبرادری به جای تقابل ودشمنی باشد وباشد که حکومتها وسیاسیون نیز بر این راه وروش تکیه کنند وبه جای موازی کاری یا مقابله جبهه مشترکی در برابر کمونیست وسوسیالیست و انها که هیچ اعتقادی به یکتا پرستی ندارند تشکیل شود وتشکیل دهند

شما می توانید برای شرکت در این بحث به این لینک مراجعه کنید.

310 310

کد خبر 1494318

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پاپ فرانسیس اول آیت الله سید علی سیستانی عراق واتیکان نجف اشرف آیت الله بی نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فاطمه غلامی، هوادار ۲۷ ساله فوتبال و پرسپولیس که از یک معلولیت مادرزادی خاص در ستون فقرات رنج می‌برد و پیش از این نیز در تمرین تیم مورد علاقه‌اش حضور یافته بود، ظهر دیروز همراه پدر و مادرش به دفتر کار علی دایی رفت و مورد استقبال گرم شهریار فوتبال ایران قرار گرفت. در این ملاقات صمیمی، این هوادار با هیجانی خاص از آرزوی خود که دیدار مستقیم با علی دایی بود صحبت کرد و با توضیحاتی که داد، چهره جهانی فوتبال ایران را در جریان مسائل خود گذاشت.

علی دایی که کارهای خیریه و دیدار با اقشار مردم را همیشه در برنامه‌هایش دارد، از وی خواست آن‌چه که احساس می‌کند می‌تواند به بهبود شرایط جسمانی‌اش کمک کند را به زبان بیاورد تا بتواند در جهت انجام‌شان تلاش کند. دایی با حوصله و تمرکز زیاد، همه توضیحات این خانم غلامی و خانواده اش را شنید و نکاتی یادداشت کرد تا بتواند با متخصص صحبت کند.

شهریار فوتبال ایران هنگام خداحافظی به این هوادار توان‌یاب گفت؛ قدر والدین خودت و زحمات آنها را بدان. دست مادرت را همیشه ببوس. پدر و مادر همه چیز ما هستند.

علی دایی که با رفتارهای اجتماعی و اقدامات خیرخواهانه‌اش به شدت نزد مردم محبوب شده است، با این جملات بار دیگر عمق عواطف خود به مادر و جایگاه والای او را نشان داد.

پیش از این دیدار، فاطمه غلامی با مساعدت افشین پیروانی در تمرین پرسپولیس حاضر شده بود که مورد استقبال یحیی گل‌محمدی و بازیکنان این تیم قرار گرفته بود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897057

دیگر خبرها

  • هنیه وارد ترکیه شد
  • مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه
  • عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی
  • عکس| دیدار علی دایی با دختر توان‌یاب هوادار پرسپولیس
  • تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • تحقیر تاریخی الهلال در نیمه اول بازی العین
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا/ العین رکورد تاریخی الهلال را شکست