Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، قرار است یک گروه ۱۲ نفره از قضات در مورد سرنوشت درک شووین پلیس قاتل فلوید در محاکمه ای که انتظار می رود در ماه جاری آغاز شود، تصمیم گیری کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی در این باره نوشت: روند انتخاب هیات منصفه پرونده قتل یک شهروند سیاهپوست که سال گذشته خشم جهانی علیه تبعیض نژادی را برانگیخت، از روز سه شنبه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درک شووین پلیس سفیدپوست قاتل فلوید با اتهام قتل نفس و قتل درجه دو مواجه است.

چند عضو بالقوه هیات منصفه از این پرونده کنار گذاشته شدند از جمله افرادی که گفتند نمی توانند نقطه نظراتی قوی در ارتباط با این پرونده را نادیده بگیرند.

سه عضو هیات منصفه منتخب که دو مرد و یک زن هستند، گفتند که بخشی از جزئیات در مورد این پرونده را شنیده اند، اما می توانند آنچه را شنیده اند یا نقطه نظرات مطرح را کنار گذارند و براساس مدارک ارائه شده در دادگاه تصمیم گیری کنند.

انتخاب هیات منصفه در حالی پیش می رود که ممکن است حکم یک دادگاه استیناف، محاکمه را متوقف کند، با توجه به اینکه اتهام قتل درجه سه علیه شووین مطرح است.

اریک نلسون وکیل مدافع شووین گفت که از دیوان عالی ایالت مینیاپولیس درخواست بررسی تصمیم دادگاه استیناف را خواهد داشت. دادگاه استیناف از پیتر کاهیل قاضی پرونده خواسته است اتهام وارده را مورد بازنگری قرار دهد.

انتظار می رود انتخاب هیات منصفه این پرونده دستکم سه هفته ادامه یابد زیرا دادستان ها و وکلای مدافع درتلاشند افرادی را که ممکن است دیدگاهی متعصبانه داشته باشند، از این پرونده حذف کنند.

فلوید پس از آنکه شووین زانویش را بر گردن وی نهاد و حدود ۹ دقیقه بر آن فشار آورد، جان سپرد. مرگ وی، اعتراض های خشونت باری را در بخش های مختلف آمریکا به راه انداخت که به دیگر کشورها نیز کشیده شد.

همچنین در آستانه محاکمه قاتل فلوید، معترضان آمریکایی خواستار اجرای عدالت شدند.

شبکه خبری فرانس پرس در گزارشی نوشت: ساکنان شهر مینیاپولیس آمریکا از آغاز روند محاکمه پلیس متهم به قتل فلوید استقبال کرده اند و این دادگاه مطمئنا  یکی از محاکمه هایی خواهد بود که بسیار مورد توجه افکار عمومی قرار می گیرد.

در خارج از دادگاه هزاران نفر از معترضان، تابوت نمادین پلیس را با پرچمی که روی آن به نقل از واپسین کلمات فلوید نوشته شده بود «نمی توانم نفس بکشم» حمل می کردند. انتظار می رود صدور حکم تا اواخر ماه آوریل (فروردین) طول کشد.

شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز نیز در گزارشی با اشاره به نزدیک ‌شدن به زمان برگزاری دادگاه محاکمه قاتل فلوید نوشت: دیوارهای اطراف دادگاه محل برگزاری محاکمه این مرد سفیدپوست با سیم خاردار و دیواره های بتونی حصار می شود.

این وضعیت نشان از نگرانی عمیق از خشمی دارد که نزدیک به یک سال پیش سراسر آمریکا را فراگرفت و بیم آن می رود بار دیگر شعله ور شود.

در پی قتل فلوید هزاران نفر به خیابان های مینیاپولیس آمدند و بسیاری از آنها به صورت مسالمت آمیز تظاهرات کردند. اما برای چندین شب ناآرامی ها به خشونت کشیده شد و فروشگاه ها و مکان های عمومی بسیاری به آتش کشیده و غارت شد.

اما این فقط دادگاه نیست که با سیم های خاردار و دیواره های بتونی محصور شده است. از زمان ناآرامی های تابستان گذشته، ساختمان مقر فرمانداری مینیاپولیس هم با نرده حصار شده است. از این رو با وجود آنکه شهر خود را برای هرگونه نتیجه دادگاه آماده می کند، برخی از مردم نگرانند که در صورت تبرئه شدن شووین، ناآرامی های سال گذشته تکرار شود.

با افزایش احتمالات در مورد تشدید تجمعات و اعتراضات در جریان این محاکمه، "تیم والز" فرماندار مینه سوتا، گارد ملی این ایالت را برای تامین امنیت عمومی به حالت آماده باش در آورد.  

پرونده رسیدگی به قتل فلوید در حالی جریان دارد که چندی پیش قتلی مشابه به دست ماموران پلیس آمریکا روی داد که در جریان آن یک جوان دچار بیمار روانی با فشار ماموران بر گردن خود روبه رو شد و در مقابل چشمان مادر و خواهرش جان سپرد.

وکلای خانوادگی آنجلو کواینتو قربانی ۳۰ ساله خشونت بدون علت پلیس آمریکا در دادخواستی که ۱۸ فوریه (۳۰ بهمن ماه) تسلیم دادگاه کردند، یادآور شدند که او از چند ماه پیش دچار اضطراب مزمن، افسردگی و پارانویا بوده است.

به گفته وکلای این خانواده، ماموران پلیس پس از ورود به منزلی که آنجلو در آن با مادر و خواهرش زندگی می کرد، به او حمله کردند و یک مامور با وجود دست بند زدن به او، زانوهایش را به مدت پنج دقیقه بر گردن او فشار داد که منجر به بیهوشی او شد. مرگ وی پس از سه روز بستری شدن در بیمارستانی محلی، اعلام شد. قتل این جوان، سناریوی مشابه قتل فلوید را رقم زد.

برچسب‌ها اعتراضات مینیاپولیس تبعیض نژادی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراضات مینیاپولیس تبعیض نژادی ایالات متحده آمریکا اعتراضات مینیاپولیس تبعیض نژادی ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور قاتل فلوید هیات منصفه قتل فلوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، سید محمد شروین اسبقیان روز چهارشنبه در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز نگرانی هواداران برطرف شد و ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس خصوصی شدند. از دولت محترم، ریاست محترم جمهور، وزرای وزارت ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و همچنین از سازمان خصوصی سازی قدرانی و از ریاست فدراسیون فوتبال، مدیران ۲ باشگاه نیز که برای محقق شدن این موضوع تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: تکلیف هیات مدیره و مدیریت را شرکت‌ها مشخص خواهند کرد، وزارت ورزش هم حمایت و نظارت را بر روند اداره این باشگاه‌ها خواهد داشت. نه تنها دو باشگاه بزرگ بلکه یکی از وظایف وزارت ورزش نظارت بر عملکرد تمام باشگاه‌هاست.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس که مشخص شود مدیران عامل این دو باشگاه نیز مشخص می‌شوند. وزارت ورزش در این خصوص نقشی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد