Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:56:37 GMT

دبیرکل ناتو، ترکیه را فوق العاده مهم خواند

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۳۷۳۵

دبیرکل ناتو، ترکیه را فوق العاده مهم خواند

دبیرکل ناتو، ترکیه را به شدت مهم خواند و گفت: ائتلاف (ناتو)، یک پلتفورم برای رسیدگی به اختلاف نظرها و مغایرت‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک رویداد آنلاین با دانشگاه استفورد- کالیفرنیا گفت: فکر می‌کنم که ما باید این را بفهمیم که ترکیه یک متحد مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور فقط کافیست که به نقشه نگاهی بیندازید و ببینید که ترکیه چقدر مهم است.

اظهارات وی در واکنش به این سوال مطرح شد که آیا ترکیه را باید بابت روابط بین رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ترکیه و روسیه از ناتو اخراج کرد یا خیر.

دبیرکل ناتو همچنین گفت، ترکیه از جهت هم مرز بودن و اهمیت جغرافیایی با عراق و سوریه و پیشرفت‌هایی که در مقابله با داعش داشته و همچنین پایگاه‌ها و فرودگاه‌های استراتژیک که دارد، مهم است.

استولتنبرگ همچنین گفت، اختلاف نظر بین اعضای ناتو مساله جدیدی نیست. وقتی مساله اختلاف نظر و مغایرت‌های فکری مطرح می‌شود دست کم باید بدانیم که ناتو یک پلتفورم برای متحدانش است تا آنها را مطرح کنند.

به گفته استولتنبرگ، وضعیت موجود در شرق مدیترانه، مهاجرت‌ها و تصمیم ترکیه در خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه در میان مسائل نگران کننده بین آنکارا و متحدان ناتو است.

وی افزود: می‌دانم که چالش‌هایی وجود دارند اما فکر می‌کنم که بهترین مساله این است که آنها را به عنوان متحدان ناتو در داخل ائتلاف حل و فصل کنیم و ناتو را یک پلتفورم برای یافتن راه‌هایی با هدف کاهش تنش‌ها و یافتن گام‌های مثبت در مسیری درست بدانیم.

در آوریل ۲۰۱۷ وقتی که تلاش‌های ترکیه در خرید سیستم‌های دفاع موشکی از آمریکا بی نتیجه ماند، آنکارا توافقی را با روسیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ امضا کرد.

 مقام‌های آمریکایی مخالفت خود را بابت استقرار این سامانه‌های روسی اعام کردند و مدعی‌اند که این سامانه‌ها، با سیستم‌های ناتو تطابق ندارند و جنگنده‌های اف-۳۵ را نیز در معرض خطر قرار می‌دهند.

ترکیه تاکید کرده که این سامانه‌های روسی با سیستم‌های ناتو کاری ندارند و تهدیدی علیه ائتلاف یا تسلیحات آن نیستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه سامانه های اس 400 روسیه دبیرکل ناتو سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، قطع کرد.

براساس گزارش عربی پست، کرونین امروز پنج‌شنبه یک کلیپ ویدیویی را در حساب کاربری خود در پلتفرم X منتشر کرد که در آن بر سر اورسولا فون در لاین فریاد می‌زند و خواستار دستگیری او می‌شود. چرا که رئیس کمیسیون اروپا از نسل کشی که توسط اشغالگران اسرائیل در نوار غزه انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

این خبرنگار ایرلندی به او گفت: خانم فون در لاین، شما از آغاز این نسل‌کشی از اسرائیل حمایت می‌کنید. شما نباید در لاهه باشید.

او همچنین قبل از اینکه نیروهای امنیتی از کنفرانس دفاعی و امنیتی اروپا که در بروکسل برگزار شد بیرونش کنند، با صدای بلند اعلام کرد: فلسطین آزاد است، (فون در لاین) نباید برای انتخاب مجدد شرکت کند.

این روزنامه نگار ایرلندی توضیح داد که حمایت اورسولا فون در لاین  از نسل کشی غزه و حمایت مالی آن از برخی رژیم‌های عربی همدست در این جنایت، چیزی بود که او را به انجام این کار واداشت.

در سال ۲۰۱۱ نیز این روزنامه‌نگار ایرلندی زمانی که سعی کرد سخنرانی آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل بهم بزند، دستگیر شد.

رئیس کمیسیون اروپا چندین بار به دلیل مواضع خود در حمایت از اشغالگری اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان در غزه و کشتار مردمی علیه آن‌ها محکوم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏
  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • حسین امیرعیداللهیان با دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد
  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
  • بشنوید/ رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند