Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد امید گفت: کمیته امداد امروز شبیه دالانی است که مددجو محروم را تحویل می‌گیرد و به یک شخص توانمندساز تبدیل می کند و تنها نهادی که می تواند مشاغل خرد را هدایت کند نهاد کمیته امداد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز جشن توانمندسازی اقتصادی ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موفقیت کمیته امداد در توانمندسازی اقشار آسیب پذیر قابل تقدیر است

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان اظهار کرد: امروز میهمان نهادی هستیم که از دل انقلاب و فرزند انقلاب است نهادی که به دستور رهبر کبیر انقلاب بعد از حضرات معصوم (ع) شکل گرفت، نهادی که نام آن مزین است به امام عظیم الشأن که هر چه داریم از او داریم.

وی گفت: مردی که اقتدا به حضرات معصوم (ع) کرد و با شجاعت، درایت توانست این انقلاب بزرگ را به پیروزی برساند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با بیان اینکه کمیته امداد امام ماموریت مقدسی در دستور کار دارد، افزود: در متون دینی داریم وقتی به یک قشر نیازمند کمک کنید فواید آن به خود شما بر می گردد زیر آنان رسول خدایند و شما به رسول خدا جواب داده اید.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) یک هدف بزرگتری در دستور کار خود دارد که بر تقدس این ماموریت می افزاید علاوه بر امور نیازمندان و قشر آسیب پذیر جامعه بر ماموریت دیگری وارد شده که خوشخبتانه موفقیت آن را در جای جای استان پهناور مشاهده می کنید.

وی عنوان کرد: امروز کمیته امداد استان کرمان در شرایط سخت اقتصادی توانسته است به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک و تا حد توانمندسازی آنان را حمایت کرده و تنهایشان نگذاشته است.

امام جمعه کرمان اذعان کرد: کمیته امداد توفیقات خود را در انظار هر روز به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امروز شاهد توانمندسازی بسیاری از مددجویان تحت  پوشش این نهاد عظیم هستیم که امیدبخشی در جامعه را شکوفاتر می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرت کرمان از زمان شهادت سردار سرافراز و مجاهد که ۴۰ سال در خط مقدم نه تنها در ایران بلکه در جهان جبهه مقاومتی را سامان بخشید که در سنگرهای متفاوت استکبار را به زانو در آورد و این متعلق به شهید سلیمانی است که امید به برکت خون همین شهید بتوانیم هر ساله جشن توانمندسازی را برگزار و ادعا کنیم که مشکلات را حل و توانمندسازی را به حد مطلوب می رسانیم.

افزایش ۹۰درصدی زیرساخت های جمهوری اسلامی/کمیته امداد تنها نهاد فعال در  ایجاد مشاغل خرد

در ادامه محمد امید معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: مجموعه کمیته امداد توجه ویژه ای به ایجاد اشتغال دارد؛ وضع اشتغال و توانمندسازی خانواده ها به اصول اساسی کار امداد تبدیل شده است.

وی گفت: شیوه امداد و راه، روش و مدیریت امداد می تواند برای سایر مجموعه ها الگو باشد که با همراهی و همدلی رقم می خورد.

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: امروز بحث اشتغال امداد به یکی از اصول اساسی کمیته امداد تبدیل شده است و امروز شاهد برپایی جشن توانمندسازی  ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده ای هستیم که مستقل می شوند.

امید عنوان کرد: کمیته امداد امروز شبیه دالانی است که مددجو محروم را تحویل می گیرد و به یک شخص توانمندساز تبدیل می کند و این مهمترین اتفاقی است که در عرصه توانمندسازی رخ می دهد.

وی بیان  کرد: امروز تنها نهادی که می تواند مشاغل خرد را هدایت کند نهاد کمیته امداد است.

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری اذعان  کرد: کسانی می توانند مهارت درکشاورزی و صنایع دستی را کسب کنند که قبل از آن آموزش دیده باشند سپس تامین منابع شکل خواهد گرفت.

امید یکی از توفیقات کمیته امداد را ارتباط خوب این نهاد با بانکها عنوان کرد و افزود: این نهاد به خوبی توانسته با همراهی بانک ها منابع خوبی را جهت ایجاد شغل جذب کند.

وی یکی از ویژگی های مهم کمیته امداد را تعقیب اشتغال بیان کرد و گفت: کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان خود با در اختیار قرار دادن تسهیلات او را تا زمان توانمندسازی و خودکفایی رها نمی کند.

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین نرخ معوقات کمیته امداد را زیر یک درصد عنوان کرد که بسیار مهم است.

امید بیان کرد: در معاونت توسعه روستایی آمادگی داریم که کمیته امداد را در راه اندازی مشاغل خرد و کوچک یاری کنیم  تادغدغه ای که در زمینه اشتغال داریم رفع شود.

وی تصریح کرد: امروز زیرساختهای کشور از جمله در زمینه آب، آموزش، راه، درمان، آی تی و گاز به بالای ۹۰ درصد رسیده است که بسیار مهم است.

معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم ریاست جمهوری عنوان کرد: شاخص های جمهوری اسلامی جزء بهترین است و در عرصه توجه به روستاها در دنیا حرف برای گفتن دارد که ۸۰ درصد روستاها به گاز متصل شده اند.

امید با بیان اینکه  این دولت سه کار زیربنایی از جمله گازرسانی به روستاها و آی تی را انجام داده است، تصریح کرد: در روستاها آی تی از ۱۵ درصد به ۹۴ درصد و شبکه آب رسانی از ۳۰ درصد به ۷۶ درصد رسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار میلیارد تومان هم فقط در این دولت در اشتغال روستاییان کمک شده است.

ایجاد بیش از ۲۲۷ هزار اشتغال در کشور توسط کمیته امداد  امام خمینی (ره)

در پایان سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای تهیدستان با رعایت حرمت و تکریم به عنوان یک اولویت را سفارش مقام معظم رهبری خواند و اظهار کرد: بر این اساس همه وارد حمایت از این امر شدند و  ضرورت دارد فرهنگ کار و تلاش و جهاد را در کشور نهادینه کنیم که کشور داشته های فراوانی دارد و باید از این داشته ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به رغم همه تحریم های ظالمانه اما ایران جایگاه خود را در دنیا نشان داد و در همین موضوع کرونا که آمریکا ما را تحریم کرد اما ما صادرکننده خیلی از تجهیزات مقابله با ویروس کرونا شدیم؛ افزود: طی بررسی به این نتیجه رسیدیم توانمندسازی را با سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی نهادینه کنیم؛ «فرهنگ خودباوری، خوداتکایی و ما می توانیم» و قدم های مؤثری برداشته شد.

رئیس کمیته امداد کشور ابراز کرد: بر اساس یک برنامه پنج ساله از سال ۹۶ قرار شد کمیته امداد سالانه ۷۰ هزار شغل ایجاد کند.

بختیاری ادامه داد: با افتخار می گوییم در سال ۹۶ در زمان فتاح ۱۷۰ هزار شغل، در سال ۹۷ هم ۱۴۸ هزار، در سال ۹۸نیز ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل، امسال طبق آمار صبح امروز ۲۲۷ هزار اشتغال در سراسر کشور با ۵ هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط کمیته امداد ایجاد شد و در سال ۹۷ بر اساس اعلام شورای اشتغال کشور، یک سوم اشتغال ایجاد شده در سراسر کشور توسط کمیته امداد انجام شد.

وی با اشاره به سهم ۱۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات برای ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد در سال آینده؛ بیان کرد: طبق هدف گذاری با این تسهیلات، ۳۰۰ هزار اشتغال در سال آینده ایجاد می شود و این یعنی چند برابر برنامه ۵ ساله جلوتر رفتیم و توانمندسازی را به توصیه رهبری در سطح برنامه ها قرار دادیم.

رئیس کمیته امداد کشور با استناد به اعلام رسمی بانک مرکزی، خوش حساب ترین مشتریان بانک ها را مددجویان کمیته امداد دانست و اظهار کرد: این در حالی است که ما حداکثر تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان می دهیم و آنها نمک شناس هستند لذا از دولت درخواست داریم سقف تسهیلات به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

بختیاری از مزیت سنجی اشتغال در همه شهرستان های کشور و نیز راه اندازی داشبورد مدیریتی که در لحظه می تواند آمار ایجاد اشتغال در کشور را بهبود دهد؛ خبر داد و افزود: این داشبورد را در آینده در اختیار نمایندگان مجلس، وزرا و نمایندگان ولی فقیه در استان ها، استانداران می گذاریم که در جریان باشند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ برای مددجویان امداد و بهزیستی که به دلیل تکانه های اقتصادی و تعطیلی مشاغل آنان در پی رعایت پروتکل های بهداشتی آسیب دیدند و پشت نوبتی برای دریافت خدمات کمیته امداد هستند، سهمی قرار داده شده، افزود: یک تعداد که خودکفا شدند از تحت پوشش خارج شوند.

رئیس کمیته امداد کشور گفت: از سال ۷۳ تا ۹۷ تعداد ۷۵۰ هزار خانوار به دلیل خودکفایی از حمایت امداد خارج شدند و طبق بررسی انجام شده در اواخر سال ۹۸ حداقل ۳۵۰۰ میلیارد تومان باید به این تعداد خانوار می دادیم.

بختیاری با متذکر شدن این مطلب که توانمندسازی به معنای رهاکردن مددجو نیست؛ ادامه داد: اشتغال خرد و روستایی از راهبردهای قطعی ما در اشتغالزایی است زیرا ۶۳ درصد خانواده های تحت حمایت، بانوان سرپرست هستند و برای همین اشتغال خانگی یک راهبرد است تا شغل اصلی یعنی مادر بودن به عنوان یک اصل مسلم معارف اسلامی و قرآنی تحت الشعاع قرار نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تحولات علمی در بستر فعالیت اقتصاد مقاومتی در امداد خود را نشان داده؛ در همین رابطه تصریح کرد: حتماً باید از فعالیت دانش بنیان ها، استارت آپ ها و بازار دیجیتال وارد شویم.

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: سهم اشتغال کمیته امداد در استان کرمان برای سال جاری ۹ هزار و ۴۵۳ شغل با ۲۴۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بود اما با همکاری مجموعه استان تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶۶ اشتغال شکل گرفته و از برنامه جلوتر هستیم.

بختیاری درآمد کمیته امداد استان کرمان در ۱۱ ماه سال جاری از محل خیرین و مشارکت های مردمی را در حالی ۳۳۹ میلیارد تومان دانست و گفت: این رقم در سال گذشته بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان بوده، چگونه باید از خیرین تجلیل کرد؟ ما همت، عنایت و مهربانی مردم را دیدیم و وقتی اعتقاد راسخ جامعه ای مسلح بودن به سلاح انفاق باشد آن جامعه موفق خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس کمیته امداد کشور توسط کمیته امداد کمیته امداد کمیته امداد کمیته امداد میلیارد تومان استان کرمان آسیب پذیر تنها نهاد مشاغل خرد ۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۷۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود رحیمی گفت: همزمان با فرارسیدن میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام یکی از نیکوکاران خیر اندیش با حضور در این نهاد حمایت از ۹۳۰ یتیم و فرزند نیازمند تحت حمایت کمیته امداد دزفول را به صورت یکجا برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه طرح اکرام یکی از بهترین مسیر‌های حمایت موثر و قابل برنامه ریزی از ایتام و فرزندان محسنین است، گفت: افراد زیادی با مشارکت در این طرح از ایتام و فرزندان محسنین دزفول حمایت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: جامعه خیران و نیکوکارانی فعال در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین همه اقشار و صنوف جامعه را در برمیگیرد چرا که در این طرح از هر تعداد فرزند و با هر میزان پرداختی ماهیانه می‌توان حمایت کرد.

رییس کمیته امداد دزفول با اشاره به اینکه استقبال خیران، نیکوکاران و مردم نوعدوست شهرستان دزفول از این طرح حمایتی، چشمگیر و تحسین برانگیز است، گفت: هم اکنون سه هزار و پانصد نفر از همشهریان عزیز و خیران و نیکوکاران در این طرح به عنوان حامی فعال هستند و به صورت منظم از دو هزار و ۷۰۰ فرزند یتیم و نیازمند حمایت می‌کنند.

رحیمی نقش این نهاد در این طرح را معرفی فرزندان و ایجاد ارتباط میان نیکوکاران و آنها معرفی کرد و گفت: کلیه وجوه واریزی خیران مستقیما به حساب فرزند معنوی تحت حمایت آنها واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • ۳۰۰۰بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد تبریز توزیع شد
  • توزیع سه هزار بسته معیشتی در تبریز
  • حمایت یک خیر دزفولی از ۹۳۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی