Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@07:07:12 GMT

مسکن و اشتغال ۲ دغدغه اصلی جامعه ایثارگری است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۷۶۱۵۲

مسکن و اشتغال ۲ دغدغه اصلی جامعه ایثارگری است

امانی گفت: به واسطه انعقاد تفاهم نامه میان بنیاد و استانداری های سراسر کشور به دست آمده است مشکلات جامعه ایثارگری در حوزه مسکن و اشتغال مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مشاور ویژه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، با گرامیداشت هفته بزرگداشت شهدا و تبریک بعثت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: مسکن و اشتغال دو دغدغه اصلی جامعه ایثارگری بودند که کارهای بزرگی در راستای رفع این دو مشکل عزیزان ایثارگر در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حجت الله امانی» یادآور شد: از زمان حضور مهندس اوحدی در بنیاد شهید و امور ایثارگران با امکانی که به واسطه انعقاد تفاهم نامه میان بنیاد و استانداری های سراسر کشور  به دست آمده است مشکلات جامعه ایثارگری در حوزه  مسکن و اشتغال مرتفع خواهد شد.

 

وی افزود: با توجه به پیگیری های به عمل آمده، آماده سازی سایت مسکن ایثارگران و همچنین افتتاح طرح‌های اقتصادی در سالروز بزرگداشت شهدا در استان ایلام اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار  با تقدیر از توجه و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نسبت به جامعه معزز شاهد و ایثارگر استان،  اظهار کرد: خدمت به جامعه ایثارگری و خانواده های معزز شهدا افتخاری بزرگ برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

« اسدالله تولیده» با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسمات تجمعی، افزود: هر ساله یادواره‌های بسیاری با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می شد ولی از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، بنیاد برنامه های جایگزین را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادتدر دستور کار خود قرار داده است.

 

وی همچنین به انعقاد تفاهمنامه های میان بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری ایلام اشاره کرد و گفت: در حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران، این دو تفاهمنامه به امضا رسیده و امروز استان ایلام یکی از اولین استان هایی است که مصوبات این تفاهمنامه ها را به انجام رسانده است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خدمات حوزه درمان اشاره کرد و گفت: تمام در حال حاضر تمامی در مراکز درمانی فعال شده و به جامعه ایثارگری خدمات درمانی ارائه می دهند و در خصوص پایش سلامت ایثارگران نیز علاوه بر اجرای دستورالعمل مربوطه، دو کار عظیم در استان اجرا شده و تیم جهادی درمانی و توانبخشی متشکل از پزشکان متخصص، پزشکان عمومی و داروخانه سیار جهت پایش سلامت ایثارگران، به مناطق محروم استان اعزام شدند که در مرحله اول جامعه ایثارگری شهرستان‌های هلیلان و آبدانان را مورد بررسی قرار دادند.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایثارگران ایثار و شهادت ایلام بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه ایثارگری مسکن و اشتغال استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال موفق به اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان استان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان کردستان با دارا بودن ۴۶ کارگاه فعال در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، محصولات گلخانه‌ای، پرورش قارچ، پرورش ماهی، انواع رشته‌های صنایع دستی، قالی بافی، مونتاژ انواع لامپ‌های کم مصرف و بلوک‌زنی به‌صورت خودگردان، مشارکتی یا واگذاری به کارآفرین و همچنین اعزام زندانیان به مراکز صنعتی و دولتی موفق به اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان شده که از این تعداد ۵۷۰ نفر به‌صورت اعزام به کار خارج از زندان و مراکز خصوصی و دولتی مشغول به کار و مابقی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان شاغل هستند.

وی افزود: متوسط دریافتی زندانیان اعزام به‌کار و کارگاهی با توجه به ساعت کارکرد و کیفیت کار آن‌ها است و محصولات تولیدی زندانیان بنا بر نوع فعالیت شامل خودگردان، مشارکت، واگذاری به کارآفرین یا مراکز خصوصی و دولتی به فروش می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: در راستای تشویق کارآفرینان جهت راه‌اندازی و فعالیت کارگاهی داخل و خارج از زندان‌ها و همچنین تشویق مراکز خصوصی جهت به‌کارگیری زندانیان این بنیاد با همکاری اداره کل زندان‌ها و اداره مراقبت بعد از خروج و بررسی در کمیته اشتغال، اقدام به معرفی کارآفرینان به بانک جهت دریافت تسهیلات تبصره ۱۶ با کارمزد بانکی چهار درصد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: از جمله محصولات تولیدی زندانیان زیر نظر و با سازماندهی این بنیاد شامل صنایع دستی (تسبیح، وسایل چوبی دکوری، گیوه، فرش دست بافت، کیف پول چرم، ساک و کوله پشتی) محصولات خیاطی و تریکو (لباس بیمارستانی، پافر، شلوار، لباس‌های ورزشی و غیره) صنایع فلزی (در و پنجره، فرغون و غیره) بند ساعت، زغال، کاسه سفالی و محصولات کشاورزی (فرنگی‌جات، گندم و جو، باغبانی) است.

وی افزود: در راستای آموزش زندانیان جهت ورود به بازار کار، بر اساس تفاهم‌نامه‌های موجود با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد دانشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با سازمان زندان‌ها و با همیاری و کمک بنیاد تعاون زندانیان، پس از آموزش توسط مبادی ذی‌ربط، گواهینامه‌های معتبر برای زندانیان صادر می‌شود.

رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: پس از آزادی، زندانی توسط اداره امور خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج و تأیید کار توسط گروه اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شود تا از تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ با کارمزد بانکی ۲ تا ۴ درصد برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کارگاه‌های مربوطه به مهارت اخذ شده بهره‌مند شود.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: در راستای آموزش زندانیان و حرفه آموزی در سال جاری ۲۳۱۸ فقره گواهی‌نامه مهارت حرفه آموزی در ۵۰ رشته مختلف توسط اداره حرفه آموزی و اشتغال زندان صادر شده است.

کد خبر 739473

دیگر خبرها

  • «معیشت»، پررنگ‌ترین دغدغه مردم در سال جدید
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان