Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@01:27:12 GMT

سامانه سیدا / سیر تا پیاز ثبت نمرات در سایت سیدا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۵۲۶۳

سامانه سیدا / سیر تا پیاز ثبت نمرات در سایت سیدا

به منظور ثبت نمرات و اطلاعات دانش آموزان سراسری کشور در یک سامانه آموزشی واحد، سایت یکپارچه دانش آموزی که به اختصار سیدا نامید می‌شود، برای تمامی مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم طراحی و اجرا شده است.

همزمان با ثبت نام دانش آموزان در پایه اول دبستان و ورود آن‌ها به سیستم آموزشی کشور همه سوابق تحصیلی شأن از جمله ثبت نام، پیشرفت تحصیلی، دریافت کارنامه، ارزشیابی و … در سامانه سیدا به ثبت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چشم‌انداز اجرای طرح سامانه سیدا

** لینک راهنما و ورود به سامانه سیدا

در اولین قدم از پیشبرد اهداف سامانه دانش آموزی سیدا به نشانی الکترونیکی sida.medu.ir، تمامی اطلاعات تحصیلی دانش آموزان ابتدا از سامانه سناد دانش آموزی به سامانه مذکور انتقال یافته و مقدمات ورود نمرات کسب شده در امتحانات نوبت اول سال تحصیلی مقاطع ابتدایی و متوسط اول و دوم همراه با ارائه کارنامه در سیدا فراهم شده است. در ادامه و طی تکمیل طرح مذکور، این سامانه چهار چشم انداز مهم زیر را دنبال خواهد کرد:

ایجاد پرونده تحصیلی، پرورشی و بهداشتی انجام امور فارغ‌التحصیلی، تاییدیه تحصیلی و صدور گواهینامه پایان تحصیلات برای دانش آموزان پایه دوازدهم ارتقا پایه، ثبت نام، انتخاب واحد، درج نمرات، اخذ کارنامه‌های سالیانه معرفی افراد به مراکز آموزش عالی یا مراکز نظام وظیفه

راهنمای ورود به سامانه سیدا و ثبت نمرات دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم

نظر به این که معلمان باید در اولین مرحله پس از راه اندازی سامانه سیدا، نمرات کسب شده دانش آموزان را درج کنند و همچنین از آنجا که نحوه ثبت نمرات دوره ابتدایی به صورت توصیفی است و متفاوت از دوره اول و دوم متوسطه صورت می‌گیرد، در ادامه به صورت مجزا مراحل درج اینترنتی نمرات را شرح خواهیم داد.

نحوه ورود به سامانه سیدا

نحوه ورود تمامی کاربران از جمله مدیران و معلمان کلیه مقاطع تحصیلی به سامانه سیدا یکسان بوده و به ترتیب زیر انجام می‌شود:

ابتدا نشانی الکترونیکی medu.ir را در مرورگرر خود جستجو کنید. با باز شدن صفحه ابتدایی سامانه سیدا، نام کاربری و رمز عبور خود و به همراه کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید و روی عبارت "ورود کاربران" کلیک کنید. لازم به ذکر است رمز عبور از طریق مدیر مدرسه در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و نام کاربری نیز همان کد ملی معلمان است. در اولین ورود خود به سامانه باید رمز عبور را تغییر دهید. بدن منظور در کادر اول، رمز عبور اولیه و در کادر دوم نیز رمز مورد نظر خود را وارد نمائید و سپس در کادر سوم آن را تکرار کنید و دکمه "ثبت و ورود کاربران" را بفشارید.

نکته ۱: رمز انتخابی شما باید حداقل دارای ۶ کاراکتر بوده و ترکیبی از اعداد و حروف لاتین بوده و صفحه کلید شما انگلیسی باشد.

ثبت نمرات دوره ابتدایی

پس از ورود به سامانه سیدا در صفحه باز شده در سمت راست" عملیات ضمن سال" را انتخاب کنید. اکنون می‌بایست روی گزینه" لیست کلاس و ورود نتایج" کلیک نمائید. در این مرحله باید گزینه" ورود نتایج از طریق کلاس توصیفی (معلم)" را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، دو بخش را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب کادر اول تحت عنوان"درس، معلم" می‌توانید کلیه دروس را مشاهده کرده و با انتخاب درس مورد نظر، لیستی از اسامی دانش آموزان در سمت راست و محل ورود نمره در سمت چپ ظاهر می‌گردد. با انتخاب اعداد ۱ تا ۴ نمرات را به صورت توصیفی وارد کرده و با انتخاب نوبت تحصیلی در کادر دوم، گزینه"ثبت نتایج" را بفشارید.

ثبت نمرات دوره اول و دوم متوسطه

با ورود به سامانه سیدا و انتخاب گزینه" عملیات ضمن سال"، روی عبارت" انتخاب واحد" کلیک کنید. در قسمت تخصیص معلم به درس و گروه، با انتخاب گزینه " پایه و رشته تحصیلی" مورد نظر لیست همه معلمان و دانش آموزان قابل مشاهده خواهد بود. در این مرحله، مجدد گزینه عملیات ضمن سال و بعد" لیست کلاس و ورود نتایج" را انتخاب کنید. در صفحه پیش رو،" نتایج از طریق کلاس" را انتخاب کرده و بخش‌های مربوط به پایه، درس و نوبت تحصیلی را تکمیل نمائید. با انجام این کار دو آیکن مستمر اول و پایانی اول جهت درج نمرات مربوطه فعال خواهد شد که با ورود به هرکدام از آن‌ها، امکان ثبت نمره را خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای ذخیره نمرات می‌بایست در پایان این مراحل، کلید" ثبت نمرات" را بفشارید.

در شاخه‌های هنرستان، فنی و حرفه ای و کاردانش دوره دوم متوسطه به علت دروس پودمانی و کارگاهی نحوه ورود نمرات و ارزشیابی درس‌های عملی و نظری متفاوت خواهد بود. بنابراین معلمان جهت ورود نمرات دانش آموزان در هر یک از شاخه‌های مذکور باید از قسمت" عملیات صمن سال" روی قسمت" دروس پودمانی" کلیک کرده از قسمت ورود نتایج از طریق لیست کلاس و تکرار مراحل ذکر شده در بالا، روند ثبت نمرات را ادامه دهند.

نکته ۲: معلمان توجه داشته باشند که هنگام ورود نمرات اعشار پس از وارد کردن عدد صحیح (بدون اعشار) قبل از وارد کردن اعشار از "." به جای " / " استفاده کنند.

نکته ۳: در صورتی که تمامی و یا اکثر دانش آموزان داری یک نمره ثابت باشند، می‌توانید با مراجعه به بخش" ثبت نمره" در سمت راست صفحه پیش رو، به شکل همزمان نمره مورد نظر را برای تمامی آن‌ها ثبت کنید.

از آنجا که اعتبارسنجی و تأیید معلمان و همچنین دریافت رمز عبور جهت ورود به سامانه سیدا توسط مدیران هر مدرسه انجام می‌شود، آن‌ها باید پس از دریافت رمز عبور خود از کارشناسان فناوری منطقه و ورود به صفحه" انتصاب و دسترسی" سامانه، نسبت به تکمیل مراحل مربوطه در راستای انجام امور مذکور اقدام نمایند.

کد خبر 480481

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانش آموزان دانش آموز فارغ التحصیل مدرسه انتخاب واحد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان ورود نتایج اول و دوم مورد نظر رمز عبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان دلیجان، اظهار کرد: بنا بر پیمایشی که از دانش‌آموزان دلیجانی غربال شده در سامانه در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و دهم در سامانه نورینو بر اساس خوداظهاری دانش‌آموزان انجام شده، اضطراب، افسردگی، رفتارهای خود آسیب‌رسان، نقص در مهارت برای انجام تکالیف تحصیلی، نقص در خودگردانی (نقص در اعتماد به نفس)، سوءاستفاده از کودکان و پرخاشگری، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۴۸ درصد دانش‌آموزان دختر شامل ۱۶۱ نفر و ۶۳ درصد دانش‌آموزان پسر شامل ۲۱۱ نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در حال تحصیل هستند که این امر نشان می‌دهد دلیجان حدود ۱۰ درصد از میزان پیش بینی شده در برنامه هفتم جلوتر است.

وی با اشاره به وجود ۸ باب مدرسه متوسطه نظری در شهرستان دلیجان ادامه داد: میانگین نمرات درس ریاضی استان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است اما میانگین شهرستان دلیجان از متوسط استان پایین‌تر است همچنین در رشته تجربی میانگین نمرات دلیجان از متوسط استان بالاتر و در رشته انسانی دلیجان وضعیت بسیار بهتری نسبت به استان دارد.

مولوی با اشاره به صنعتی بودن شهرستان دلیجان گفت: با توجه به نیاز دلیجان به نیروی کار، ضروری است تا به هنرستان‌های جوار صنعت توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در شهرستان‌های دلیجان، ساوه و زرندیه برای تضمین اشتغال مطمئن در آینده دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی به درستی انجام شود.

کد خبر 6081230

دیگر خبرها

  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟