Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کهنه سرباز ارتش آمریکا و تحلیلگر امور بین الملل و امنیتی معتقد است جو بایدن با کارت‌های تامین مالی داعش، تجاوز نظامی و ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی بازی سیاسی در قبال سوریه را پیش خواهد برد.

مارک اسلبودا در ارزیابی اقدامات اخیر دولت آمریکا در سوریه بویژه تجاوز هوایی به شرق این کشور پیش بینی می‌کند اکنون بایدن کارت افزایش بودجه اقدامات داعش در سوریه و نیز توسل به بازی سیاسی تسلیحات شیمیایی برای کنار زدن بشار اسداز قدرت و نیز تهاجم نظامی مداوم را روی میز خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این‌ها برغم تعهد وزیر خارجه آمریکا در خصوص توقف مداخلات نظامی و پروژه تغییر رژیم در سوریه است.

تحلیلگر امور بین الملل و امنیتی آمریکا با ترسیم دیدگاه خود در مورد توازن استراتژیک قدرت در منطقه پیش بینی می‌کند دولت بایدن بار دیگر خاک سوریه را هدف حمله نظامی قرار دهد. به گفته اسلبودا، دولت بایدن حملات هوایی تلافی جویانه "را علیه گروهی از شیعیان عراقی در سوریه، یعنی گروه‌های کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا صورت خواهد داد.

به گفته این نظامی ارتش آمریکا، دولت بایدن هنوز نمی‌داند چه کسی دقیقاً مسئول حملات اخیر به پایگاه‌های نظامی این کشور است. اسلبودا افزود سربازان آمریکایی در معرض حمله شبه نظامیان وابسته به ایران هستند، زیرا عراق را اشغال کرده اند. آن‌ها تقریباً دو دهه پس از حمله و تغییر رژیم اجباری در عراق در این کشور مانده اند و تقریبا توافق نظری درباره اشتباهات شدید در این خصوص وجود دارد.

اسلبودا در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا، سوریه را به جای حمله به گروه‌های فوق الذکر در عراق برای حمله تلافی جویانه خود انتخاب کرد گفت اصل موضوع این است که صریحا تصمیم صریحاً گرفته شد که به عنوان" اقدام کاهش تنش " و در تلاش برای به حداقل رساندن احساسات ضدآمریکایی بیشتر در عراق، سوریه هدف قرار گرفت.

این نظامی آمریکایی بار دیگر تاکید کرد آمریکا باز هم سوریه را هدف حمله نظامی قرار خواهد داد.

جنگنده‌های آمریکایی اخیرا اقدام به بمباران مواضع گروه کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه کردند. بر این اساس، دو مقام آگاه اعلام کردند آمریکا پایگاه‌هایی در سوریه را بمباران کردند. رسانه صابرین نیوز وابسته به نیرو‌های مقاومت عراق نیز اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی یک ساختمان خالی و یک نقطه دیگر در مرز عراق و سوریه (بین البوکمال و القائم) را هدف قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن گروه تروریستی داعش حمله آمریکا به سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده است که بایدن و دستیاران ارشدش به شدت با عملیات اسرائیل در رفح که از غیرنظامیان محافظت نمی‌کند، مخالف هستند.

در این گزارش همچنین گفته شده است که بایدن و دستیارانش امیدوارند که رویارویی و تقابل‌های اخیر میان ایران و اسرائیل منجر به تشدید بیشتر تنش و جنگ در منطقه نشود.

این در حالی است که وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است که دولت آمریکا درصدد تحویل یک محموله تسلیحات نظامی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار به اسرائیل است. در ادامه این گزارش به نقل از مسئولان آمریکایی آمده است: این بزرگترین بسته کمک‌ها به ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه و نخستین کمک از زمان تشدید تنش‌ها میان تهران و تل آویو است.

بنابراین گزارش، این کمک‌ها جدا از بسته کمک‌های جدیدی است که از سوی کنگره آمریکا در حال بررسی است. کنگره آمریکا اخیراً در حال بررسی طرحی است که به موجب آن آمریکا گلوله‌های تانک و خمپاره و خودروهای زرهی جدید تحویل رژیم صهیونیستی خواهد داد.

این در حالی است که دولت آمریکا روز گذشته نیز ضمن حمایت علنی از رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، نیز طرح ارائه عضویت کامل به فلسطین را وتو کرده بود.

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در واکنش به انتشار اخباری درباره حمله ادعایی رژیم صهیونیستی، گفته است که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.

این اظهارات در واکنش به حادثه اصفهان و مشاهده چند ریز پرنده در آسمان مرکز ایران، مربوط می‌شود که بلافاصله توسط سامانه‌های پدافندی منهدم شده بودند. وی در ادامه سخنان خود افزود: ما حمله بی سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و از دو طرف می‌خواهیم که تنش‌ها را کاهش دهند.

کد خبر 6082886

دیگر خبرها

  • ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح
  • روایت رئیس پیشین موساد از پیچیدگی حمله به ایران
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • رسانه آمریکایی: لغو حمله فوری اسرائیل به ایران بعد از تماس تلفنی جو بایدن - نتانیاهو
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه